Zpět na článek

Diskuze: Tim Sweeney brání exkluzivní tituly

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
28. 6. 2019 07:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@salvator2.0: Jasně, že se jim to vyplatilo, retail si bral a pořád bere mnohem víc. Navíc Steam operuje se značnými náklady a existenčně si myslím nemůže dovolit dorovnat Epic. Ne se zachováním stávajících služeb jako je generování klíčů zdarma.

Aleš Adam
Aleš Adam
Level 1 Level 1
27. 6. 2019 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@reirost:
1. Epic zčásti vlastní Číňani. Já osobně nechci dávat prachy Číňanům.

2. Epic vede agresivní politiku exkluzivit, kterou nepodporuju. Exkluzivní hry nemám rád. Mám rád hry, co si můžu zahrát skoro kdekoli.

3. Epic údaje uživatelů posílá někam dál. Kam asi, že? Je to možná maličkost, ale podporovat to nechci.

4. Nemám rád Sweeneyho. Nechci mu dát vydělat. Osobní důvod samozřejmě.

5. Epic nevypadá nicmoc, nelíbí se mi ui. To se jistě zlepší. Steam taky žádná sláva.

6. A pak ty obvyklé řeči kolem jedné knihovny, seznamu přátel na steamu atd.

Nikdykde
Nikdykde
Level 1 Level 1
27. 6. 2019 07:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@salvator2.0: +1

K těm nedokonalostem Valve a jejich produktu Steam bych jen doplnil, že dost negativní věc je že navíc daní v daňových rájích a nikoliv v zemích, kde brutálně vydělávají.

Na PC podobně jako Mr. Sugar čekám na novou verzi GOG, kde by mělo dojít ke sjednocení knihoven.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
26. 6. 2019 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.sugar: Samozřejmě, že Valve nejsou žádní svatoušci, dokonce jsem jim tady kolikrát nadával, ale nepamatuju si, že by Gaben naférovku lhal s úmyslem poškodit konkurenci jako to tady Sweeney dělá pravidelně.

Jinak aféra s Metrem je nefér vůči hráčům i vůči Steamu.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
26. 6. 2019 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A kretén Sweeney zase lže a nezminňuje, že Steam už si 30% nebere. Žádné překvapení, tyhle kecy o "dobru pro vývojáře" jsou jenom žvásty. Chce Steam zlikvidovat a vzít jeho místo, nic víc. O vývojáře mu nejde.

Nehledě na to, že menší poplatky nepovedou ke snížení cen, ale ke zvýšení marží, stejně jako když přišel Steam a nahradil retailové marže 50% - 55% svými 30% na digitálu. Ale to ten zasranej lhář taky nikdy nezmíní.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
27. 6. 2019 19:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nenávidím obě platformy a to že si Sweeney může dovolit rozfofrovávat firemní peníze díky zaslouženému hitu Battle Royal ve Fortnite na přeplácení ostatních, je jeho věc. Jenže když se nad tím zamyslím a pokusím se najít alespoň jediné pozitivum na celé kauze, tak, když by Steam měl opravdu "slušné" podmínky pro zmíněné vydavatele a vývojáře, potom by k takovému štěpení herních klientů zřejmě nedocházelo jako je tomu dnes. EpicStore se vůbec nechová konkurence schopně a kdyby klientu přidávali featury a opravovali chyby tak rychle, jako tomu dělají ve Fortnite, potom nic proti ničemu - jenomže se to neděje a ani dít nebude. Protože to co se právě odehrává není žádná konkurenční válka Epic vs Steam, kdy si každý obchod chce ukousnout podíl trhu pro sebe, nýbrž agresivní kroky pomatence který má očividně osobní problém.

Terepin
Terepin
Level 1 Level 1
27. 6. 2019 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@salvator2.0: Predplatné služby nemajú fixný zoznam hier. A pokiaľ chceš hrať hry pravidelne celé nasledujúce roky, tak v konečnom dôsledku to vyjde drahšie.

Aleš Adam
Aleš Adam
Level 1 Level 1
27. 6. 2019 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@salvator2.0: proč je potřeba konkurence pro Steam, když to ani konkurence není? Exkluzivní hry nejsou konkurence, když mezi sebou nemůžou bojovat cenově. Třeba origin nebo uplay taky není konkurence steamu. Prostě je tu další klient, který jede agresivní politiku, která skončí a co pak?

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
26. 6. 2019 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.sugar: Ano, proto říkám, že je to kretén.

Mr.sugar
Mr.sugar
Level 1 Level 1
26. 6. 2019 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Podobné žvásty má každý. Včetně Valve. Vždycky ti budou tvrdit, jak chtějí tohle a tamto, protože to je super pro hráče. Valve tuhle rétoriku a postup volili vždy. Udělat to tak , aby to vypadalo, že se div hráčům nerozdávají (updaty zdarma do her jim ve skutečnosti přinášely neskutečný zisk). Ve skutečnosti je to ale firma jako každá jiná s určitým přístupem a jejich jediný zájem je zisk. Což se u Valve stalo poslední dobou mnohem viditělnější, protože je vidět, že třeba u Artefactu už opravdu s obchodním modelem přestřelili. Ale samozřejmě jak, řekli, mysleli si, že to takhle bude pro nás nejlepší možná hra :). EGS těžko v současném stavu vzbudí nadšení, ale dávám mu šanci. Ať vypracují klienta a pak se uvidí. Stejně tak zapneš telku a zjistíš, že to co vlastně chceš a je pro tebe to nej je se zadlužit s nějakou flexibilní půjčkou :D Epic ti řiká, že nejlepší je EGS a Valve tvrdí, že aféra s Metrem je nefér vůči hráčům (přeloženo z reklamštiny - "vytočilo nás, že nás takhle podrazili a my přijdeme o prodeje).

Tass.dychov@gmail.com
Tass.dychov@gmail.com
Level 1 Level 1
26. 6. 2019 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@reirost: Souhlas, také tomu nerozumím. Když jsem ještě hrával na pc (tak 10 let zpátky), bylo mi fuk, co musím spustit.. steam, blizz launcher, ggc, jako kdyby na tom záleželo.

Juzzy
Juzzy
Level 1 Level 1
26. 6. 2019 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty jejich PR keci Ať si strčí někam je to všechno úplně stejně drahý jako by to vyšlo na Steamu tak ať nelžou. (Steam 4ever)

Juzzy
Juzzy
Level 1 Level 1
27. 6. 2019 17:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nikdykde: s tím GOG to taky není žádná sláva myslí to sice dobře ale je to k ničemu stejně ty klienty musíš mít nainstalovaný všechny tak že jak spustíš hru tak se ti zároveň spustí klient no a další problém je že klienty budeš muset ručně ukončovat jinak ti nebude stačit 16 Gb RAM jelikož si něco sežere systém pak klienti a nakonec i hra tak že minimálně 32 Gb RAM.

Malekith
Malekith
Level 1 Level 1
27. 6. 2019 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když Epic se storem přišel, bránil jsem to, nevedí mi další ikonka na ploše. Nicméně tohle jejich agresivní jednání mi je naprosto znechutilo.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
27. 6. 2019 07:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@salvator2.0: Hráčům se není co divit. Nedostanou nic navíc (hry zdarma nejsou navíc, ty si můžu vyzobat bez zakoupení exkluzivit) naopak jim možnosti ubydou a komplikace přibydou. Kdyby slevu na marži rozdělili mezi tvůrce a hráče, rozhodně by byli hráči shovívavější. Steam má dost problémů, ale hráčům poskytuje mnohem lepší servis.

Mr.sugar
Mr.sugar
Level 1 Level 1
26. 6. 2019 17:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@july85: Naštěstí je tu GOG 2.0. Jakmile vyjde a bude to trochu vyladěné, stane se automaticky defaultním klientem. (mluvím tedy o sobě)

Mr.sugar
Mr.sugar
Level 1 Level 1
26. 6. 2019 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanK47: "Jo a poučuje člověk, co bere krvavý prachy ze země, v níž neexistuje nic jako lidská práva. Jak ironický."

Tohle tvrdit je dost pokrytecké. Je třeba si uvědomit, že dnešní Čínu jsme stvořili hlavně my. Všichni tam cpeme svoje peníze a všichni od nich něco bereme zpět. Když se nad tím člověk zamyslí, bylo by zajímavé vidět, jak by kapitalismus fungoval, kdyby nebylo Číny (respektive levné pracovní síly a podobně) na čemž parazitujeme a i díky tomu se máme jako prasata v žitě.

@Mitsurugi: Mno, historie. Steam (Valve) tohle opravdu dokázal. To neznamená, že nemůže přijít Epic a zas změnit historii a stanovit standart nějakých 12% tak, jako to v minulosti udělal Steam a nastavil 30%. Svět se mění. To, jak to bude, ukáže každopádně čas a nemá smysl se nad tím nijak rozčilovat. Možná to na konečnou cenu pro nás vliv mít nebude, ale jinde se to určitě projevit může...

