TES IV: Oblivion je od teďka pouze pro dospělé!
Nemá cenu hledat kauzu tam, kde vlastně žádná není. Na první pohled se sice může zdát, že je rozhodnutí organizace ESBR o změně označení RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion, značně kontroverzní a pobuřující. Pravda je však taková, že je rozhodnutí ESBR na základě uvedených skutečností docela logické. Fakt, že jsou kritéria hodnocení hodně podivná totiž v tomto případě nehraje roli. O co vlastně jde? Výše zmíněná organizace, která se stará o značení her podle obsahu, rozhodla, že je na základě dodatečně zjištěných skutečností nutné přeřadit TES IV: Oblivion z kategorie her pro teenagery do kategorie her, které se smí v obchodech prodávat pouze dospělým (mature).
Důvody k tomuto rozhodnutí měli členové ESBR hned dva. Tím prvním je údajně detailnější presentace násilí a krve, než se z materiálů a informací dodaných tvůrci zdálo. Druhým důvodem je možnost zbavit prostřednictvím fanouškovské modifikace všechny ženské postavy ve hře několika kusů oblečení, díky čemuž pak ve hře účinkují do půl pasu nahé. To je totiž v USA klasifikováno jako nahota, která je nepřípustná a neakceptovatelná. Na základě rozhodnutí ESBR musí být hra okamžitě přeznačena a na krabici se musí vedle upraveného popisku o obsahu změnit i písmenko T (jako teen) na M (mature). Rozhodnutí ESBR je směrodatné hlavně pro prodejce, kteří musí pečlivě kontrolovat, aby si hru nekoupil nedospělý zákazník.
Ten kdo čekal, že se bude společnost Take 2 Interactive a tvůrci z Bethesdy prát a hádat o to, že je změna hodnocení unfair, se v tomto případě šeredně mýlí. Tvůrci vydali sáhodlouhé oficiální prohlášení, v němž sice naznačují, že se s rozhodnutím ESBR moc neztotožňují, ale navzdory tomu se mu bez protestů okamžitě podvolí. Nic to však nezmění na tom, že podle nich v Oblivionu žádná nahota není a to je za ní považováno je výsledek hacku členů Oblivion komunity. Bethesda s rozhodnutím ESBR moc nesouhlasí ani co se násilí v Oblivion týče. Už na poprvé prý od nich ESBR dostala detailní popis toho, jak je ve hře zpracováno násilí, na čemž se od vydání vůbec nic nezměnilo. Bez ohledu na to však Take 2 i Bethesda požadavky ESBR do puntíku splní, protože si váží role této organizace a budou s ní i nadále spolupracovat v maximální možné míře.