Xbox Game Pass zabírá 60 procent trhu, vůči hudebním či filmovým předplatným se ale nemůže rovnat
Že je Xbox Game Pass velice úspěšnou službou minimálně na poměry videoherního průmyslu dokazují mnohá čísla – ať už předplatitelů, tak počty her do služby příchozích či nový odhad společnosti Ampere, který se opírá o rozdělení trhu.
- Zpráva webu Axios ukazuje, že Xbox Game Pass zabírá dvě třetiny trhu s předplatným
- Vůči hudebnímu či filmovému průmyslu se ale nemůže rovnat
Dle analytika Pierse Harding-Rollse totiž drží Xbox Game Pass přibližně 60 % trhu předplatných služeb. Je tak jasně dominantním nad PlayStation Plus a není divu, že se modrá konkurence rozhodla alespoň částečně vytáhnout do boje s přepracovanou nabídkou.
Tento odhad pak padl v mnohem komplexnější zprávě webu Axios, který krátce porovnal velikost herních předplatných služeb a těch filmových či hudebních. Zatímco v pro americký trh značily předplatné služby až 83 procent příjmů, v herním průmyslu jde o pouhá 4 procenta. Samozřejmě ani číselně se nedají tyto trhy porovnávat – dle Motion Picture Association se po světě platí více než 1,3 miliardy předplatných.
Jak jsme zmínili, vůči Game Passu nyní vystupuje i nová verze PlayStation Plus. Ta se prý nechce s konkurencí přímo měřit, Sony ale chce svým zákazníkům nabídnout větší diverzitu.