Mr.sugar
Mr.sugar
Level 1 Level 1
26. 6. 2019 14:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pochybuji, že se cena sníží.

catmeows
catmeows
Level 1 Level 1
27. 6. 2019 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Miluju když se multimilionáři hádají o peníze na další jachtu :)

salvator2.0@seznam.cz
salvator2.0@seznam.cz
Level 1 Level 1
26. 6. 2019 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak a teď si pojďme shrnout pro změnu pozici Valve.
a) Velcí vydavatelé Steam opustili (EA, do jisté míry Activision), Částečně opustili (Ubisoft, Microsoft), nebo se o to pokusili (Bethesda, CD Projekt)
b) Epic masivně skupuje exkluzivity
c) Přichází předplatné služby (tady Valve vyloženě zaspalo, pokud někdo naskočí na konkurenci, což je obzvlášť u Gamepassu pravděpodobné, nebude snadno přestupovat, nový zákazník se získá snáz)
d) Epic má marže pořád nižší, Valve má 25/20 %, Epic 12

Jestli je reakce ze strany Valve vydání Artifactu, redesign karty hry a mírné snížení marží tak:
a) Je to málo
b) Kromě těch marží jsou to blbosti

Neříkám že miluji Epic store (nemiluji), ale konkurence pro Steam byla potřeba. Agresivní obchodní strategie je jediný způsob, jak získat relevantní podíl na trhu (zeptejte se v gogu). Bohužel Valve má lepší obránce v hráčích než samo v sobě.

P.S. Sweeneyho mesiášké kecy mě taky štvou, čekám až někdo nafér konečně řekne že chce prostě vydělat a proto nabízí XY a bude rád když mu za to zaplatíme.
Marže není zločin, má ji každý obchodník (jinak by chcípl hlady), to že vývojáři dávali Valve 30 % znamená, že se jim to vyplatilo – jinak by využili vlastních distribučních kanálů.

Mr.sugar
Mr.sugar
Level 1 Level 1
26. 6. 2019 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: To souhlasím. Prostě Sweeney zvolil agresivnější taktiku.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
26. 6. 2019 17:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.sugar: Jasně, že může, ale ať Sweeney přestane lhát a nechá si ty žvásty o tom, jaký je samaritán.

@reirost: Pro mě je problém jejich strategie, která je vlastně založena agresivním nakupování exkluzivit (čímž vydírá hráče, aby nakupovali u nich a omezuje jejich volbu) aniž by nabízeli lepší službu než konkurence. Ve srovnání s konzolovými exkluzivitami je tam rozdíl, že nakupují hotové hry, narozdíl třeba od Sony, která platí vývoj.

Jejich obchod je zdaleka nejhorší na trhu a ve srovnání se Steamem nenabízí ani desetinu srovnatelných služeb. Pak tu jsou samozřejmě jejich problémy s bezpečím dat a problematický spoluvlastník ve formě Tencentu (masivní čínská korporace, proti které je EA andílek).

reirost@seznam.cz
reirost@seznam.cz
Level 1 Level 1
26. 6. 2019 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak v poslední době pozoruju debatu ohledně ohledně EPIC storu a chtěl jsem se vás moudřejších v tomto směru zeptat, v čem je vlastně ten zásadní problém? Moc se mě to netýká, jelikož jsem hlavně konzolista a ne PC hráč, takže to opravdu není žádnej trolling, ale prostě to nevím a vzhledem k tomu, že ten hate na exkluzivity na EPIC store je fakt všudypřítomnej, tak mě to dost zajímá.

Proč je pro tolik hráčů tak zásadní problém koupit hru místo např. na Steamu právě na EPICu? Jedná se vyloženě o uživatelskou "nepříjemnost" nebo je za tím něco víc?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
26. 6. 2019 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo a poučuje člověk, co bere krvavý prachy ze země, v níž neexistuje nic jako lidská práva. Jak ironický.

EDIT: Je vážně na pováženou, že ani snad po půlroce ten jejich prachbídnej nedomredlej launcher nedokáže ani tak základní věc jako ukázat objem stahovaných dat před započetím instalace. Tolik prachů na uplácení, ale jejich launcher pořád stojí za vyliž****l. Žádnej jinej launcher nepřišel v tak trapným ubohým stavu, horší srágoru by snad nenaprogramoval ani studentík na střední škole.

Reklama
Reklama