Tvůrci Patapona oznamují Ratatan. Duchovní nástupce slavné rytmické hry bude víc roguelike a kooperací
i Zdroj: Ratata Arts
Novinka Tvůrci Patapona oznamují Ratatan. Duchovní nástupce slavné rytmické hry bude víc roguelike a kooperací

Tvůrci Patapona oznamují Ratatan. Duchovní nástupce slavné rytmické hry bude víc roguelike a kooperací

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

16. 7. 2023 07:30

Tým, který stojí za rytmickou sérií Patapon, ještě tento měsíc odstartuje kampaň na Kickstarteru pro financování nového titulu. Ratatan, který byl takto oficiálně oznámen na japonském indie festivalu BitSummit, řídí původní tvůrce Pataponu Hirojuki Kotani i původní skladatel Kemej Adači.

Reklama

  • Trilogie Patapon dostává po letech duchovního nástupce jménem Ratatan
  • Hra bude zčásti i roguelike a zčásti podobná původním dílům Pataponu
  • Za hrou stojí bývalí členové studia Japan pod jménem Ratata Arts
  • Na projektu se podílí autor Patapoa, producent hry The Eye of Judgment a skladatel her Patapona, LocoRoco a Gran Turismo).

Ačkoli v současné době nejsou známy žádné platformy, kam se hra podívá, některé lze tipovat z minulosti Pataponu. Můžeme totiž říci, že jeho doménou byl vždy PlayStation a nejspíše tak i bude u nového titulu. 

Původní hra vznikla takto jako práce 2 týmů. Jednalo se o týmovou spolupráci studií Pyramid a Japan Studio, jež hru vydala v roce 2007 pouze pro PSP, jen aby byla v roce 2017 – čili o dekádu později – remasterovaná i pro PS4 jako nový titul. Ostatně, totéž platí i pro další díl. Patapon 2 takto nejprve vyšel jen na PSP roku 2008 (v roce 2020 pak na PS4), kdežto Patapon 3 vyšel v roce 2011, ale dodnes sídlí pouze na PSP.

Princip těchto her byl ovšem kromě víc multiplayerové trojky velice podobný. Ve všech z nich musíte rytmicky vyťukávat bojové bubny, abyste mohli velet armádě Pataponů, přičemž různé údery vedou vždy k unikátním pohybům, jako jsou třeba útoky nebo obrana. 

VGC na základě soukromé schůzky s vývojáři pak nakonec také dodává, že i nová hra na tom bude podobně, ač bude víc roguelike. Dle producenta Rakatana budou ve hře totiž celkem tři pilíře, které ji pomohou odlišit svou identitu od předchozí série. Půjde o: 

  • šance vidět na jedné obrazovce bojovat i přes 100 postaviček najednou;
  • souboje pro čtyři hráče, kde se hra blíží prvkům třetího dílu; 
  • a také více dobrodružných a roguelike prvků, než měl původní Patapon.

Hra se tedy odlišuje hlavně oním roguelike nádechem, i vzhledem k čemuž byla tvůrci všech těchto her položena otázka: zda se Patapona ještě někdy dočkáme: „Je tu stále možnost, že v budoucnu vytvoříme další pokračování Pataponu, ale pro naši současnou hru [Ratatan] jsme opravdu chtěli vytvořit něco svého, něco v našem vlastním stylu, co se odliší specifickými prvky hratelnosti, jež odrážejí to, co chceme,“ uvádí Kotani v souvislosti s možnou spoluprací se Sony na dalším tradičním Pataponu. 

S ohledem na to je třeba nakonec dodat, že první koncept Rakatana máme už od března 2022. Na někdejším artu se tehdy ještě bez názvu nebo konkrétního popisu objevily malé postavičky, jež můžete nyní slyšet štěbetat v přiloženém teaseru s duchem série Patapon. 

Teaser samotný jinak ale moc neukazuje – což asi vidíte sami. Svou náladou zjevně sice vychází z Pataponu, kdy i hlavní jednotky vypadají podobně, nicméně náhoda tomu nechtěla, že chybí ukázka toho zcela nejzásadnějšího  – a sice hratelnosti, resp. toho, jak se hra v praxi odliší . 

Než se tak někdy v budoucnu stane, nelze o hře příliš soudit. Tedy snad kromě výtvarného zpracování, jež je znovu odvedené na jedničku. Naopak co lze ještě vypíchnout přesně, jsou změny jistých okolností. Ačkoli totiž Japan Studio vedlo vývoj Patapona od jeho prvního až po třetí díl, studio jako takové bylo formálně uzavřeno v roce 2021 a k nové hře je tak připojeno pouze skrze jména vybraných členů, kteří v něm kdysi byli.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama