Zhruba dvacet bývalých zaměstnanců Striking Distance prý úplně chybí v titulcích The Callisto Protocol
i Zdroj: Striking Distance / Krafton
Byznys The Callisto Protocol Novinka Zhruba dvacet bývalých zaměstnanců Striking Distance prý úplně chybí v titulcích The Callisto Protocol

Zhruba dvacet bývalých zaměstnanců Striking Distance prý úplně chybí v titulcích The Callisto Protocol

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

Hororový hit The Callisto Protocol z konce loňského roku provází další kontroverze. Podle pěti bývalých zaměstnanců studia Striking Distance totiž v titulcích hry chybí zhruba dvacet autorů, kteří se na hře z velké míry podíleli, a to včetně velmi významných rolí.

Reklama


  • Skupina bývalých zaměstnanců Striking Distance si pro Gamesindustry.biz postěžovala, že v titulcích The Callisto Protocol chybí téměř 20 důležitých autorů
  • Pracovali i ve významných rolích
  • Ve firmě údajně nepanují příliš zdravé podmínky

Vývojáři promluvili pro magazín GamesIndustry.biz a přístupem jejich bývalého zaměstnavatele jsou zaražení. Namítají, že je sice normální, že z titulků často vypadnou externí pracovníci, kteří jen vypomáhali pár dnů, v tomto případě je ale řeč o seniorních vývojářích z různých oddělení, kteří často do hry zainvestovali více než rok tvrdé práce.

Přítomnost v titulcích velkých her přitom není jen kosmetickou záležitostí (a otázkou cti). Často se tento záznam hodí při dalším kariérním postupu.

Zároveň není úplně vyloučeno, aby studio z titulků vyškrtalo autory, kteří v něm nevydrží až do vydání, Striking Distance ale dle dostupných informací žádnou takovou podmínku nemá. Dotčení vývojáři jsou tak patřičně naštvaní. Někteří z nich prý dokonce i pracovali se zakladatelem Glenem Schofieldem ještě v Sledgehammer Games nebo pomáhali Striking Distance vybudovat. Musí to tedy být dobře známá jména.

Dvacetiminutové titulky mají vůbec být velmi podivným výtvorem. Vývojáři, kteří měli štěstí a byli zahrnuti, jsou údajně velmi chaoticky rozmístění. Občas jsou označeni jako výpomoc, i když byli klíčovou součástí daného oddělení, nebo jejich jméno najdeme na konci seznamu v kolonce Různé. Jeden ze zdrojů Gamesindustry odhaduje, že si vedení studia vybíralo, koho v titulcích zvýrazní podle toho, jak moc velcí byli s daným autorem kamarádi.

Recenze survival hororu The Callisto Protocol, žhavého adepta na nejmrazivější zážitek sezóny
i Zdroj: Tisková zpráva

Recenze survival hororu The Callisto Protocol, žhavého adepta na nejmrazivější zážitek sezóny

Ještě než se zkraje příštího roku dočkáme remaku survival hororu Dead Space, přichází na trh prvotina týmu vedeného jeho původním autorem. Dokáže nápadně podobný titul s názvem The Callisto Protocol překročit stín své duchovní předlohy?

Situaci nepřidává ani to, že už v loňském roce byl kritizován intenzivní crunch, doprovázející vydání hry. Sám Glen Schofield se na sociálních sítích chlubil tím, že vývojáři pracují dlouhé přesčasy i sedm dní v týdnu. Zdroje zpětně kritizují firemní kulturu i velmi netaktní chování k odchozím. Zajímavé je třeba to, že v Striking Distance dle všeho neexistuje nic jako rozlučkové emaily, tedy vzkazy odcházejících zaměstnanců. Ty jsou přitom jinde standardem.

Faktem ale je, že emoce zdrojů původního článku nejsou jen negativní. Jeden z respondentů namítá, že si práci na hře užíval a v Striking Distance se cítil jako doma. Údajně také považoval Glena Schofielda a zbytek vedení za přátele, přičemž samotného zakladatele označuje za úžasného člověka. Vyřazení z titulků ho ale i tak nepříjemně překvapilo.

Studio zatím na žádost o vyjádření magazínu nereagovalo.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama