Wizardry se po 42 letech dočkává remaku ve stylu Bran Skeldalu. Už nyní je navíc k vyzkoušení
i Zdroj: Digital Eclipse
Novinka Wizardry se po 42 letech dočkává remaku ve stylu Bran Skeldalu. Už nyní je navíc k vyzkoušení

Wizardry se po 42 letech dočkává remaku ve stylu Bran Skeldalu. Už nyní je navíc k vyzkoušení

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

17. 9. 2023 11:00

Retro specialisté ze studia Digital Eclipse se po loňském úspěchu s Teenage Mutant Ninja Turtles: The Cowabunga Collection vrací s dalším nostalgickým pokusem. Jejich novinkou se stává oznámená předělávka jedné z dalších velkých klasik, RPG Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord, jejíž oznámení přichází 42 let po původní hře. K dispozici je i první trailer a také early access.

Reklama

  • Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord se dočkává PC remaku
  • Hru vyvíjí vývojáři z Digital Eclipse a už nyní spustili předběžný přístup
  • Novou hratelností připomíná např. české Brány Skeldalu nebo novější Legend of Grimrock

Obecně se má za to, že Wizardry je jedno z prvních CRPG ve stylu Dungeons & Dragons, a patrně vůbec první taková hra, která měla i systém ovládání družiny. Hra byla původně vydána už na Apple II v roce 1981, po čemž byla přenesena na jiné platformy. Mezi tyto platformy se zařadil  Mac, C64 a NES, kdy v Japonsku byla hra portována i na Super Famicom a Game Boy Color. 

V tiskové zprávě, kterou Digital Eclipse k oznámení vydalo, dále tým osvěltuje, že jejich nová předělávka je spíše remake. Vývojáři zejména tvrdí, že nová verze je postavena na původním kódu hry z Apple II, což prý otevřelo nové možnosti, jak zachovat „přitažlivost původní klasiky a zároveň začlenit moderní grafiku a také vylepšené řízení party, navigaci, kouzlení a boj.“

Remake byl do současné chvíle ve vývoji asi 2 roky a nyní je v předběžné verzi ke koupi na Steamu a GOG za 29 eur (blíže k plnému vydání se však cena zvýší, kdy samotné datum vydání není aktuálně známo). Náplní je remake taktéž poměrně věrný letitému originálu. Podle vývojářů si zachovává některé jeho důležité rysy (např. vysokou obtížnost a výčet základních principů), ale sám zkouší i něco nového – a to i vyjma grafiky. 

Jak už jste se mohli dočíst výše, chystaná předělávka se má vedle technické stránky lišit i přístupností, která bude o něco větší. Vedle toho, že tedy zkouší oslovit aktuální hráče skrz nový vizuál, přibývá např. i možnost jednoduššího označení postav, ač možné bude i vzpomínat na originální verzi. Podle autorů v tomto ohledu bude hrát prim hlavně to, kdy půjde přecházet mezi moderním a původním rozhraním hry z Apple II, takže pamětníci dostanou, co znají, ale noví hráči to nemusí používat.

Digital Eclipse dále uvádí, že jádro celé hry je už nyní hratelné a že se do uvedení plné verze zaměří spíš na nové textury, zvuky a animace postav. Vedle toho láká i na možnost nové lokalizace, ale současně hráče varuje, že v rámci nynější verze dojde asi i na rozbití uložených pozic mezi jednotlivými updaty.

Ukázka původní verze pro Apple 2 (vlevo) a remake (vpravo) Ukázka původní verze pro Apple 2 (vlevo) a remake (vpravo)
i Zdroj: Sir-Tech, Game Studio
i Zdroj: Digital Eclipse
Ukázka původní verze pro Apple 2 (vlevo) a remake (vpravo)
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama