Tvůrce Dishonored kritizuje Game Pass: „Příliš dobré, aby to vydrželo“
i Zdroj: Bethesda Softwork
Novinka Tvůrce Dishonored kritizuje Game Pass: „Příliš dobré, aby to vydrželo“

Tvůrce Dishonored kritizuje Game Pass: „Příliš dobré, aby to vydrželo“

Andrej Holátko

Andrej Holátko

Platformy Windows PC Xbox Xbox Series X/S

Raphael Colantonio, zakladatel Arkane Studios, tvrdě zkritizoval Xbox Game Pass.

Reklama


  • Colantonio ostře kritizuje Game Pass
  • Tvrdí, že Game Pass snižuje prodeje her
  • Přirovnává situaci k hudebnímu průmyslu

Colantonio na sociálních sítích zareagoval na nedávnou vlnu propouštění v Microsoftu, která zasáhla i herní divizi a vedla ke zrušení několika projektů. Podle něj by se měla více řešit „slon v místnosti“, kterým je právě Game Pass. „Je to model, který ničí ostatní způsoby distribuce, a Microsoft ho dotuje s vírou, že nakonec ovládne trh,“ napsal.

Kritizoval i to, že Microsoft veřejně tvrdil, že Game Pass neovlivňuje přímé prodeje her, ale interní dokumenty z kauzy Activision-Blizzard tuto tezi popírají. Zmínil také investice Microsoftu do akvizic, vývoje a licencí, které podle něj dohromady přesahují 100 miliard dolarů, přičemž Game Pass stále není ziskový.

„Mají 35 milionů předplatitelů, ale kolik z nich platí plnou cenu? Mnozí používají akční nabídky za 1 dolar. To je ekonomicky neudržitelné,“ argumentuje Colantonio. Naznačil, že jakmile Microsoft dosáhne dominance na trhu, může začít zvyšovat ceny a snižovat kvalitu nabízených her.

Jeho komentáře odrážejí obavy, které v minulosti vyjádřil i bývalý Xbox manažer Ed Fries, jenž varoval před „Spotify efektem“, kdy streamovací platformy ovládnou trh, ale tvůrcům nezbyde dostatek financí.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama