Techland přešel u Dying Light 2 na prémiovou měnu. Hráči upozorňují na sílící vliv Tencentu
i Zdroj: Techland
Dying Light 2 Novinka Techland přešel u Dying Light 2 na prémiovou měnu. Hráči upozorňují na sílící vliv Tencentu

Techland přešel u Dying Light 2 na prémiovou měnu. Hráči upozorňují na sílící vliv Tencentu

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

10. 9. 2023 09:00 1

Polské studio Techland přineslo po akvizici Tencentem další změny do Dying Light 2. Jednou z nich byl chystaný crossover, který do nákazou sužovaného Villedoru dovedl DLC na motiv PayDay, a druhou prémiová měna, která dovolila jeho nákup. Dodnes byla hra takto doplněna jen o systém monetizace, který byl tradiční. Každé DLC se podle zvyklosti prodávalo za reálné peníze (např. na Steamu), však nyní hra nabízí vlastní virtuální měnu a nákupy in-game. Touto měnou jsou tzv. DL bodů (tedy Dying Light Points), které si hráči kupují po balíčcích stanovené ceny v herním obchodě.

Reklama

  • Dying Light 2 přidalo s posledním updatem prémiovou měnu, tzv. DL bodů
  • DLC si dále už nekupujete přímo za reálné peníze, ale pouze za tyto body
  • Nový systém byl hráči při spuštění silně kritizován, a to zejména za vzniklé přeplácení způsobené cenou balíčků nové měny
  • Techland nyní hledá alternativy, jak systém zachovat, ale více upravit

Podle Techlandu je cílem nové formy monetizace, aby si hráči mohli nakoupit různé DLC, aniž by opustili zapnutou hru. V současné době je takto k sehnání celkem 5 balíčků DL bodů, kdy jejich cena roste od 5 do 50 dolarů. V podstatě to tak vypadá (a hráči na to v převazu upozorňují), že polský Techland přidává mikrotransakce v důsledku svého nedávného převzetí čínskou společností, ač se podle svých slov snaží jen sjednotit prodej pod jeden měnový systém.

Každý, kdo se odteď přihlásí do hry do 7. října, získá v rámci časově omezené akce 500 DL bodů zdarma, které jsou uvítací bonus. Nicméně, abychom začali narážet na obtíž, kterou hráči se systémem mají, ani tato částka nestačí na koupi balíčku Payday. Ten sám o sobě stojí už 550 bodů, za něž odemyká: 

  • oblečení gangu, který ve hře vystupoval;
  • legendární kladivo, které vypadá jako vyrobené z peněz; 
  • modrotisk artefaktu, který je zároveň malou hromádkou peněz; 
  • paraglider s Dallasovou maskou; 
  • a svazek peněz, který mohou hráči použít jako tupou zbraň.

Komunita brojí proti systému monetizace

Jak je z tohoto příkladu zřejmé, přechod na nový měnový systém znamenal, že provedené transakce nejsou tak prosté jako dříve. DLC často v in-game storu cenově převyšují nabízené sady DL bodů, kdy např. u DLC Firedevil za 750 DL bodů, musí hráči utratit 10 dolarů pro koupi 1 100 DL bodů, jelikož nižší balíček přidá jen 500 DL bodů a vyšší zase 2300, 3600 a 6500 DL bodů.

Podle očekávání byla reakce na tuto změnu silně negativní. Techland sice vše i předpokládal, když vytvořil FAQ, které mělo patrně nejhorší odezvě předcházet, nicméně jeho slova nebyla spíše vyslyšena. Společnost se v tomto prohlášení hájila např. právě tím, že všechen rozšiřující obsah nabízí pohodlnější nákup v herním prostředí, nebo také tím, že tak navíc šetří práci i sobě, kdy už nemusí přidávat DLC do každého obchodu.

Jelikož tato vysvětlení neměla zřejmě očekávanou odezvu, vydal Techland jen krátce nato další vyjádření, kde hledal společnou domluvu. V tomto prohlášení stálo, že si v uplynulých dnech dopodrobna vyslechl odezvu všech fanoušků a upozornil na možnou budoucnost nového systému. Například tak uvedl, že aby vše pokud možno rychle řešil, začal jeho tým pracovat na návrhu komunity, jež dovoloval zachování systému. 

Tímto návrhem bylo to, že jednotlivá DLC nebude jako doposud nutné kupovat jako balíček, ale půjde je i kouskovat. Jinak řečeno, vývojářské studio Techland nyní zkoumá to, že by do budoucna dovolilo nákup DLC i prostřednictvím jejich dílčích položek, takže by je hráči nemuseli kupovat celé, nebo by si zbylé body koupili na jeden předmět z většího DLC.  

Studio prozatím neuvedlo, kdy dojde na implementaci těchto změn (nebo zda z toho stále nemůže i sejít), nicméně uvedlo, že „přepracování systému zabere ještě nějaký čas“. Ředitel značky Tymon Smektała se také vyjádřil k tomu, že někdy v budoucnu chystá uspořádat další AMA sezení (ask-me-anything), kde bude o celé záležitosti dále hovořit.

Tencent získává většinový podíl Techlandu. Značky jako Dying Light zůstanou ale studiu
i Zdroj: Techland

Tencent získává většinový podíl Techlandu. Značky jako Dying Light zůstanou ale studiu

Po nedávné akvizici autorů hry Destruction Allstars, jež proběhla z pohledu Tencentu skrze její dceřinou společnost,…

25. 7. 2023 07:20
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama