Zástupce EA obhajuje lootboxy v sérii FIFA. Prý reflektují skutečný fotbal
i Zdroj: Hrej.cz
FIFA 21 Novinka Zástupce EA obhajuje lootboxy v sérii FIFA. Prý reflektují skutečný fotbal

Zástupce EA obhajuje lootboxy v sérii FIFA. Prý reflektují skutečný fotbal

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

8. 10. 2021 20:54

Jen málokdy se velké herní společnosti otevřeně vyjadřují k tak třaskavým tématům, jako jsou mikrotransakce a lootboxy. Proto lze za velmi zajímavý označit rozhovor, který s manažerem pro uživatelskou spokojenost (Chief experience officer) společnosti EA Chrisem Bruzzem vedl web Eurogamer. Bruzzo v něm intenzivně obhajuje principy lootboxů a mirotransakcí v oblíbeném, ale kritizovaném režimu FIFA Ultimate Team.

Reklama

  • V rozhovoru pro web Eurogamer CXO EA Chris Bruzzo komentuje politiku lootboxů
  • Obhajuje je jako prvek, který má hráčům dávat možnost volby a reflektovat skutečný fotbal
  • Také upozorňuje na to, že skutečné peníze ve FIFA utrácí minimum hráčů 

Bruzzo v rozhovoru prohlásil, že gamifikace zážitku budování vlastního týmu souvisí s tím, že studio chce, aby režim reflektoval skutečný fotbal. Také potvrdil, že v očích studia nákup loot boxů, získávání kartiček hráčů a následné obchodování na přestupovém trhu odpovídá kultuře sportu. Na novinářovu námitku, že skutečný fotbalový trh funguje úplně jinak (tým prostě hráče koupí, pokud si ho může dovolit) Bruzzo reaguje prohlášením, že za devět z deseti balíčků zakoupených na trhu FUT hráči zakoupí mincemi, tedy měnou, kterou lze vydělat v zásadě jen klasickým hraním. Tento argument pak v rozhovoru několikrát opakuje a klade na něj velký důraz.

“Před chvílí jste říkal, že ve skutečném fotbale můžete používat prostředky k tomu, abyste vybudovali co nejsilnější mužstvo. A v naší hře můžete buď použít mince FUT nebo FIFA Points. A devět z desíti balíčků jsou otevřeny skrze FUT Coins, které získávají hráči za hraní fotbalu. A dalším důležitým poznatkem je to, že 78 procent hráčů FIFA 21 ve hře nic neutratilo,” brání finanční politiku titulu mimo jiné Bruzzo.

Devět z deseti balíčků zakoupených na trhu FUT hráči zakoupí mincemi, tedy měnou, kterou lze vydělat v zásadě jen klasickým hraním.

Také klade důraz na možnost volby. Varianty nákupu bodů za skutečné peníze i vydělávání mincí prý hráčům dávají možnost svobodně se rozhodnout, jak k budování týmu přistoupit. Jedním dechem pak dodává, že příšerný hráč i s tím nejlepším týmem, který získá z balíčků za skutečné peníze, těžce narazí na zkušeného hráče s výrazně slabším mužstvem. Zástupce Eurogameru ale namítá, že v případě, kdy se setká s podobně zkušeným hráčem je proti rychlejším a schopnějším virtuálním fotbalistům v jasné nevýhodě, kterou soupeř mohl získat za skutečné peníze, což je důkazem přítomnosti prvků pay-to-win. Bruzzo to ale zamítá opakovaným prohlášením o devíti balíčcích z deseti a tím, že dle výzkumů studia je FUT založený na skillu a ne kvalitě týmů.

Na otázku týkající se nákupů dětí a mladistvých pak Bruzzo připomíná, že děti prostě za FUT Coins utrácet nesmí. Připomínku, že EA i přes to zaplatilo reklamní kampaň na body FUT v časopise pro děti zahnal tím, že šlo o chybu týmu a metodiky rozhodování. Zároveň se za ni ale opět omluvil.

Zbytek rozhovoru si můžete přečíst přímo ze zdroje. Bruzzo se v něm dále vyjadřuje například k souvislostem s britskou legislativou.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama