Vedení EA opět přiznalo, že je Battlefield 2042 propadák. Za neúspěch prý může i Halo: Infinite
Tom Henderson se očividně pasoval do role, kterou dříve držel Jason Schreier, pravidelně nás totiž informuje o dění uvnitř velkých studií. Tentokrát opět zveřejňuje interní diskuzi vedení EA, které před svými zaměstnanci přiznalo, že je Battlefield 2042 propadák, přičemž rovnou nabídlo také vysvětlení.
- Vedení EA přiznalo problémy s Battlefield 2042 i před svými zaměstnanci
- Jako příčiny uvádí nový engine, práci z domova, chyby i nedostatek testerů
Téměř dvacetiminutovou diskuzi převzala ředitelka Laura Miele, která detailně popsala zjištění EA. Vše ale začalo doznáním. „Je velice důležité uvědomit si, když zkrátka selžeme. Vydání Battlefield 2042 je rozhodně ten případ, kdy jsme zklamali očekávání nejen fanoušků, ale i ty naše.“
Důvodů je několik. Prvním je interní Frostbite engine, který musel projít zásadní obměnou. Na aktualizaci jádra hry se pracovalo rok a půl a prakticky šlo o úplně nový engine. Jakmile se dodělaly základy a vývoj přešel na samotnou hru, přišla pandemie koronaviru. To přineslo spoustu problémů, tím hlavním byla práce z domova, která projekt výrazně zkomplikovala.
Battlefield 2042 nesplnil očekávání, prodeje zklamaly, potvrzuje EA. První sezóna se odkládá, DICE se soustředí se na zpětnou vazbu od komunity
Problémy loňského Battlefieldu byly ze strany EA dlouhou dobu ignorovány. K prozření a veřejnému uznání toho, že se novince příliš nedařilo, došlo až na včerejší konferenci pro investory. I když se vedení zdráhalo stav zevrubněji komentovat, v návaznosti na otázky přiznalo, že futuristická střílečka „nesplnila očekávání“.
Tady ale dle Hendersona končí skutečná sebereflexe. Dle Miele měl Battlefield 2042 před vydáním průměrný počet bugů a předběžné recenze nebyly špatné. Vše se ale změnilo ve chvíli (opět upozorňujeme, že jde o slova manažerky EA) kdy znenadání vyšel multiplayer Halo: Infinite. Tento titul byl oproti Battlefieldu dodělaný, plynulý a bez výrazných chyb, což nehrálo EA do karet. Dle ředitelky jde o jeden z důvodů neúspěchu hry.
Miele se následně soustředila i na jednotlivé segmenty negativní zpětné vazby. Chyby a výkon hry se zdál před vydáním jako „zvládnutelný“. Chyby ve hře jsou se sérií Battlefield spojeny už dlouho, s čímž počítá i EA. Jejich počet prý nebyl nijak výrazný vůči minulosti. Miele ale tvrdí, že se očekávání hráčů změnila a nebylo chytré se odvolávat na zkušenosti z minulosti.
Designová a herní rozhodnutí jsou údajně chybou toho, že při testování nedokázalo studio zaujmout větší a rozmanitější hráčskou základnu. Testeři a hráči v prvních fázích testování si na změny nijak výrazně nestěžovali.
Přes 50 tisíc hráčů vyžaduje vrácení peněz za Battlefield 2042, podepisují petici
Komunitě fanoušků série Battlefield pomalu dochází trpělivost. Skupina nespokojených hráčů vytvořila petici na webu Change.org, ve které požadují možnost navrácení peněz za kontroverzní pokračování Battlefield 2042 na všech platformách. K iniciativě se v době psaní textu podpisem připojilo už přes 55 tisíc uživatelů.
Bohužel budoucnost hry zmíněna nebyla, z dřívějších zpráv ale víme, že se EA chce Battlefield 2042 stále věnovat a dodělat jej tak, aby s ním byli hráči spokojeni. Třeba se pak nebudou objevovat petice žádající hromadné vracení peněz.