Variabilní rozlišení Halo 5 zaručí 60 fps
Halo 5: Guardians používá variabilní dynamické rozlišení, aby hra mohla konstantně běžet v 60 snímcích za vteřinu. Někdy díky tomu nabídne i Full HD kvalitu, ale ne vždy.
Vývojáři z 343 Industries se rozhovořili o technické stránce Halo 5: Guardians. Hra, která vychází už koncem října, nebude mít fixní rozlišení jako většina titulů. Místo toho se bude neustále měnit a modifikovat v závislosti na tom, kolik výkonu bude mít k dispozici, aby udržela stabilních 60 fps.
Systém progresivního rozlišení má umožnit, aby hráč spoustu času sledoval obraz v 1080p. Když ale vývojáři budou chtít předvést něco opravdu velkolepého, zapojit do hry hodně vozidel najednou, vizuálních efektů a napumpovat akci, budou moci obětovat něco z rozlišení ve prospěch plynulé hratelnosti.
Podle vývojářů by bez této technické novinky museli tu a tam očesat nějakou příběhovou misi nebo celkově snížit kvalitu jednotlivých modelů a herního světa. Podle 343 Industries udržuje systém dynamického rozlišení v rovnováze to nejlepší z obou světů.
Ještě v červenci studio říkalo, že otázka rozlišení hry není definitivně vyřešená. Autoři jen ujistili hráče, že Halo 5 nepoběží v rozlišení 720p jako loňská multiplayerová beta. Zatím ovšem není jasné, zda bude variabilní rozlišení použité jen u kampaně, o které vývojáři tentokrát mluvili, anebo stejnou technologii bude využívat právě i hra více hráčů.