Svět střílečky Witchfire prošel zásadní změnou, autoři se zbavili bariér. Vývoj ale nabral zpoždění
Fantasy střílečka Witchfire měla letos přivítat první hráče v režimu předběžného přístupu, poslední zprávy ze studia The Astronauts ale bohužel poukazují na odklad na příští rok.
- Rogue-lite akce Witchfire má nyní polootevřený svět
- Autoři se zbavili bariér v jednotlivých arénách
- Kvůli změnám však nabrali zpoždění
- Předběžný přístup bude spuštěn až začátkem příštího roku
Spoluzakladatel studia Adrian Chmielarz v posledním příspěvku na oficiálních stránkách vysvětluje, že se autoři pustili do výraznějších změn. I nadále platí, že půjde o rogue-lite fantasy střílečku, mantinely jednotlivých arén se však výrazně posunuly, takže už můžeme hovořit o polootevřeném světě. A právě zde autoři nabrali jisté zpoždění.
Doposud spoléhali na bariéry, které znemožňovaly postoupit do další arény, dokud nebyla vyčištěna ta předchozí. Chmielarz ale přiznává, že ho postupem času začaly rozčilovat, byť jejich implementace dávala smysl. “Před několika měsíci jsem si uvědomil, že jsem bariéry nesnášel. Jasně, dávaly smysl, bla bla bla. Ale působily zastaralým dojmem, vypadaly docela blbě a omezovaly potenciál hry. Už jsem je nemohl vystát.”
Na jedné z porad tedy navrhl, že by se jich měli zbavit. Kolegové nejprve protestovali, mimo jiné také proto, že se blížil termín pro spuštění předběžného přístupu. Fungující systém by navíc museli obětovat myšlence s nejistým výsledkem.
Chmielarz předpokládal, že nebude těžké provést redesign, to se ale šeredně mýlil. Po dvou měsících dokonce zvažoval, že se vrátí k původní verzi, nakonec ale vydržel a s týmem pokračoval v implementaci změn. A to se zřejmě vyplatilo. “Hra je nyní lepší. Je pro mě těžké si představit, že hráč dříve tuto svobodu neměl.”
Early access by měl být spuštěn někdy začátkem příštího roku, konkrétní termín si však vývojáři zatím nechávají pro sebe.