Trochu jiná škola čar a kouzel. Lords of the Fallen představuje systém magie
Chystaná soulsovka Lords of the Fallen se stále víc přibližuje datu vydání. V minulých týdnech nám jeho autoři postupně nastínili, jak to vypadá s příběhem, jak fungují dva propojené světy a také že hru stihli už dokončit. Nicméně, i když toto vše už udělali, a hru tak ukázali z různých úhlů, jedna drobnost nám tu přeci jen zbyla. Během ukázek se vývojáři převážně soustředili na boj nablízko, tedy na boj rytíře a podobné, kdy až nyní přibližují systém magie.
- Lords of the Fallen nabídne tři typy magie, mezi kterými mohou hráči volit
- Jedna bude ryze ohnivá, druhá blesková a poslední zase kombinace obou
- Hra bude využívat resistence nepřátel v závislosti na regionu a nová kouzla půjde získat i od padlých nepřátel
Systém magických škol bude mít ve hře celkem 3 formy učení, které si můžete osvojit a měnit dle libosti. Jedná se o tzv. Umbral, Radiant a Rhogar, kde každé bude mít i vlastní nošený katalyzátor ve formě předmětu.
Rhogar je doménou Adyra (hlavního antagonisty celého příběhu) a točí se kolem pyromancie, tedy vlády nad ohněm. Radiant patří bohu lidí Oriovi a zaměřuje se na buffy a blesková kouzla. A Umbral, ten zase patří bohyni Země (ne)mrtvých, což je ve hře stejnojmenně říše Umbral.
V rámci těchto tří systémů budete škálovat dva statistické údaje, které se nazývají Infernal pro Rhogara a Radiance pro Radianta. Umbral je potom trochu jiný, protože se škáluje s oběma. Pro více možností zde musíte zvyšovat obě statistiky zároveň a také mít Umbral jako svou hlavní volbu.
Magické systémy se totiž dají ve hře i kombinovat, což podepisují i vývojáři. Ve svém videu pro IGN nepřímo popisují, že se vzhledem ke zvolenému systému budete muset rozhodnout, zda chcete využívat jen pyromancii, blesková kouzla, nebo dáš šanci oběma a využít i magii Umbralu.
Ta je od ostatních dvou odlišná, protože je právě duální a hůře získatelná. Je jedinečná v tom, že se její kouzla pohybují o něco pomaleji, což může působit jako nevýhoda, nicméně působí větší poškození, což je zase plus. Vytvářejí například časované magické bomby a vlny, které trhají tlupy nepřátel, přičemž se můžete naučit i pár kouzel, které drží vaši oponenti.
To neplatí výlučně jen u Umbralu, ale u všech škol, které titul má. Ve hře je totiž jednoduše zavedeno to, že pokud v některé lokaci narazíte na protivníka, s nímž se pustíte do křížku, máte po jejich zabití malou šanci ukořistit i jejich kouzla, ač samozřejmě záleží, zda vůbec nějaká mají.
Za zmínku stojí nicméně to, že i když tohle zkusíte, někteří napadení nepřátelé mohou vašim útočným kouzlům odolat. Řečeno jinak, při těchto potyčkách je třeba výsostně dbát i na to, že ve hře fungují rezistence i pro magii, a to znovu podle navštíveného území dvojice světů.
Pokud jde o specifické čáry zbylých dvou škol, zde se ve většině objevuje to, co byste už mohli znát ze série Dark Souls. Rhogar bude se svou zálibou v ohni víc tíhnout k silným, plošným útokům, které tvoří obří ohnivé koule, spršky meteoritů a plamenomet. A Radiance je zase víc o podpoře. Jeho rolí je léčit a navyšovat i odolnost, ač mají i kouzla, která působí poškození. Společně s obranou mají totiž možnost vyvolat i energetický výboj, který nabývá podoby blesky, stálý laser či také světelné orby, které je mohou obklopit.
Hráči, kteří nechtějí být v kouzlech nicméně tolik zběhlí, že jim obětují takřka vše a nic jiného nerozvíjí, mají ovšem i jinou možnost. K tomu, aby svůj styl hraní při průchodu naplno neoddali jen magii, ale spíš jej propojili s útokem na blízko, jsou k dispozici i sekundární kouzla. Ta vyvoláváte za spotřeby speciálních předmětů, kdy vypadají například jako efekty mrazu a jedu, jež aplikujete na své zbraně.