Destiny Článek Zachrání House of Wolves celé Destiny?

Zachrání House of Wolves celé Destiny?

Redakce Hrej.cz

Redakce Hrej.cz

14. 4. 2015 16:50 6
Reklama
Reklama

Čtyři měsíce uplynuly od prvního a zatím posledního obsahového přídavku The Dark Below a i ti nejzarytější hráči Destiny pociťují únavu ze stálého opakování stále stejných aktivit. Pokud lze věřit uniklému plánu vydávání DLC, tak by House of Wolves mělo přijít zhruba se stejnou porcí nových misí jako The Dark Below... a přiznejme si, že toho nebylo moc.

Jestli nechtějí Bungie přijít ani o ty nejvěrnější fanoušky, House of Wolves musí být lepší než The Dark Below. Současná situace je jiná a už nestačí jen nasytit ten hlad po novém obsahu. Druhé DLC musí hráče přesvědčit k návratu a navnadit je budoucnost hry, především na podzimní velké DLC s označením Comet.

Realistickým pohledem nemůžeme očekávat, že House of Wolves zatřese s dosavadními herními principy. Nicméně to neznamená, že se Bungie nemůže poučit z chyb a květnovým rozšířením nenapravit palčivé nedostatky hry.

VOJTA DŘEVÍKOVSKÝ: CHCE TO LEPŠÍ BOSS FIGHTY

Podívejte, v podstatě proti houbám na náboje nic nemám, ale nelze jimi vyvrcholit každý strike. Kdyby raidy nedokazovaly, že v Destiny lze vytvořit opravdu nápadité souboje, možná by mě to zas tolik neštvalo. Obsazování území, platforming, střelba za běhu, akce v temnotě - to všechno lze přece aplikovat i na finální střety na konci striků. Stejná neprozíravost stíhá i design bossů: v Destiny je každý boss v podstatě větší a nabušenější verze klasické jednotky, do které je třeba dlouho a někdy opravdu hodně dlouho střílet. Ač se každý liší drobnými designovými prvky, v zásadě se jedná o stále stejného nepřítele. Bungie, máte na víc! Jestli se i v House of Wolves objeví další velký Servitor nebo Fallen Captain, nenase*u se jen já.

Zachrání House of Wolves celé Destiny?

VOLITELNÝ MATCHMAKING

Bungie se nás od začátku snaží přesvědčit, že Destiny začíná na dvacáté úrovni. A vskutku, herní principy se dramaticky změní přechodem na light systém a otevřou se nové způsoby, jak se navracet do už jednou prolezlých misí. Heroic mise a Nightfally se stávají jedním z důvodů, proč se do hry opakovaně vracet, ale pořád tomu něco chybí. Například volitelný matchmaking pro všechny mise. Hrát Destiny sám je asi jako chodit sám do kina. Jde to, ale všichni vědí, že to děláte špatně, protože s dalšími lidmi je to lepší. Proč půl roku od vydání, když už lidé z friend listu nehrají, musím chodit na stránky třetích stran, abych našel spoluhráče na Daily Heroic nebo, a to především, Weekly Nightfall? Vždyť matchmaking ve Weekly Heroic funguje dobře a ve Strike playlistu jakbysmet. Nesmyslná tvrdohlavost Bungie opět staví bariéru mezi zábavu a hráče, kteří si stejně našli cestičku okolo. Ano, když chci hrát Nightfall, tak si vyhradím čas na tuhou výzvu. Není třeba se obávat, že by matchmaking způsobil procentuální růst nedohraných misí z důvodu ragequitu. Naopak, takhle si jej zahraje více lidí a kdo ví, třeba se tak setkají i schopní hráči, kteří se mohou seznámit a hrát spolu opakovaně. Snad tedy Bungie přijde s volitelným matchmakingem, který by se rozhodně měl promítnout i do kooperativního The Prison of Elders. Ten jako součást DLC bude mít rozhodně nižší počet hráčů než původní striky nebo Nightfally a matchmaking by mu sedl jako zadnice na hrnec.

Zachrání House of Wolves celé Destiny?

ZMĚNIT XÛROVU FUNKCI

Ne každému při raidu padne kýžená exotická zbraň a dokážu pochopit, že někdy je možné se vyhnout frustraci tím, že si ji prostě o víkendu koupím u Xûra. Nicméně, nyní několik měsíců po vydání, se z podivného obchodníka stal středobod zájmu hráče, jenž se přiblíží k level capu. Gunsmith a Vanguard i Crucible obchodníci v této fázi, tedy zhruba po patnácti hodinách hraní, už pozbývají smyslu. Levelování exotických zbraní není samo o sobě nic snadného a podmínka v podobě exotic shardů, které jsou potřeba k vylepšování vašeho exotického arzenálu, přidává další zdržování k už tak náročnému postupu. A ta možnost výměny naší vymazlené exotické zbraně za novou s resetovaným postupem a vyššími maximy? Není třeba, abychom čekali celé týdny, až se na jeden víkend objeví možnst (čili nutnost) výměny u Xûra pod kabátem. Nestačilo by snad jen přidat nový uzel upgradů na konec vývojové linie? Překomplikovanost upgradování možná činí z exotického vybavení opravdu vzácnou věc, ale když hra samotná dává hráčovu postupu časové bariéry, tak to není správně. Destiny přece není F2P klikačka na tablety, abychom čekali sedm dní, než se možná zpřístupní upgrade naší zbraně.

Zachrání House of Wolves celé Destiny?

VAŽTE SI ČASU SVÝCH HRÁČŮ 

Chyby se dělají a výše zmíněný wipe upgradů exotických zbraní kvůli zvýšení jejich maxim byla názorná ukázka, jak naštvat ty nejoddanější hráče. Hodiny vložené do upgradování a sbírání ascendant shardů týdenním farmením raidu byly ty tam a mohli jsme začít zase od píky. Jasně, je to téměř pět měsíců a facka od vývojářů už tolik nebolí, ale nic takového se rozhodně nesmí opakovat. Stejný problém byly nové zbraně, které The Dark Below přineslo do obchodů. Levné pušky a pistole snadno překonaly naše upgradované fialové zbraně, kvůli kterým jsme dřeli štěstěnu do ruda, až z ní vypadl legendární loot. House of Wolves nesmí opět znehodnotit čas, který jsme do Destiny vložili. Nové zbraně si musíme zasloužit a ne koupit.

Zachrání House of Wolves celé Destiny?

PŘÍBĚH, ROZHOVORY, LORE

Jestli se The Dark Below něco povedlo, pak to bylo příběhové propojení celého obsahu z DLC. Vyprávění zlomené Eris o neblahé výpravě na Měsíc v rámci každé mise, její nenávist k Hivům prosakuje nabízenými bounty úkoly a oba hlavní antagonisti - Omnigul a Crota - se ať už skutečně, nebo jen zmínkami objevují ve všech předešlých misích, a až pak mají své velké finále. To je krok kupředu od vyprávění příběhu pouze Ghostovým monologem na začátku a konci mise, ale pořád lze jít dál. Co by se stalo, kdybychom si mohli se obyvateli Toweru (a Reefu) popovídat a ne si jen vyslechnout jejich hlášku, když si k nim přijdeme něco koupit? Co kdyby zápletku příběhu uvedl in-game filmeček místo animovaného intra dostupného z mapy soustavy? Dokážete si představit, že by nový mód The Prison of Elders vycházel z fallenského povstání a byl napojen na pomoc awokenské královně v potrestání fallenského rodu? A co kdybychom nakonec dostali i nějaké pěkné outro za odměnu? Není toho třeba udělat moc, aby byl herní svět živější a abychom my, hráči, měli z příběhu v Destiny lepší pocit.

Zachrání House of Wolves celé Destiny?

GIULI ZAVATTA: NOVÉHO PVP MÓDU SE OBÁVÁM

S House of Wolves přijde i nový Crucible mód Trials of Osiris. Mělo by se jednat o 3v3 team deathmatch event, který by měl běžet na stejném principu jako Iron Banner, takže opět bude záležet na naší výstroji a asi se také zapojí do týdenní rotace. Trials of Osiris mají být něco jako VIP mód, kam dostanou pozvánku jen ti nejlepší z nejlepších a za vítězství získají unikátní zbraně a vybavení. To mě trochu znepokojuje, neboť i Iron Banner svého času hlásil, že v něm také vyhraje jen ten s nejlepším vybavením. Jenže velký kulový! Ať nám vývojáři tvrdili, co chtěli, Iron Banner byl a stále je o skillu a ne o výbavě. Při hraní Iron Banneru jsem se svým 32 levelem a težce vyskilleným vybavením v podstatě žádnou výhodu nepocítila, ba naopak, i ze střetu s 20 levelem jsem nevyšla jako vítěz. Bungie musí zajistit, aby se Trials of Osiris stal tím elitním turnajem, kterým měl Iron Banner být, ale nikdy nebyl. Pozvánky jsou dobrý způsob, jak toho dosáhnout, vyloučení z turnaje za tři prohry taky. Prosím, Bungie, nepokažte to.

Zachrání House of Wolves celé Destiny?

BEZ RAIDU TO NEJDE

Raidy v Destiny představují to nejlepší z nabízeného obsahu. Hráči nejen musejí být opravdu dobře vybaveni, ale složité dungeony po nich požadují i dávku vlastního uvažování a taktického přístupu. Zpráva od Bungie, že House of Wolves s žádným raidem nepřijde, je slušně řečeno k zarmoucení. Drze se nás snaží uchlácholit módem The Prison of Elders, který z dostupných informací zní jako obyčejná variace na mód horda. Bungie se chvástá, že se nový mód zaměří na rozmanitost, znovuhratelnost a skill hráčů... Což jsou v podstatě prvky Raidu. Proč nám tedy chtějí naservírovat stokrát ohranou hordu, když vidina Raidu (a jeho hard verze) je to, co nás v podstatě nutí dosáhnout level capu? Jasně, něco jako hordu Destiny potřebuje, ale ne za cenu dalšího Raidu... The Prison of Elders musí být jednoznačná bomba, musí nabídnout minimálně takovou výzvu a takový level design, jaký mají dostupné raidy, a možná i něco navíc. Protože už takto k ní přistupujeme s obavami a novinka si nás musí získat, ne jen utěšit. Osobně tomu stejně nevěřím. Bungie vždycky slibuje, že si z novinek v Destiny sedneme na zadek, ale všichni víme, jak to vždy dopadne.

Zachrání House of Wolves celé Destiny?

VÍCE SKVĚLÉHO GEARU

Jestli se Destiny ale něco povedlo, pak je to rozhodně skvělý pocit ze získávání nového gearu. Všechna ta píle, kterou dáváme do raidů, cruciblů a nightfallů se jednou promění v super kus vybavení a nejen pro mě se tak závislost na náhodě stala jedním z největších lákadel nového rozšíření. House of Wolves přijde s novým gearem, především s nádhernými helmami a zlatými puškami. The Dark Below přišlo s hravými nápady, třeba tou bílou autorifle, kterou bylo třeba krmit killy hivů natolik, aby se přeměnila v fialovou legendární a později i zlatou exotickou. Přesně takové vychytávky a zábavné zbraně Destiny potřebuje a House of Wolves se bude muset předvést svým novým arzenálem. A i kdyby ne, ty helmy jsou prostě nádherné. Chci je všechny!

Zachrání House of Wolves celé Destiny?

Samozřejmě by šlo pokračovat a vysnít si další proměny, ale chtěli jsme se tímto krátký seznamem zaměřit na skutečné a proveditelné změny, které by se měly ve hře projevit. Bungie dostali na připravení House of Wolves minimálně 5 měsíců a docela možná ještě víc, neb DLC bylo ohlášeno už při vydání. Snad tedy bude květnové povstání Fallenů stát za to a vrátí Destiny do žil krev, kterou setsakramentsky potřebuje.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz