Umělá inteligence zatím ani zdaleka nepřekonává herní vývojáře, říká designer úkolů z CD Projektu
Generativní umělá inteligence má před sebou možná ještě dlouhou cestu, než se jí podaří porazit vývojáře a poskytnout přesvědčivé interaktivní zážitky, alespoň to tvrdí vývojář z CD Projektu.
Poslední dva roky prakticky celou společnost ovládlo slovo „umělá inteligence“. Není divu, že se pojem stal tématem i v rámci herního průmyslu. Firmy se postupně snaží snižovat náklady a do pracovních postupů zapojují nástroje poháněné umělou inteligencí. Své k tomu řekl i Pawel Sasko z CD Projektu v rozhovoru pro Aftermath. Ten byl hlavním designérem úkolů pro Cyberpunk 2077 a na stejné pozici pracoval na Zaklínači 3.
„Určitě vidím způsoby, jak by se to dalo využít k větší reaktivitě - prostě aby reakce NPC byly trochu autentičtější," řekl. „Ale pokud jde o psaní a hlasové herectví, je před námi ještě obrovská, opravdu dlouhá cesta. Viděl jsem toho hodně v zákulisí. Je zde viditelná propast mezi autorským obsahem - obsahem na míru, který spisovatelé, tvůrci úkolů, filmoví designéři vytvářejí vlastníma rukama - a něčím, co může poskytnout umělá inteligence.“
Tvůrci během vývoje experimentovali s umělou inteligencí, dokonce ji využili k nadabování zesnulého herce. U úkolů má prý ale ještě mezery.
„Když se podíváte na Phantom Liberty, naše nejlepší postavy, dokážu si zatím jen představit, jak by se k nim umělá inteligence mohla alespoň přiblížit. Konkrétně rozdíl v kvalitě je obrovský. Je to jako kaňon."
Minulý měsíc vyšel zajímavý průzkum, který sledoval, jak moc vývojáři používají AI. Výsledek ukázal, že tvůrci mají k nástrojům pozitivní vztah. Ubisoft také v rámci GDC 2024 představil nástroj NPC NEO, který umožní v reálném čase komunikovat s neherními postavami.