Titan Quest Článek Titan Quest

Titan Quest

Josef Murcek

Josef Murcek

22. 3. 2006 23:39 2

Máte rádi Diablo? Pamatujete si na ty skvěle propařené bezesné noci, kdy jste si naivně říkali: „Ještě jeden quest a jdu spát!“? Sami nám dáte za pravdu, že v poslední době nevychází zrovna velké množství kvalitních RPG, a tak se většina z nás logicky uchýlila zpět ke kultovnímu dílku s velkým „D“ a s nepřekonatelnou touhou začala řádně porcovat nepřátelské hýždě. Již brzy bychom se však mohli dočkat velice zajímavého a zcela nového akčního titulu, který by se nám mohlo opravdu zamlouvat.

Příběh hry se bude odehrávat v období slávy starověkého Řecka a tajemného Egypta. Kdysi dávno, před bohy známými z naší současnosti, existovali jiní bohové – Titáni. Vládli naší Zemi a určovali lidstvu jeho osud. Jednoho dne však byli právě bohy poraženi a uvězněni až do konce samé věčnosti. Něco se však ošklivým způsobem nepovedlo a Titánům se podařilo utéct. Nyní se svobodní (avšak stále rozhořčení) starověcí bohové chtějí znovu chopit moci a následně vyvolat naprostý chaos na celém světě. Osud tomu však naštěstí nepřeje a tak se v období těchto krutých božských válek narodí hrdina – prostý člověk, který určí konečný osud veškeré existence. A právě my se vžijeme do jeho role a pokusíme se najít tajemství potřebná k porážce prastarých bohů a jejich opětovnému uvěznění v cele věčnosti…

Bitka v dech beroucí grafice

Není náhoda, že jsme v úvodu zmiňovali legendární Diablo, protože právě Titan Quest se mu nápadně podobá. Není divu, sami vývojáři z Iron Lore Entertainment v čele s Brianem Sullivanem (jeden z autorů stojících za vznikem série Age of Empires) jsou jeho velkými fanoušky. První věc, která bije do očí, je vkusně provedená grafická stránka hry. Nepřátelé vypadají hezky a prostředí, ve kterém budeme zběsile mlátit kolem sebe hlava nehlava, vypadá také velmi pěkně. K vidění jsou zatím jen zelené planiny a egyptské krypty, ale dle slov vývojářů se podíváme i do několika legendárních a proslulých staveb naší historie (např. Velké Pyramidy nebo slavné visuté zahrady v Babylonu). Grafický engine využívá veškeré vymoženosti poslední doby, a na hře je to opravdu vidět. Musíme říct, že bojová scéna v kryptě, kde hlavní hrdina válčí s oživlými sochami faraona v tajemné atmosféře způsobené několika planoucími pochodněmi vytvářející stíny u všech objektů v chodbě, působila vskutku úchvatně až téměř filmově. Abychom si různé bitky mohli opravdu vychutnat, můžeme si jednoduše zazoomovat blíže k povrchu, při čemž kamerou můžeme ještě otáčet. Efekty kouzel, které jsme měli možnost vidět, jsou provedeny také na jedničku. Grafický engine je tedy dobře propracovaný a tak by to mělo být i s hrou samotnou.

Už žádné plátové brnění po mrtvém medvědovi

Tak jako Diablo, tak i TQ by měl být znovuhratelný. K tomu však musí hráče silně motivovat. K této motivaci jistě poslouží výběr z několika druhů povolání a také hodně rozvětvený strom dovedností našeho hrdiny, přičemž si jednotlivé skilly budeme moci ještě modifikovat. Lhali bychom, kdybychom věděli co si pod tím máme představit, ale určitě to bude stát za to (i když je pravda, že kulky do ohně za to nedáme). Každou postavu si tedy budeme moci řádně vypiplat a vycvičit si ji dle svých vlastních představ. Náš svěřenec se rovněž bude moci zvětšit do obřích rozměrů a tím tak bude moci umravnit i ty největší a nejvyšší vejlupky ve hře. Chybět nebude ani velké množství předmětů, které budeme moci při svém putování sebrat, a dle slov vývojářů by jich mělo být přes tisíc (!), což jak sami uznáte, je pořádně velké číslo. Je vidět, že autoři chtějí na hráče opravdu zapůsobit, a tak se nemůžeme divit tomu, že je hra vyvíjena s obrovským smyslem pro detail. Například při vyvolání kouzla „Nova“ se tráva pěkně položí směrem od sesilatele, což zajisté potěší.

Detaily se však nebudou týkat jen vizuální stránky hry. Tak například se již určitě nestane, že bychom si mohli sebrat po zabitém vlku nablýskané kladivo, které z něj vypadlo a které bylo zřejmě ukryté v jeho levé nosní dírce. Autoři zacházejí ještě dál, a pokud se vám bude líbit například plátová zbroj, kterou má na sobě obtloustlý voják, není nic jednoduššího, než ho poslat sublimovat pod drny a jeho brnění si prostě vzít. Ve hře by měli být i různé parodické situace, které mají za úkol odlehčit hru od již zmíněného strhujícího mlácení všeho možného. Je pravda, že toto všechno jsou opravdu maličkosti, ale myslíme si, že právě tyto drobnůstky dokáží posunout kvalitu a celkový požitek hry o pořádný kus dopředu. Na druhou stranu nás trochu zarazilo, že ve videích nebyla vidět po zásahu do nepřítele ani jediná kapička krve. Ne že bychom si libovali v krvavých orgiích, při kterých smrtelně zraněným bojovníkům létají střeva z těla, ale RPG bez krve je jako pšouk bez puchu. Pohyby hlavního hrdiny sice nejsou špatné, ale do realistických poloh jim ještě cosi chybí. Tím však nechceme rýpat, protože do vydání hry zbývá ještě pěkných pár měsíců a autoři na tom zcela jistě ještě zapracují.

Spása pro klikače?

Myslíme si, že záměr autorů je zcela jasný. Chtějí vytvořit svou vlastní a kvalitní hru, která překoná předlohu, kterou mají oni a i my hráči tak rádi. Je to jakási výzva a zároveň možnost, jak k tomuto žánru zpět přilákat hráče, které již nebavilo neustálé fackování Diabla nebo Baala. K tomu všemu nám autoři hru obohatí svými novinkami a i špetkou zdravého humoru a my tak můžeme prohlásit, že se již opravdu nemůžeme dočkat. Datum vydání je plánované na červen tohoto roku, a tak si již teď začněte házet chechtáky do prasátka.