Místo remaku vydají virtuální muzeum MGS
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Místo remaku vydají virtuální muzeum MGS

Místo remaku vydají virtuální muzeum MGS

Jiří Bigas

Jiří Bigas

1. 11. 2016 16:03 1
Reklama

Už mnohokrát jsme v našem zpravodajství upozorňovali na nějakou ambiciózní a chvályhodnou, ale současně naprosto nereálnou snahu přijít s remakem některého z dílů série Metal Gear. Obvykle mají tyto projekty jepičí život a pokud zbraně nesloží samotní autoři, zatne jim tipec Konami s poukazem na autorská práva. Tento konkrétní titul se ale pokouší na potenciálně problematické právní a licenční otázky šalamounsky vyzrát. Uvidíme, zda mu to bude něco platné.

The Fan Legacy: Metal Gear Solid není hrou v pravém slova smyslu, ale spíš poctou nebo virtuálním muzeem. Pohání jej Unreal Engine čtvrté generace a bude podporovat i VR headsety. Fanouškům umožní prozkoumat na vlastní oči a připomenout si některé z nejslavnějších míst v sérii Metal Gear Solid. Ty budou navíc vyzdobené fanarty od samotných fanoušků.

Kde už trochu víc zabředává tento projekt do potenciálních problémů, je oblast ozvučení. Jeho autoři totiž slibují, že ve hře zazní i hlas původního Snakeova dabéra, kterým byl až do pátého dílu David Hayter. Není přitom úplně jasné, zda se jim ho podařilo pro jejich počin zlákat a nahraje jim pár vět jen tak z nostalgie, anebo plánují využít nějaké existující nahrávky, což by se určitě neobešlo bez povšimnutí Konami.

Titul The Fan Legacy: Metal Gear Solid by měl být dokončen už brzy. Snad se tak skutečně stane a podaří se jej na internetu chvíli udržet, než začne úřadovat právní oddělení japonského vydavatele. V poslední době se totiž s různými projekty od fanoušků roztrhl pytel. Ale každá zajímavější pocta Mariovi nebo Pokémonům byla z internetu brzy stažena. Obvykle poté, co její autoři obdrželi dopis od majitele práv.

Ostatně z jednoho zrušeného projektu se zrodil i tento nový kousek. Původně jeho autoři dělali na remaku pod jménem Shadow Moses. Na stealth prvky a skutečné hraní ale můžete ve virtuálním muzeu zapomenout. Má jít o dárek od fanoušků pro fanoušky, na kterém se jeho autoři nechtějí nijak obohatit.

O Shadow Moses jsme poprvé psali v lednu, kdy ještě jeho vývojáři hýřili optimismem. Už začátkem března byl ale remake prvního Metal Gear Solidu z roku 1998 zrušen. Tým stojící za vývojem hry Shadow Moses zveřejnil na Facebooku stručné oznámení, v němž konstatoval, že autoři museli práce na titulu přerušit z důvodů, které nemohou ovlivnit.

Jiný oddaný fanoušek se pro změnu pustil do remaku úplně prvního Metal Gearu z roku 1987. Projekt nazvaný Outer Heaven rovněž pohání Unreal Engine 4, ale otázkou je, zda jsou jeho šance na přežití větší, nebo byl jen dosud příliš nenápadný, a proto unikal pozornosti Konami. Zatím se má každopádně čile k světu, zdá se.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama