Supreme Commander: Forged Alliance Článek Supreme Commander: Forged Alliance

Supreme Commander: Forged Alliance

Martin Klekner

Martin Klekner

1. 8. 2007 22:00 6
Reklama

Kdybychom měli vyzdvihnout jediný aspekt, kterým Supreme Commander (dále jen SC) na začátku tohoto roku obohatil žánr RTS, byly by to určitě jeho epické rozměry. Vždyť kde jinde jsme mohli vést tak obrovské zástupy jednotek po gigantických bojištích daleké budoucnosti, ke všemu v nesmírně lákavém grafickém kabátku? Legendární Total Annihilation si zkrátka nemohlo přát lepšího duchovního nástupce, než jakého se mu dostalo - bohužel, s jediným drobným „ale“. Tím byly jeho monstrózní HW nároky, které ještě před necelým rokem působily většině fanoušku nepřekonatelné problémy. Vývoj se však řítí nezadržitelně vpřed a hráči, kteří budou chtě nechtě po prázdninách nuceni své mašiny upgradovat (pecky typu Crysis si o to přímo říkají), dostanou možnost napravit, co zmeškali. Co nevidět se na nás má vyřítit k prasknutí nabité stand-alone rozšíření původní hry.

Lidstvo na ústupu

Příběh navazuje tam, kde nás předchozí díl zanechal - na prahu masivní mimozemské invaze. Po dokončení ultimátní zbraně zvané Black Sun se všechny tři rozdílné strany (imperiální federace UEF, osvobozenecké hnutí Cybran a lidsko-mimozemská unie Aeon Illuminate) sešly v momentě, kdy se na galaxii snesla pohroma v podobě vpádu domněle vyhlazené rasy Serafímů. Veškeré plány tím samozřejmě jdou okamžitě stranou a lidské plemeno se musí spojit v posledním zoufalém boji o vlastní záchranu. Ani společné síly tří stran však nejsou schopny pomstou hnané vetřelecké jednotky zastavit, vše se navíc komplikuje ve chvíli, kdy část Aeonů zradí svoji princeznu a přidá se k nepříteli. A právě zde, v okamžiku, kdy se situace pomalu stává beznadějnou, vstoupí do hry samotný hráč.

Nepříjemnou zprávou je, že novou kampaň složenou ze šesti operací půjde hrát jen za slábnoucí lidskou unii, vetřelečtí dobyvatelé se otevřou pouze v multiplayeru. Do SC se i tak vůbec poprvé dostává ryze mimozemský prvek, který má být zdaleka největším přínosem celého druhého dílu. Již z prvních obrázků je patrný velice pohledný design emzáckých jednotek, Serafímové ovšem nabídnou i nesmírně schopnou vojenskou sílu. Negativní energie, jíž hojně využívají v boji, je zcela odlišná od zajetých lidských technologií a spíše než tepelných výbuchů využívá mocných výbojů všeho druhu. Ty jsou schopny doslova vymazat nepřátelské jednotky a budovy z povrchu zemského.

Tuny nového obsahu

Forged Alliance přinese 110 nových jednotek, což je číslo vskutku úctyhodné. Velká většina z nich samozřejmě připadne rase Serafímů, kteří se pyšní především vzdušnými stíhači a bombardéry, nápadně připomínajícími ufo. Každá ze starých frakcí pak získá devět nových řadových jednotek a jednu experimentální. Pod pojmem experimentální si nyní představte „gigantickou“ a máte představu o tom, jaký bude obojživelný Cybran megalith, vybavený 12 torpédomety a vlastní výrobnou jednotek. A to je jen jedna ze čtyř ultimátních zbraní, které se pro hráče stanou klíčovými v cestě za úspěchem.

Nové řadové jednotky tři starých frakcí nezůstávají pozadu. UEF se může těšit na účinné obranné systémy (bude je potřebovat), obrněné roboty a mobilní vrhače raket země-vzduch. Cybrani se naopak v nastálém konfliktu spolehnou na stealth jednotky, rušičky radarů a silné roboty, vybavené torpédomety pro boj pod vodou a silnými lasery pro pozemní střety.

Supreme Commander: Forged Alliance
i Zdroj: Hrej.cz

Nezbytná vylepšení

Pokračování ovšem nabídne mnohem víc než jen nový obsah - autoři hodlají vylepšit vše, co v prvním dílu nebylo dotaženo k dokonalosti. Pracují na příjemnějším user interfacu (zatím jsme neměli možnost vidět ho v pohybu), velkou pozornost věnovali i umělé inteligenci. „Pakliže vám obtížnost UI v původní hře přišla přijatelná, nyní budete bojovat o holý život,“ tvrdí s úsměvem. Oblíbené plánování stavby základny bude tentokrát ještě rozšířeno o možnost uložit si šablony již hotové báze a následně je jediným kliknutím umístit na jiné místo na mapě - o vše ostatní se postará vaše velitelská jednotka. Vy tak budete mít zase o něco víc času soustředit se na klíčový prvek celé hry, boje.

Grafická podoba má být posunuta zase o kus dál, tentokrát ovšem ne za cenu zvýšení HW nároků. Ty citelně poklesly již s příchodem patchů pro původní hru, Forged Alliance si však klade za cíl přinést výraznou optimalizaci už v základní verzi. To zní víc než povzbudivě, zvláště po boku ohlášených nových efektů, které má engine obsahovat. Pro příklad uveďme pokročilejší technologii shaderů, vylepšený lom světla, lépe vypadající fog of war, přepracovaný vzhled oblohy, nový systém dovolující více detailnějších textur atd. Návratu se dočkají i výborné mapy, které mají být ještě gigantičtější než minule. Snad jen aby to autoři se svým megalomanstvím příliš nepřehnali...

Boj začíná v listopadu

Zapomenuto nebylo ani na hru více hráčů, kterou autoři hojně vyšperkovali v reakci na nápady fanoušků z herního fóra GPGnet. Prioritou je samozřejmě vyrovnanost nových jednotek, která má zaručit, že žádná z frakcí nebude mít výrazný náskok před ostatními. Závažnější novinky se na online poli sice nechystají, vše se nese spíše na vlně drobných úprav, již SC se však v této oblasti těšil solidní popularitě, není proto důvod nevěřit v opětovnou trefu do černého. Titul se má na pulty obchodů dostat již v listopadu tohoto roku a podle všeho má všechny k předpoklady k tomu, aby uchvátil nejenom vlastníky původní hry, ale i početné nové publikum. Zkušení vývojáři z Gas Powered Games by si to rozhodně zasloužili!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama