Half-Life 2 Článek Half-Life 2: Episode 2

Half-Life 2: Episode 2

Blixa

Blixa

25. 8. 2006 22:01 10
Reklama

Předem je třeba upozornit na to, že následující text nepojednává jen o samotném Half-Life 2: Episode 2, ale i o dvou převelice zajímavých bonusech, které hodlá Valve společně s dalším datadiskem distribuovat. Pro mnoho hráčů se totiž právě přítomnost Team Fortress 2 a Portalu může stát primárním důvodem ke koupi balíčků a celkově nelze tedy tyto dvě hry brát jen jako malou přidanou hodnotu, kterou stačí odbýt jen pár větami. Upřímně, na prezentaci Valve na německé Games Convention 2006 nás zaujal právě Portal a TR2 zdaleka nejvíce... Ale vezměme to pěkně po pořádku.

Epizoda 2

Ani jedna z her nebyla prezentována přímo v hratelné verzi, ale jen v podobě dlouhých ingame trailerů, které zatím Valve nevypustili na internet a je dokonce možné, že se tak ani nikdy nestane. Od Grega Johnsona, který nám vše předváděl, se nám nicméně dostalo několika průvodních vět, které odhalily pár novinek o náplni a vlastnostech hry. Velkou pozornost věnoval Johnson hlavně úpravám enginu, který má v nové verzi plně využívat podpory multicore procesorů a nabídne díky tomu mnoho nových efektů a lepší simulaci fyziky. Určitá část Episode 2 se má například odehrávat v lesích, takže Valve připravili nový způsob vytváření stromů ve svém enginu, nad kterým nám má údajně padnout čelist. Těžko říct, součástí prezentace tato mise bohužel nebyla.

Co se týče příběhu, neprozradil Johnson žádné převratné věci. Zopakováno nám bylo, že hra začíná přesně tam, kde končí Episode 1, a že v příběhu bude hrát tentokrát větší roli situace kolem G-mana a jeho vlivu na Gordona Freemana, jenž údajně slábne. Na obrazovce jsme přitom viděli spící/omráčenou Alyx, takže je docela dobře možné, že G-Man bude chtít využívat tuto sympatickou dívčinu jako budoucí náhradu za Gordona. Ale to už jsme se ocitli v říši ničím nepodložených spekulací. Ukázka samotná se pak skládala ze tří ingame videí. V prvním z nich se Gordon pohybuje v jakýchsi dolech a jeskyních, ve kterých na podlaze leží podivné slizké kokony. Jedna číst chodby byla dokonce přímo pokryta slizem a vypadala obzvláště nechutně. Druhá a třetí ukázka pak obsahovala záběry přestřelky Gordona a jeho spolubojovníků s jednotkami Combine v nějaké blíže nespecifikované vesničce. Trochu to připomínalo jednu scénu z původního Half-Life 2, a to včetně následného úprku ve vozítku a souboji s tripody a futuristickými vrtulníky. Všimli jsme si několika nových nepřátel, většina z nich ale vypadala poměrně standardně – tedy, pokud lze za standard považovat oslizlé čtyřnohé potvory. Skutečně nás zaujal snad jen jakýsi zmenšený a pekelně rychlý robotický tripod, který nepřátele likviduje velmi rychlým skokem. Ale závěr prezentace HL2: Episode 2, to byla, vážení přátelé, lahůdka. Na obrazovce se objevil starý známý The Dog a klasicky roztomile vyváděl. Najednou se ale vedle něj zjevil obří tripod. Dog přestal skotačit, kamera začala oddalovat pohled a pojala oba kolosální roboty do jednoho záběru. Pokud jste viděli alespoň trailer (najdete třeba u našich přátel z MovieZone) na film King Kong, budete dostatečně v obraze, když si vzpomenete na začátek souboje mezi Kongem a T-Rexem. Zhruba podobně vypadala i tato majestátní scéna, která byla utnuta těsně před tím, než skákající Dog dopadl na tripodovu „hlavu“.

Team Fortress 2

Ukázka z Team Fortress 2 byla o poznání kratší, ale o to intenzivnější a atraktivnější. Valve už při oznámení znovuvzkříšení této hry prohlašovali, že TR2 se bude stylově podobat filmům od Pixaru. Tehdy jsem to považoval jen za velkohubé PR kydy, ale světe div se – TR2 lze opravdu nejlépe charakterizovat přirovnáním k pixarovským Úžasňákovým. Ve videu byla představeny v krátkých sekvencích povolání, které hra nabídne a po hezkých CGI nájezdech na samotnou postavu jsme spatřili i pár sekund ingame záběrů. A vše vypadalo výborně. Valve se navíc rozhodli neomezit komiksový styl hry jen na grafiku, ale i na hratelnost. Takže takový voják s raketometem se po aréně pohybuje takřka výhradně rocket-jumpy, špión umí splynout s okolím a používá chladné zbraně, skaut strašně rychle běhá, inženýr si vypomáhá v boji svými vynálezy, které si sám při hře sestavuje (automatické střílny apod.). Hodně zábavně působil i heavy týpek s holou hlavou a obřím kulometem v ruce, který kosí davy nepřátel během několika málo sekund. Jeho nevýhodou bude ale zřejmě slabší krytí, což Valve naznačili animací jeho smrti z rukou dalšího povolání – snipera. V traileru se mihnul i medic a pyro, ovšem jen v epizodních rolích, nešlo tedy o zcela kompletní představení.

A naše dojmy? Absolutně pozitivní. TR2 nebudou evidentně cílit na ostřílené progamery hrající CS, ale spíše přiláká k multiplayerové zábavě lidi, kteří o něčem podobném dosud neuvažovali. Samozřejmě, nevím zatím nic podrobnějšího o jednotlivých herních módech a dalších důležitých věcech, nicméně původní představa TR2 jako neškodné doplňkové hříčky k Episode 2 se během několika minut změnila v očekávání obrovské pecky, která může změnit svět multiplayerových stříleček. Tedy, pokud Valve nepřipraví nějaké nepříjemné překvapení v podobě malého množství map nebo nevyvážené hratelnosti. Ale to bychom Gabe Newila a jeho kolegy možná zbytečně podceňovali.

Portal

Valve to mají vymyšleno chytře. Zatímco Episode 2 přiláká ke koupi datadisku fandy původního HL2 a Team Fortress 2 pak hráče, kteří o singleplayer nejeví moc velký zájem a zároveň hledají něco originální a zábavného, Portal má ambice zaujmout herní intouše. Logická hra založená na prostorových portálech a hrátkách s fyzikou je úžasný nápad, který je navíc pro obyčejné hráče zatraktivněn využitím HL2 enginu a FP pohledu. V ukázce jsme spatřili několik skvělých momentů a zjistili jsme, že k úspěchu při hraní Portal vám rozhodně nebude stačit jen kvalitní logické myšlení. Nemalou roli bude bezesporu hrát i prostorová orientace a trochu překvapivě možná i přesnost střelby. I když v tomto směru těžko předjímat něco před tím, než si hru sami vyzkoušíme. Více jsem své dojmy v tomto směru rozvinul v aktuálním hPodu, takže pokud máte zájem, stahujte. Mimochodem, k Portal se vztahuje ještě jedna tak trochu podivná věc, o kterou se s vámi musíme podělit – Greg Johnson totiž během prezentace naznačil, že jednotlivé puzzly a celkové zaměření levelů bude mít blíže nespecifikovaný vztah k příběhu Half-Life 2. Pokud tohle Valve skutečně dokáží, tak smekáme před jejich invencí...

Na závěr nám bylo řečeno, že Episode 2 vyjde až v prvním čtvrtletí příštího roku, což je nicméně fakt, o kterém jsme vás již informovali v této novinkové zprávě. Zde tedy postačí jen malé doplnění – Johnson nám totiž na přímý dotaz potvrdil, že již dříve oznámené verze Episode 2 pro PS3 a Xbox 360 vyjdou ve stejném termínu, jako PC verze. Těšit se tedy může opravdu každý...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama