Ukrajinský Sand nás zavede do alternativní historie Rakouska-Uherska prozkoumávajícího postapoakalyptickou planetu
i Zdroj: Hologryph
Novinka Ukrajinský Sand nás zavede do alternativní historie Rakouska-Uherska prozkoumávajícího postapoakalyptickou planetu

Ukrajinský Sand nás zavede do alternativní historie Rakouska-Uherska prozkoumávajícího postapoakalyptickou planetu

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

12. 6. 2023 15:09

Ukrajinské studio Hologryph představilo svůj chystaný multiplayerový projekt Sand. Ten na první pohled působí jako další tuctová PvPvE lootovací týmová akce, minimálně tuzemské fanoušky ale musí zaujmout velmi neobvyklým zasazením a námětem. Podíváme se v něm totiž do alternativní historie na planetu Sofia, kterou prozkoumávají obyvatelé vesmír kolonizujícího Rakouska-Uherska.

Reklama

  • Studio Hologryph představilo multiplayerovou akci Sand
  • Ta zaujme hlavně velmi originálním zasazením
  • Hlavními hrdiny jsou vesmírní kolonizátoři z Rakouska-Uherska

V kuriózním světě Sand totiž Rakousko-Uhersko objevilo tajemnou surovinu, která umožnila obrovský rozmach technologií a monarchie tak místo Bachova absolutismu a národnostních sporů řešila kolonizování vesmíru. Ani to ale neprobíhalo úplně bez problémů a jedna z atraktivnější planet, Sofia, byla zpustošena blíže nespecifikovanou přírodní katastrofou. Hlavní hrdinové Sand se tak na začátku 20. století, v době, kdy se blíží první světová válka, snaží zbohatnout v písečné divočině.

Klíčovou pomůckou pro přežití jsou obrovská vozidla s nohama, pomocí kterých se můžete rychle přesouvat po pustině a převážet zásoby a cenný loot. Autoři sami avizují, že se při designu jejich použití hodně inspirovali u Sea of Thieves a ovládání těchto plavidel má připomínat skupinové kormidlování pirátské lodě. Zbytek hratelnosti zase čerpá z atmosféry a nebezpečí Rustu. Kromě toho by také měly být ve hře poznat elementy Escape from Tarkov nebo Dark and Darker.

"Máme ještě v záloze několik různých nápadů, ale jeden z nich se nám právě teď líbí: hráči si mohou postavit trampler na oběžné dráze, vybavit ho zásobami, zbraněmi, municí a palivem a pak ho vysadit na povrchu. Na rozdíl od typických těžebních her s asi 30minutovými relacemi se připojíte k serveru s mnohem delším cyklem. Zdroje se budou respawnovat a vy budete prozkoumávat pustinu, abyste našli kořist, načež se pokusíte vrátit do výsadkové zóny, abyste ji zužitkovali," vysvětluje spoluzakladatel studia a ředitel vývoje Sergej Černyšov.

Ukrajinský Sand nás zavede do alternativní historie Rakouska-Uherska prozkoumávajícího postapoakalyptickou planetu
i Zdroj: Hologryph

Důraz je kladen i na atmosféru a dobovou architekturu. Hra jako taková se sice odehrává na procedurálně generované fiktivní pouštní planetě připomínající Dunu, obydlená místa jsou ale designována ručně a obsahují budovy inspirované historickou zástavbou západní Ukrajiny a východního Polska. Budou tedy velmi blízké i českým nebo slovenským hráčům. Autoři si sami pochvalují, že při vývoji nemuseli za inspirací jezdit do Spojených států nebo Velké Británie, ale stačilo se podívat z okna. Použité technologie také nemají být přísně sci-fi, ale více připomínat středo a východoevropskou historii.

“Museli jsme evakuovat všechny naše zaměstnance z východní části Ukrajiny, a když dojde k útokům, musíme se schovat do krytu. Navíc je tu neustálá hrozba jaderných zbraní. Nějak jsme se tomu všemu přizpůsobili. Válka se prostě nějak stala součástí každodenní rutiny," připomíná Černyšov zásadní komplikaci, se kterou se ukrajinští autoři musí poslední rok potýkat. Zkušenosti s životem ve válce chtějí zužitkovat i při budování světa, který je sice částečně opuštěný, ale dříve ho obývali obyčejní lidé, které vyhnala katastrofa.

Sand vyjde na počítačích. Zatím nemá konkrétní datum vydání.


 

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama