Vznik série Like a Dragon nebyl vůbec jednoduchý. Vydavatelství Sega nevěřilo v komerční úspěch
i Zdroj: SEGA / Ryu Ga Gotoku Studio
Yakuza Novinka Vznik série Like a Dragon nebyl vůbec jednoduchý. Vydavatelství Sega nevěřilo v komerční úspěch

Vznik série Like a Dragon nebyl vůbec jednoduchý. Vydavatelství Sega nevěřilo v komerční úspěch

David Bernard

David Bernard

27. 5. 2024 18:45

Celosvětově úspěšná gangsterská herní sága Like a Dragon (dříve známá pod názvem Yakuza) to neměla zpočátku vůbec snadné. Vydavatelství Sega nevěřilo v rentabilitu prvního dílu a obávalo se nízkých zisků. Tošihiro Nagoši, duchovní otec japonské série a bývalý kreativní ředitel společnosti Sega, se nyní vyjádřil k problematickým prvopočátkům.

Reklama

  • Vznik série Like a Dragon nebyl jednoduchý
  • Vydavatelství Sega nevěřilo v komerční úspěch
  • Duchovní otec hry musel za své dílo urputně bojovat
  • Gangsterské ságy se dosud prodalo více jak 21,3 milionů kopií 

Celosvětově úspěšná gangsterská herní sága Like a Dragon (dříve známá pod názvem Yakuza) to neměla zpočátku vůbec snadné. Tošihiro Nagoši, duchovní otec japonské série a bývalý kreativní ředitel společnosti Sega, prozradil v rozhovoru pro YouTube pořad Weekly Ochiai velmi zajímavé informace o prvopočátcích mafiánského eposu. Série Like a Dragon / Yakuza byla původně v očích vydavatelské společnosti Sega vnímána jako nerentabilní, a to převážně z důvodu určení pro dospělé publikum. Tvůrci tak museli vyvinout vskutku velké úsilí, aby svůj titul protlačili na herní trh. Sérii se přitom za celou dobu své existence (od roku 2005) podařilo prodat více jak 21,3 milionů kopií.

Video je v japonštině, doporučujeme aktivovat titulky.

Tošihiro Nagoši v rozhovoru vzpomíná na období, během kterého se japonské hry ocitly ve stínů americké a evropské produkce. Místní společnosti, včetně Segy, bojovaly s těžkými časy a prodeje velkých titulů vázly. Japonští tvůrci se následně dle Nagošiho upnuli na vizi vytvářet hry pro masové publikum. Představení prvního dílu série ale pro tvůrce dopadlo naprostým fiaskem. Hra Yakuza byla odmítnuta vydavatelem, kterému se nezamlouvalo cílové publikum. Dílo totiž nebylo určeno dětem, ženám ani zámořským hráčům. Nagoši se nicméně nehodlal vzdát a věřil v komerční úspěch, který by zajistila silná identita hry. Přesvědčit manažery společnosti Sega nicméně nebylo vůbec jednoduché. Hru se podařilo protlačit až na třetí pokus, a to pomocí netradičních cest a po vyvinutí značného nátlaku. První díl nakonec slavil úspěch a dokázal prodat více jak milion kopií. Pokud se ohlédneme zpět, jsme velice rádi, že se Tošihiro Nagoši nevzdal a za své dílo bojoval. Kdyby tak neučinil, série Like a Dragon by pravděpodobně nespatřila světlo herního světa.

Like a Dragon: Infinite Wealth za první týden prodalo více než milion kopií
i Zdroj: SEGA / Ryu Ga Gotoku Studio

Like a Dragon: Infinite Wealth za první týden prodalo více než milion kopií

Japonská gangsterská sága Like a Dragon se minulý týden dočkala pokračování v podobě Like a Dragon: Infinite Wealth. Za…

3. 2. 2024 12:00
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama