Xbox verze Advent Rising je venku, její přijetí je zatím velmi vlažné
Společnost Majesco oznámila, že Xbox verze 3rd person akce Advent Rising byla vyslána na svoji cestu do obchodů. První recenze jsou však v hodnoceních značně rozporuplné a do myslí hráčů čekajících na vydání PC verze se tak začíná vkrádat nejistota.Hodnocení hry se zatím v prvních recenzích pohybuje od naprostého průměru až po výborný nadprůměr. Víceméně všechny recenze se však shodují v tom, že Xbox verze hry trpí mnoha nedostatky od kolísající framerate až po nedotažené vizuální zpracování. Příběh hry, který měl být hlavním tahákem, se nakonec také nevyvedl zcela podle představ i když jde teprve o první díl zamýšlené trilogie. Nepomohla tomu ani pomocná ruka spisovatele O.S. Carda. Příběh a jeho chytlavost je však vždy otázkou vkusu. Jediným výrazným kladem hry, který je jmenován ve všech článcích je inovativní systém zaměřování, který však počítá s využitím analogové páčky Xbox gamepadu. Drtivá většina hráčů však bude chtít PC verzi hrát klasicky s pomocí klávesnice a myši. Zdá se tedy, že si ani jediný skutečně povedený prvek nebudou moci vychutnat.Ještě je ovšem brzy na jakékoli soudy. PC verze vychází až 30. června a tvůrci tak přeci jenom mají trochu času některé nedostatky napravit. Mohou si pohrát s některými enginovými animačkami, aby nevyzněly tak prázdně a zbytečně jako prý působí v Xbox verzi. Těžko už však napraví framerate, s níž má engine Advent Rising problémy už od E3 2004, kdy byla hra v podstatě poprvé veřejně představena. Příznivci akční sci-fi titulů, kteří do Advent Rising vkládali veškeré své naděje a nejsou odkázáni na koupi Xbox verze mají stále ještě naději, že PC verze bude diametrálně odlišná. Zatím se mohou strachovat u čtení recenzí na IGN, nebo GameSpy, nebo Maxim Online.