Zpět na podcast

Diskuze: hPod #948 - Stalker 1 trilogie

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Radek Vojáček
Radek Vojáček
Level 12 Level 12
Hlavní platforma: PC
6. 5. 2024 12:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak vycerpavajici info o Stalkeru na jednom miste dostane clovek jen tady. Skvely dil, ktery by vydal na bakalarskou praci, diky. Uplne jste me zachutili, kdyz mam Stalkera na bucket listu, ted je asi nejlepsi moznost do toho naskocit.

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Redakce Redakce
Hlavní platforma: PlayStation
6. 5. 2024 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Radek Vojáček @vojacekr Díky moc za poslech i za pochvalu 🙏

Martin Zavřel
Martin Zavřel
Redakce Redakce
Hlavní platforma: PlayStation
6. 5. 2024 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel @vojacekr Yup, po natáčení jsem si to také dohledal a styděl se, že jsem si to lépe nezjistil dopředu. Pořád se máme co učit a v čem zlepšovat 😀

Jan Staněk
Jan Staněk
Level 1 Level 1
5. 5. 2024 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mno, Martin s Dejvem je super dvojka, ze všech podcastu poslouchám nejraději zrovna tyhle dva , ale poslední díl po pravdě , jsem trochu zmaten , Martin skoro dvě hodiny bájí o 20 let staré hře a KCD2 Je kde? Po tom neuvěřitelně profi oznámením z Kutné Hory mi to přijde dost zvláštní.

Lenka Hubáčková
Lenka Hubáčková
Level 9 Level 9
6. 5. 2024 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Staněk @jendus7 Myslím, že pro lidi, co poslouchají víc herních podcastů, je docela fajn, že v každým není každej týden to stejný a neslyší to samý xkrát dokola :).

A tyhle tématický speciály, co se věnují nějaké sérii, nebo třeba hernímu (sub)žánru nebo studiu, jsou alespoň pro mě dost zábavný a není jich myslím (v rámci ČR) moc.

Na Hrej mě vždycky nejvíc bavily vidcasty (ještě za předminulé redakce), který přesně takovej obsah přinášely. Je škoda, že skončily, ale jsem ráda, že se občas něco takovýho objeví v hPodu. Za mě víc takových dílů.

IamShy.Not_Scared
IamShy.Not_Scared
Level 1 Level 1
4. 5. 2024 01:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hoši tady jste pro mě na hodně tenkém ledě, jsem zvědav, jak jste se s tou první trilogií poprali. Otvírám pivsona a jdu na to. Cheeki breeki v damke!

David Bernard
David Bernard
Redakce Redakce
Hlavní platforma: PC
4. 5. 2024 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IamShy.Not_Scared @IamShy.Not_Scared Tak jak to dopadlo? 🙏 😀

IamShy.Not_Scared
IamShy.Not_Scared
Level 1 Level 1
24. 4. 2025 00:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Bernard @David Bernard Pánové, klobouček. Tedy hlavně Martin v tomto případě. Já jsem osobně v sérii Stalker utopil přes tisíc hodin, nepřeháním, už od dob prvního dílu, který v době vydání v podstatě nešel dohrát, až po gigantické mody typu Anomaly či OGSE či Call of Chernobyl. To už jsou v podstatě úplně jiné hry, myšleno svou rozsáhlostí, modifikacemi herních mechanik, nových lokací, frakcí, zbraní, questů... Vřele Martinovi doporučuji, pokud by si chtěl spravit chuť po druhém díle.
Tu původní trilogii jsem bohužel v konzolové verzi nehrál, určitě proběhl nějaký facelift a QoL změny, nicméně (ne)jedno jim určitě zůstalo společné. A to přesně to, co Martin krásně a dokonale vystihl v podcastu. Atmosféra. Napětí. Touha po průzkumu. Radost z nově vylepšeného Obokanu s optikou či Vintaru. Taková ta surová radost z perfektního zástřelu - jedna vedle, druhá už do hlavy, perfektně ozvučená přes tlumič, panika okolních npc řízená a-lifem, když začnou sypat z kalacha bůhví kam, do toho zaduní blížící se emise, zakrákorá někde za tebou kdovíjaká zmutovaná bestie, začne pršet, za převráceným vagonem slyšíš dusot vojenských bot (anebo gopnikových adidasek s čtyřmi pruhy) a do toho ti spustí dokonalý atmosferický soundtrack od MooZe a ty usoudíš, že se raději stáhneš zpět do bezpečí. Haha. Jenže v Zóně není bezpečno vlastně nikde. Blíží se emise a musíš se rozhodnout, kam se před ní schovat, kde bude největší pravděpodobnost, že nenaběhneš mezi bandu banditů s kytárou a kalachem a zároveň to nebude příliš daleko, protože beta blokátory proti emisi ti už došly :-) Do toho ti zachrčí vysílačka a hlášení od nezávislých stalkerů s varováním, že slyší střelbu z míst, kde zrovna jsi, takže ti docvakne, že když slyšeli přestřelku, muselo to být odněkud poblíž ze severní strany, no a tam je vlastně stanoviště, takže tam bude bezpečno, protože neutrálové nestřílejí jako první. Pokud teda nemáš blbou pověst a nepřepadl jsi někde jejich kámoše. Protože oni si o tobě tyhle věci řeknou.
Člověk by mohl pokračovat do nekonečna. Tenhle perfektní mix skoro open worldu a příběhové střílečky je dokonalý amalgám hratelnosti, úžasného zážitku ze střelby, survivalu ve smyslu správného managementu postupu a složení batohu (protože příliš mnoho toho nepobereš, že jo), napětí z neznámého, objevování lokací, šikovně zašitého lootu z pda padlých stalkerů, plnění questů a dobývání pozic pro tu či onu frakci (ke kterým se můžeš připojit), prostě tahle hra má takové to kouzlo, kdy chceš ještě jít prozkoumat támhle to silo, nebo co to je tam za ten hangár, jak to tam v noci světélkuje? Hrome, borci, já asi hodinu poskakoval po tom obřím rypadle v Jupiteru, jen abych se dostal až nahoru do kabiny, protože tam určo něco bude. A bylo.
My staří stalkeři říkáme, že Zóna tě nepustí. Vždycky si do ní najdeš cestu zpět.
A myslím, že tak to má i Martin. Tím, že přesně vypíchl a zdůraznil věci, zážitky a náladu jakou mu hraní Stalkera přinášelo, se k tomu vlastně sám nevědomky přiznal. Máme to úplně stejně. Při poslechu jsem si říkal, tak, teď řekl a popsal přesně to, co na tom miluju. Ta hra působí na všechny podobně. Tedy na všechny, kteří mají radost z herní atmosféry, která se dá krájet :-)
A asi nejlepším ohodnocením Martinova rozboru původní trilogie je skutečnost, že po poslechu jsem ihned zase instaloval vanillu a teď se chystám do Kordonu :-) Tak Ti pěkně děkuju, Raptore :-)

Reklama
Reklama