Starshatter: The Gathering Storm Článek Starshatter: The Gathering Storm

Starshatter: The Gathering Storm

Josef Murcek

Josef Murcek

24. 10. 2006 22:54
Reklama
Reklama

Musíte sami uznat, že v dnešní době vesmírných simulátorů moc není. Došlo to až tak daleko, že je můžeme docela dobře spočítat na prstech jedné ruky. Toho si jsou zřejmě vědomi i nezávislí vývojáři z Destroyer Studios, kteří se ve spolupráci s distributorskou společností Matrix Games rozhodli přidat svůj příspěvek do této kategorie jménem Starshatter: The Gathering Storm (dále jen S:GS). Tato hra bude notně rozšířenou a vylepšenou verzí původní hry Starshatter, která byla přijata hráčskou komunitou velice vlídně.

From zero to hero

S:GS bude akčním vesmírným simulátorem s několika prvky dnešních realtime strategií. Ten přinese hráčům rozšířený koncept hry pro jednoho hráče. Kampaň budete moci začít dvěma možnými způsoby: buďto jako pilot útočného letounu nebo jako kapitán podružné korvety třídy Hvězdná loď. Úkoly, které budete plnit, budou velice různorodé bez ohledu na to, jakou možnost si na začátku hry vyberete. Můžete se těšit na mise počínající hlídkováním vyznačeného teritoria, přes doprovázení bombardérů a bojových lodí k vytyčenému cíli, až po eliminaci pozemní cílů a ničení či obsazování planetárních základen. Tím, jak budete hrou postupovat, si budete pracně vybudovávat svou pověst, získávat různá ocenění a hlavně budete povyšovat v hierarchii velení celé společnosti. Pokud se vám bude dařit (a vám přeci bude), dosáhne vaše kariéra vrcholu, na kterém budete stát jako velitel obrovské flotily s mnoha letkami útočných letounů a kompletním doprovodem hvězdných lodí čítající nejrůznější podpůrné jednotky, bojové křižníky a rychlé korvety. Dynamický systém hry přinese hráčům oblíbenou vlastnost hry, která se bohužel mezi dnešními herními tituly moc často neobjevuje - znovuhratelnost. V S:GS bude totiž postup všech vesmírných misí generován podle toho, co se právě v dané kampani vaším zapříčiněním stane. Tím si tedy budete moci vybírat, které mise chcete splnit. Případný úspěch či neúspěch vámi vybrané mise ovlivní nabídku typů úkolů, které vám hra nabídne příště. Plněním questů si tak získáte svou prestiž, přístup k novým lodím a hlavně podklady ke zlepšování svých velitelských schopností, které ve hře využijete ke schopnému velení celé flotily. V poslední části hry bude totiž záležet právě na vaší schopnosti taktického velení v průběhu vesmírných bitev.

Taktika nad zlato

Taktika bude hrát ve vesmírných potyčkách významnou roli, a tak si budete muset průběh bitvy pečlivě naplánovat. K jejímu úspěšnému konci si můžete v obzvláště obtížných bitvách vypomoci mnoha rozličnými způsoby. Ke zvýšení palebné síly budete moci vypustit letky útočných letounů, které lze koordinovaně řídit ke splnění vašich cílů a požadavků. Letku si budete moci vybavit podle toho, jakým způsobem ji budete chtít použít. Je tedy jasné, že inventář útočných letounů bude pro obranné mise jiný než pro akce útočné. K posílení obrany flotily či eliminaci nepřátelských jednotek jistě rádi využijete robustních bojových křižníků, kteří si svou silou dokáží vybudovat patřičný respekt. Jejich použití je v bitvě klíčové. Například jim stačí poslat rozkaz, aby na sebe a na doprovodné korvety upoutali pozornost nepřátelských vesmírných lodí. Mezitím, co budou napadeni, můžete nepřátelské jednotky překvapit náhlým útokem útočných letounů zezadu a de facto je tak uzavřít uprostřed bitevního pole. Zkrátka a jednoduše, vy jako admirál můžete rozhodovat o tom, jak použít všechny dostupné jednotky v boji, a vše je tedy jen na vás a na vašich bojovných dovednostech.

Sliby autorů

S:GS slibuje kvalitní grafické a zvukové zpracování. Vylepšení zvukových prvků bude spočívat v rapidní inovaci efektů a speciálnímu namluvení dialogů, které by podle slov vývojářů měli být podobné filmovému dabingu. Co se týče grafické stránce hry, i na té autoři zapracují. Měly by být přítomny nové vizuální efekty, které by měly hru výrazně oživit. Nechceme malovat čerta na zeď, ale tak horké to přeci jen asi nebude, ale pokud ano, určitě nás to potěší. Co potěší obzvláště modařskou komunitu je slib autorů, že si budou moci hráči přizpůsobit téměř vše k obrazu svému. Hra je totiž od základu designována k podpoře mnoha rozličných herních stylů – od vesmírných soubojů, přes vzdušné zápasy letounů a bitvy mohutných hvězdných lodí, až po střety celých flotil. Vše, co bude ve hře obsaženo, by měl mít hráč k dispozici k vytvoření svého vlastního vesmíru, ve kterém bude pánem jen on sám.

Těšit se?

I když se v podstatě jedná o vylepšenou verzi původní hry, měla by vás hra oslovit. Nabízí vám kariérní růst a honbu za získávání hodností do stavu, kdy se jako admirálové hvězdné flotily budete snažit o obnovení míru v celém známém vesmíru. Po grafické stránce hra nevypadá vůbec špatně a jestli autoři dodrží všechny sliby, můžete se těšit na jeden z dalších povedených vesmírných simulátorů. V recenzi se o tom přesvědčíte i u nás již brzy, hra vychází v online distribuci v těchto dnech.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz