hPod #806 nakonec z důvodu technických problémů nejvyde v obvyklém čase. Uslyšíme se v pátek! Omlouváme se.
Ubisoft už do Skull and Bones investoval přes 120 milionů dolarů. Projekt je podle vývojářů ve velkých problémech
Hrej.cz Skull & Bones Novinka

Ubisoft už do Skull and Bones investoval přes 120 milionů dolarů. Projekt je podle vývojářů ve velkých problémech

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

21. 7. 2021 12:38 1

Není žádným tajemstvím, že námořní akce Skull and Bones nabrala špatný směr. Oznámena byla kdysi dávno v roce 2017, následně však přišla série odkladů a několik restartů celého vývoje. O napjaté atmosféře ve studiu Ubisoft Singapore navíc vypovídaly zvěsti o sexuálním obtěžování a šikaně na pracovišti, které vyústily v sesazení ředitele vývoje - Huguese Ricoura. Ubisoft sice v květnu naznačoval, že se vývoj za poslední rok konečně posunul správným směrem, nová zpráva od Kotaku ale tvrdí něco jiného.

Reklama
Reklama

  • Kotaku informovalo o vývoji Skull and Bones
  • Zpráva se opírá o výpovědi vývojářů
  • Projekt se potýká s velkými problémy, práci komplikuje chybějící vize a pravidelné restarty vývoje

Projekt je ve vývoji už osm let, za tu dobu do něj Ubisoft napumpoval přes 120 milionů dolarů. Hra se původně profilovala jako multiplayerové rozšíření pro Assassin’s Creed 4: Black Flag, časem se z něj stal samostatný MMO spin-off, který nesl označení Black Flag Infinite. Základní koncept se však v rámci předprodukční fáze několikrát změnil. Děj se měl původně odehrávat v Karibiku, následně se počítalo s Indickým oceánem, uvažovalo se dokonce o fiktivním světě Hyperborea. Dle základních pilířů hra nejprve působila jako akce s důrazem na námořní bitvy, následně přibyly PvE elementy, po dalším rebootu v minulém roce se zase tvářila spíše jako survival, jako zdroj inspirace posloužily tituly Rust a Ark: Survival Evolved.

Z výpovědí některých vývojářů vyplývá, že problematický vývoj způsobuje absence jasné vize a toxický management, kde příliš mnoho manažerů touží po vlivu. Pravidelné rebooty samozřejmě také nejsou vnímány pozitivně. Jeden z autorů přirovnal situaci k americkému bankovnictví, kdy si nikdo nechce přiznat, že jde o velký malér, tak se prostě jede dál. Projekt je dle jeho slov natolik velký, že už si Ubisoft nemůže dovolit, aby nakonec neuspěl.

Kotaku francouzskou společnost vyzvalo, aby se k situaci vyjádřila. Ubisoft komentář skutečně poskytl, nezdá se však, že by byl ochoten uznat, že se projekt potýká s vážnými problémy. “Jakékoliv neopodstatněné spekulace komentující hru nebo rozhodnutí, která byla učiněna, pouze nabourávají morálku týmu, jenž velmi tvrdě pracuje na vývoji nové ambiciózní značky, která bude odpovídat očekáváním ze strany hráčů,” stojí v oficiálním prohlášení. 

Ubisoft také zmínil, že tým pracující na Skull and Bones je pyšný na to, co dokázal. Zároveň dodal, že se v posledním roce výrazně změnilo pracovní klima, na základě zavedených opatření bylo vytvořeno bezpečné a inkluzivní prostředí. 

Skull and Bones dle posledních odhadů míří až na fiskální rok 2022/2023, což znamená, že vyjde nejdříve v dubnu příštího roku. Nikdo ale asi nečeká, že by hra v tomto termínu skutečně vyšla.

Reklama
Reklama

Související články

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz