Zpět na článek

Diskuze: Zaměstnanci hovoří o poměrech v Rockstaru

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
19. 10. 2018 04:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RuThaN: Vodopádové plánování můžeš považovat za středověk, ale pokud vyvíjíš produkt několik let a má některé komponenty na sobě závislé, tak k němu více či méně i konvergují i snahy o agilní vývoj. Plus přichází nějaký ten zmatek navíc. Vlastní zkušenost.

RuThaN
RuThaN
Level 4 Level 4
18. 10. 2018 23:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V Rockstaru to nebude o penezich, ale o tom, ze nejaky manazer chce vypadat dobre pred svym sefem, tak tlaci domu a taky o dementnich datech vydani.. na ktery jsou navazany zase nejaky delsi terminy jako reklamy a lisovani, krabice a tak.. a tim s cim vetsim predstihem to domluvite, tak usetrite. Jediny reseni je to tak nehrotit a proste pocitat s tim, ze tyhle veci budou o neco drazsi a zapomenout na vodopadovy planovani terminu, coz je vyvojarsky stredovek, jenze to by se muselo vysvetlit akcionarum, ze hry nejsou jako vyroba housek.

Drepheuss
Drepheuss
Level 1 Level 1
18. 10. 2018 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Tohle je ale potřeba brát jako to specifikum práce... to jako kdyby řidič kamionu nadával, že je tejden někde v hajzlu ve Francii a nevidí rodinu...

stepan.pazderka@gmail.com
stepan.pazderka@gmail.com
Level 1 Level 1
18. 10. 2018 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle stěžování na crunchtime mi přijde přinejmenším posměvné. Ve vizuálních efektech se dělá naprosto běžně crunchtime do třech hodin ráno sedm dní v týdnu. Nechci působit negativně, ale pokud někdo chce práci do devíti do šesti každý den tak asi nemá vyvíjet hry. Je to kreativní průmysl a hra muže vyjít pouze jednou. Buď dobrá nebo špatná. Že se ze špatné hry muže stát dobrá půl roku po vydání už firmu nezachrání.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
24. 10. 2018 07:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: No tak když u nás děláš u soukromníka, zkus na firmě založit odbory ;) Teoreticky teda jako lidi u soukromníka mají nějaký odbory, ale nevšiml jsem si každoročního zvyšování platů jako u státní správy. Odstupný ? Stravenky ? Ošatné ? Příspěvek na jízdný ? 5 týdnů dovolený ? Phe.

Šéfe, potřeboval bych přidat !
No tak přidej chlapče, přidej !

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
18. 10. 2018 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drepheuss: Ano, proč se snažit něco měnit, takhle to přece chodí a status quo je vždy nejlepší řešení.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
18. 10. 2018 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tipuji, že ten crunch u Rockstaru nebude nějak velký (jestli vůbec nějaký). Hru si i vydávají, GTAV jim vydělává neustále takový ranec, že určitě nemají problém posunout si sami datum vydání jak potřebují - nemají asi problém s financováním. Take2 nad nimi asi příliš velkou kontrolu taky nemá.
Crunche jsou hlavně doménou studií, které jsou drženy pod krkem vydavatelem a jím vyplácenými "majlstouny": Práce není odevzdána v daný termín? Tak není na výplaty.

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
24. 10. 2018 07:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U nas mame hodne veci uz napsany v zakone, takze kolikrat neni treba delat odbory. Treba to odstupne tam je taky. Co se tyce ostatnich benefitu co si zminil, tak ty sou ve verejny sprave sice hodne, ale hodne lidi by bralo, kdyby misto tech kravin dostali poradnej plat a ne 14 tisic hrubyho nastupak s vysokou skolou za 40 hodin tydne, z toho na uradech dvakrat tydne doslova od rana do vecera.

Jediny lidi co se maj ve verejny sprave dobre sou vedouci, politici a lidi s praxi deseti/nekolika desitek let.

Clovek co jenom datluje data do pocitace v soukromy firme ma dvakrat vetsi plat nez obycejnej ne-vedouci urednik na urade. Jediny co by teoreticky mohlo platit ve verejny sprave plus minus dobre by byly ministerstva a i tak za stejnou praci v soukromym sektoru dostanete daleko vic.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
19. 10. 2018 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Je dobře, že jsi zmínil odbory. Herní průmysl za cca 30 let své existence stále žádné nemá, v žádné zemi. Byly tu a stále jsou pokusy je zorganizovat. Stále s prakticky nulovým výsledkem.
Je to obrovský paradox. Herní společnosti se rády pochlubí tím, jak jsou jejich hry výdělečné. GTAV je myslím všeobecně uznán jako nejvýdělečnější produkt v zábavním průmyslu obecně. Nedávno se tady objevila novinková zpráva o tom, kolik desítek tisíc lidí pracuje v herní branži jen ve Velké Británii.
Zaměstnanci v herních společnostech jsou však hájeni méně než popeláři v okresním městě.
Zcela běžnou praxí je najímání jen na dobu určitou, do dokončení projektu (nebo jeho zrušení). Nevíš dne ani hodiny, kdy se rozhodne, že je projekt ukončený a tvým jediným právem je vzít si věci ze stolu a odejít.
U nás je situace samozřejmě trochu jiná. U nás je větších studií málo, z čehož pramení trochu osobnější přístup než na velkém Západě. Ale i u nás je zcela běžný systém práce výhradně na živnosťák, a tedy praktikovaný schwarz systém, kdy studio má jen pár oficiálních zaměstnanců a zbytek jsou živnostníci, kteří v kanceláři sedí jen (prý) pár hodin týdně nebo jsou tu jen náhodou ;-)
Nedivím se, že odstupné (nebo jiný pomocný mechanismus) člověk nedostane u malého studia o pár duších. Vím, že takový podnik je vždy nejistý a rozpočet je vždy napnutý. Ale aby velké firmy jako EA rušily studia škrtnutím pera, to je prostě divné. Hlavně s ohledem na to, že pak po X letech pracně shánějí nové lidi. Microsoft zruší Lionhead, aby si o pár let později kupoval studia a ještě se tím chlubil na E3?

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
19. 10. 2018 06:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stepan.pazderka: V téhle fázi netuším, proč by někdo šel dělat hry. Kdekoliv jinde je dobrá šance, že bude lépe placený, s lepší pracovní dobou, lepšími benefity, méně stresu a lepší job security. V herním průmyslu fakt musí být akorát srdcaři, kterým nevadí pták v zadku, protože fakt chtějí dělat hry.

AAA vydavatelé vydělávají víc než kdy předtím, brečí jak nemají prachy a k zaměstnancům se chovají jak k odpadu. Jestli jsou někde třeba odbory, tak je to tady.

Jinak jasně, na výběr je, nikdo nikoho nenutí tam pracovat, ale stejně mi to přijde hrozné, tyhle korporace zneužívají vášně vývojářů a když je nepotřebují tak je prostě vykopnou.

Superman25
Superman25
Level 1 Level 1
19. 10. 2018 02:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Corvus von Corax: co shanis? A kam chces jit za praci?

stepan.pazderka@gmail.com
stepan.pazderka@gmail.com
Level 1 Level 1
18. 10. 2018 17:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Nejde o to nic neměnit. Jde o to že máš na výběr. Herních firem je spousty. Určitě si najdeš práci jinde. Pokud chceš ale dělat nejlepší hry ve svém životě, asi se čeká nějaké nasazení.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
18. 10. 2018 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stepan.pazderka: Přesně, zaměstnanci si mají nechat srát na hlavu, pracovat 150 hodin týdně, nechat si zničit osobní život, vyhořet v sedmadvaceti letech a pak dostat padáka po vydání hry.

Nelíbí? Tak vypadni z herního průmyslu, proč bychom se měli snažit zlepšit pracovní podmínky?

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
18. 10. 2018 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No souhlasim s clankem ze pravda bude asi nekde uprostred.

Ale tadyten "crunchtime" fakt nechapu a neni vubec nutnej. Staci jenom nedat konkretni datum vydani a casu mate dost. Jenom kvuli podelanymu datu musej lidi drit jak mezci uplne zbytecne. Nekomu to vadi, nekomu nevadi ci primo vyhovuje ale zbytecny to je, pokud teda jeden den v kalendari nepovazujete za pismo svate.

Uz tady nekdo rikal ze hry sou umeni, a tak by se k tomu meli chovat. Nedokazu si predstavit ze by za malirem nekdo netrpelive preslapoval a popohanel ho aby teda konecne dostal muzu a vyjadril se na to platno at stihnou termin zitra v poledne. Pokud to tak chodi tak malire lituju stejne tak jako lidi, co se budou koukat na obraz spichnutej na posledni chvili.

Corvus
Corvus
Level 26 Level 26
Hlavní platforma: PC
18. 10. 2018 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Houser Dan by měl vidět crunch u nás v nemocnici teď na podzim! To je jedna operace za druhou. Kdysi jsem míval záda, dnes mám housera jak svině a přesčasů, že je přehazuji vidlemi... :-D A proto také odcházím za normální a lidskou prací, protože nehodlám dál otročit za takřka minimální mzdu v severních Čechách. Protože dokud budou lidi otročit a navíc za tyhle "peníze", tak se v politice a nastavení firem nezmění naprosto vůbec nic.

Reklama
Reklama