Proti službě Game Pass bojují tradiční prodejci
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Proti službě Game Pass bojují tradiční prodejci

Proti službě Game Pass bojují tradiční prodejci

David Plecháček

David Plecháček

13
Reklama

Na jednu stranu je inovovaná verze Game Passu revoluční. Na stranu druhou ale přináší mnoho úskalí, která běžný hráč nemusí na první pohled vidět a do jisté míry ho nemusí ani zajímat. Fakt, že velké hry od Microsoftu vyjdou rovnou v rámci služby totiž vadí především obchodníkům.

Potíže prodejců videoher se začaly objevovat bezprostředně po oznámení inovátorské novinky, která Game Pass ještě více přiblíží službám typu Netflix nebo Spotify. První se ozval rakouský řetězec Gameware, který tvrdil, že se mu prodávat v této podobě Xbox nevyplatí, a proto jej ze své nabídky vyškrtne. Hráči si totiž pořídí jen konzoli, na níž má obchodník jen minimální marži, a hry si poté obstará přímo skrze konzoli a levnou službu. „Kdo chce sám dělat business, měl by si udělat sám i tu práci,“ znělo dle oficiální stanoviska ze společnosti, která se brání tomu být jen prostředníkem bez vidiny dalšího zisku.

Ačkoliv se to zdálo být spíše jen výkřikem do tmy, pomalu se začínají ozývat i další, tentokrát obchody z Velké Británie. „Pokud to udělají, nebudu se obtěžovat naskladňováním Xboxu,“ podotýká řetězec Stan's Games. Už teď jsou přidané hodnoty na hrách pro Xbox minimální a po tomto kroku by nebyly žádné. Navíc, Stan's Games říká, že se tím zničí i trh s bazarovými hrami. „Myslím, že to veřejnost v konečném důsledku ani moc neocení.“

Problematika bazarových her je složitější, než kolik máme prostoru na této zprávě, ale pravdou je, že se jedná o další „trh“, který by se mohl kvůli změně dostat do potíží. Do toho se přidávají další. Některé obchody ani nenaskladní Sea of Thieves, jiné, například Console Connections, říkají, že Xbox Game Pass jen utvrdí obchodníky v tom, aby podporovali už tak dominantní postavení Sony.

Faktem je, že konzole jako taková je v současném stavu spíše investicí, po níž prodejci doufají, že si hráči přijdou i pro další zboží. S rostoucím vlivem Game Passu by se ale tato představa nemusela naplnit. „Když zákazník přijde do obchodu, a prodejce má možnost prodat mu Xbox, kde dál neprodá vůbec nic, anebo PlayStation, u nějž existuje šance, že se pro něco člověk vrátí, vždy mu prodá PlayStation,“ vystihl situaci řetězec Barkman Computers.

Na druhou stranu se objevil i názor, že prodeje Xboxu jsou i tak tak malé, že vlastně podobná změna vůbec nic nezmění. Ale tento stav nemusí trvat věčně. Důležitým faktorem také je, že se stále jedná o hry pouze od Microsoftu, ale ostatní se budou prodávat nadále za cenu určenou vydavatelem/distributorem. Přimějí reakce obchodníků Microsoft ke změně strategie?


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama