![Umělá inteligence zatím ani zdaleka nepřekonává herní vývojáře, říká designer úkolů z CD Projektu](https://storage.googleapis.com/hrej2-cz/media/images/1mm0sdtkf7creig65d33bbf9d3f3166911660.jpg)
Umělá inteligence zatím ani zdaleka nepřekonává herní vývojáře, říká designer úkolů z CD Projektu
Generativní umělá inteligence má před sebou možná ještě dlouhou cestu, než se jí podaří porazit vývojáře a poskytnout přesvědčivé interaktivní zážitky, alespoň to tvrdí vývojář z CD Projektu.
Poslední dva roky prakticky celou společnost ovládlo slovo „umělá inteligence“. Není divu, že se pojem stal tématem i v rámci herního průmyslu. Firmy se postupně snaží snižovat náklady a do pracovních postupů zapojují nástroje poháněné umělou inteligencí. Své k tomu řekl i Pawel Sasko z CD Projektu v rozhovoru pro Aftermath. Ten byl hlavním designérem úkolů pro Cyberpunk 2077 a na stejné pozici pracoval na Zaklínači 3.
„Určitě vidím způsoby, jak by se to dalo využít k větší reaktivitě - prostě aby reakce NPC byly trochu autentičtější," řekl. „Ale pokud jde o psaní a hlasové herectví, je před námi ještě obrovská, opravdu dlouhá cesta. Viděl jsem toho hodně v zákulisí. Je zde viditelná propast mezi autorským obsahem - obsahem na míru, který spisovatelé, tvůrci úkolů, filmoví designéři vytvářejí vlastníma rukama - a něčím, co může poskytnout umělá inteligence.“
Tvůrci během vývoje experimentovali s umělou inteligencí, dokonce ji využili k nadabování zesnulého herce. U úkolů má prý ale ještě mezery.
![Umělá inteligence nahradila hlas zesnulého dabéra v příběhovém rozšíření pro Cyberpunk 2077](https://storage.googleapis.com/hrej2-cz/media/images/l9362xl9tgncc1f6529350a476b1201849150.jpg)
Umělá inteligence nahradila hlas zesnulého dabéra v příběhovém rozšíření pro Cyberpunk 2077
Pokud jste hráli Cyberpunk 2077, pak jste jistě narazili na postavu Viktora Vektora, všestranného doktora, který provozuje…
„Když se podíváte na Phantom Liberty, naše nejlepší postavy, dokážu si zatím jen představit, jak by se k nim umělá inteligence mohla alespoň přiblížit. Konkrétně rozdíl v kvalitě je obrovský. Je to jako kaňon."
Minulý měsíc vyšel zajímavý průzkum, který sledoval, jak moc vývojáři používají AI. Výsledek ukázal, že tvůrci mají k nástrojům pozitivní vztah. Ubisoft také v rámci GDC 2024 představil nástroj NPC NEO, který umožní v reálném čase komunikovat s neherními postavami.