"Už sami nevíme, co je děsivé", přiznávají tvůrci Resident Evil Requiem
i Zdroj: Capcom
RE: Requiem Novinka "Už sami nevíme, co je děsivé", přiznávají tvůrci Resident Evil Requiem

"Už sami nevíme, co je děsivé", přiznávají tvůrci Resident Evil Requiem

Michaela Bartošová

Michaela Bartošová

Platformy Windows PC PlayStation PlayStation 5 Xbox Xbox Series X/S Nintendo Switch Switch 2

Po letech plných akce se série Resident Evil v novém dílu Requiem vrací k survival hororu. Tvůrci ale přiznávají, že sami už nedokážou posoudit, co je skutečně děsivé.

Reklama

  • Requiem se chce posunout blíže ke stylu Resident Evil 2 a omezit akční prvky
  • Podle režiséra Nakanishiho už vývojáři sami nepoznají, co hráče vyděsí, a tak spoléhají na testy a zpětnou vazbu
  • Capcom slibuje čerstvý pohled na příběh a odklon od akčního stylu Leona Kennedyho

Série Resident Evil je po desetiletí symbolem herního hororu, ale vývojáři přiznávají, že po tolika letech už ztratili cit pro to, co hráče skutečně vyděsí. Na Tokyo Game Show 2025 o tom v rozhovoru pro IGN promluvili režisér Koshi Nakanishi a producent Masato Kumazama. Nový díl Requiem staví do centra příběhu hrdinku Grace a vrací sérii blíže stylu Resident Evil 2, což znamená více survival hororu a méně akčních přestřelek. „Resident Evil 7 byl na té straně škály jako RE2, Village se posunul k RE4. Kdybychom ale šli dál, skončili bychom jako RE5 a RE6, které byly spíš akční než hororové,“ vysvětluje Nakanishi.

S tím souvisí i otázka, zda se vývojářům daří hráče ještě skutečně vyděsit. „Už jsme těch her udělali tolik, že sami nepoznáme, jestli je to děsivé. Potřebujeme reakce hráčů,“ přiznává režisér. Podle něj se vývojáři někdy nechají unést, třeba když uvažovali, že Grace přijde o nohu, ale pak sami vyhodnotí, že to už je příliš. Obavy z toho, zda je hra dost strašidelná, měli i před prvními ukázkami na Summer Game Fest a Gamescomu. Přesto chtějí hráčům nabídnout návrat k hororovým kořenům.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama