Tým Naughty Dog opouští po 25 letech jeden z největších veteránů. Vedení plně převezme Neil Druckmann
i Zdroj: Naughty Dog
Novinka Tým Naughty Dog opouští po 25 letech jeden z největších veteránů. Vedení plně převezme Neil Druckmann

Tým Naughty Dog opouští po 25 letech jeden z největších veteránů. Vedení plně převezme Neil Druckmann

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

12. 7. 2023 10:30

Spolupředseda studia Naughty Dog Evan Wells (oficiálně ve funkci co-president) oznámil, že po 25 letech odchází z vývojářského týmu. Potvrdil to v prohlášení na oficiálním webu Naughty Dog. V něm současně uvedl, že ve funkci (nyní už) jediného předsedy společnosti zanechává Neila Druckmanna a tým vedoucích, kteří "povedou studio k úspěšné budoucnosti". Naughty Dog takto opustí na konci letošního roku.

Reklama

  • Spolupředseda (co-president) studia Naughty Dog Evan Wells oznamuje odchod ze studia
  • Svoji pozici opustí po 3 letech a 25 letech v Naughty Dog v průběhu letošního roku
  • Pozici spolupředsedy studia povýší na post jeho jediného předsedy (presidenta) Neil Druckmann

„Profesionálně dělám hry už přes 30 let a Naughty Dog bylo mým domovem už více než polovinu mého života. Viděl jsem, jak se naše studio zvedlo z pouhých 14 zaměstnanců (včetně mě!) v roce 1998 za časů Crashe 3 na více než 400 zaměstnanců, které má dnes,“ uvedl Wells na začátek svého rozloučení

Pokračoval tím, že co pro něj studio osobně znamená. „Každý důležitý moment života mohu jasně spojit s určitým projektem Naughty Dog – svou ženu jsem poznal u vývoje Crash Team Racing; na svatební cestu jsme společně vyrazili po vydání Jak 2; naše první dítě se nám narodilo v týdnu E3, kdy jsme oznámili Uncharted: Drake’s Fortune; a naše druhé se narodilo přímo v při vývoji The Last of Us."

Wells se poprvé proslavil jako vedoucí tester u vývoje ToeJam & Earl in Panic on Funkotron pro SEGA Mega Drive, načež nastoupil přímo do Naughty Dog v roce 1998. Do společnosti takto nastoupil právě u Crash Bandicoot 3, načež pomáhal i u sérií jako: Jak & Daxter, Last of Us, Uncharted a nyní i některých projektů, které ještě ani neznáme.

Teprve v roce 2020 posílil pak Wells Druckmanna na postu spolupředsedy. Tímto krokem mu tak začal připravovat půdu pro to, aby se nyní do této role mohl pustit samostatně, což se stane právě letos. 

Wells totiž uvádí, že jakkoli bude těžké unést to, že najednou opouští některé i rozdělané projekty , sám pevně věří, že tým uspěje, neboť nikdy nebyl silnější ve svém složení. „Naši vývojáři nikdy neměli lepší tým, který by zajistil, že projekty dodáme takovým způsobem, který nastaví jednak standardy v oboru a jednak předčí všechna očekávání".

Speciálně pochvalně pak označil i Druckmanna a zbytek vedení studia. Ve svém dlouhém komentáři totiž Wells neopomenul ani to, že jeho hlavní kolega a zbytek vedoucích jsou více než vhodní k tomu, aby zajistili, že studio bude i dále lídrem v oboru – a to nejen ve smyslu her, ale i prostředí, ve kterém vznikají. 

Sám Druckmann nakonec v jiném příspěvku reagoval s tím, že zůstane na své dosavadní pozici spolupředsedy až do Wellsova odchodu. Spolu s tím také pak zaznělo, že bude šéfem i u kreativního oddělení, stejně jako to, že Alison Mori je povýšena na vedoucí studia a vedoucí provozu, Arne Meyer se stává vedoucím kultury a komunikace, a Christian Gyrling je novým vedoucím technologie.

Neil Druckmann (vlevo) převezme funkci samostatného předsedy Naughty Dog poté, co z ní odstoupí spolupředseda Evan Wells (vpravo).
i Zdroj: Naughty Dog
Neil Druckmann (vlevo) převezme funkci samostatného předsedy Naughty Dog poté, co z ní odstoupí spolupředseda Evan Wells (vpravo).
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama