Star Wars: Empire At War Článek Star Wars: Empire at War - první dojmy

Star Wars: Empire at War - první dojmy

lukbas

lukbas

20. 1. 2006 23:36 5
Reklama
Reklama

Se spuštěním hry vás přivítá krásné menu, kdy z pohledu pilota Tie Fightera sledujete bitevní vřavu se vším všudy, která svou velikostí a nábojem připomíná boj o Hvězdu smrti v Návratu Jediho. Pak již jen stačí spustit přehledný tutoriál, který vás v pěti misích postupně seznámí se základními herními principy, nebo se pustit do jedné pidigalaktické kampaně o třech systémech. Nejdříve se pokusíte pomoci s partičkou rebelů zabránit Imperiálním vojskům zmocnění se Wookiemi obývaného Kashyyyku, dobudete pár planet a nasadíte nějaké špehy, abyste po pár misích přesedlali na temnou stranu a zničili to, co jste si jako Rebelové vybudovali.

Hlavním tahákem hry je tedy mód Galactic Conquest. Vyberete si jednu ze stran a hurá na dobývání galaxie daleko předaleko. Podrobujete se systém za systémem, budujete báze, zbrojíte, vyzvídáte a hlavně osnujete plány, jak co nejlépe té rebelské špíně zakroutit krkem, nebo ucpat lordu Vaderovi respirátor. SW: EaW se hraje v podstatě jako klasická strategie a i principy ovládání jsou totožné s konkurenčními hrami, takže se nemusíte učit hru znova a riskovat, že se vám budou ovládání her plést do sebe. Pořád tady stavíte, vyvíjíte, běháte a bojujete. Bohužel demo je příliš krátké na to, abychom odhalili všechny novinky, které hra přinese, a spousta věcí je zde jen načrtnuta.

Boj na několika frontách

Hraní zde v podstatě probíhá na třech úrovních. Základem je vesmírná mapa, kde vidíte aktuální rozložení sil a máte jasné informace o každé planetě pod vaší kontrolou. Zde můžete budovat vesmírné flotily, posádky a stavět budovy. Každá planeta je omezena sloty, takže se nedostane přes 4 budovy a deset posádek na každé – neverbujete a nevyrábíte jednotlivé vojáky a vehikly, ale celé posádky. Pak již jen stačí naplánovat nějakou přepadovou akci, nalodit se a vydat se dobýt nějaký ten další systém. Případně můžete nasazovat špióny (najdete je samozřejmě v místní kantýně, kde si cpou do rypáku „vlašák se třema“), kteří budou z nepřátelských planet odvádět republikové kredity. Dojde na vysílání Probe droidů, jenž vám dají jasné informace o tom, co se na dané planetě Rebellionu odehrává, jaké mají stavy atd., nebo si v Huttově paláci najmete Bounty Huntera, který Rebeslkého špióna najde a eliminuje. Tohle je jenom drobet věcí, které nám autoři s demem nabídli a tak jsme velice zvědaví, jak to dopadne ve finální verzi hry.

Dále jde o boj ve vesmíru. Když doletí vaše jednotky k nějaké planetě či asteroidovému pásu, které jsou okupované nepřátelskou flotilou, strhne se vesmírná bitva. Bitevní křižníky plují prostorem, kolem nich poletují stíhačky a bombardéry mohl by vzniknout pořádný galaktický bordel. Naštěstí každá letka je zviditelněna ikonou, takže se nemusíte strefovat kurzorem do malých poletujících modelů. Pak je důležité rozdat svým letkám přesné úkoly, protože velké křižníky a vesmírné stanice jsou rozděleny na několik částí. Dobrým zásahem můžete nepřítele znehybnit, nebo mu naopak vyřadit palebné systémy atd. Je to jen na vás. Poslední je boj na planetách, kam se se svými jednotkami vylodíte. Po nich jsou rozmístěny checkpointy, které musíte získat pod svoji kontrolu, abyste si případně z orbitu mohli povolávat další jednotky – ty, které máte již dávno vyrobené, ale nebyly prostředky, aby se dostali na povrch. Tyto body jsou důležité také, pokud překvapivý útok nebyl tak překvapivý, jak jste si představovali, takže můžete zavolat transport a s tím zbytkem vojska prchnout. Naštěstí se vás lord Vader nebude pokoušet lechtat na bránici podlým Jedi trikem. Určitě se také vyplatí mít na oběžné dráze letku bombardérů, která na povel pokropí jakýkoliv cíl. Hlavním úkolem tak je zničit bázi nepřítele, který danou planetu okupuje. Překvapivě se zde již moc nestaví a tak můžete na určených místech vytvořit jen něco málo pro obranu základny.

Mezi jednotkami

Vizuálně je hra velice přitažlivá. Každá z planet má vlastní podnebí a počasí. Někde tak probíhají pouštní bouře, jinde zase lehký deštík. Jednotky jsou vymodelovány s vysokou mírou detailu a na obrazovce se jich může pohybovat velké množství. K tomu si připočtěte pěkné světelné efekty, výbuchy, pěkné tetelení teplého vzduchu, vodní hladinu a máte tady moderní strategii po všech stránkách. Obdobně je to i ve vesmíru. Modely velkých křižníků a kolem nich jako dotěrný hmyz poletující Tie Fightery nebo X-Wingy, radost pohledět. Všude sviští spousta barevných laserů, všude něco exploduje. Je až překvapivé na jakém železe, je možné to rozběhnout. Díky kvalitní vizuální stránce si autoři mohli dovolit zajímavou vychytávku. Cinematic Camera umožňuje během bitevní vřavy po rozdání rozkazů sledovat dění, jako byste koukali s popcornem v ruce na nějaký filmový spektákl. Pravdou je, že zautomatizování téhle featurky místy obnáší jistá zaškobrtnutí, kdy budete civět do prázdna, ale to rádi překousnete (ostatně jediný, komu se tohle povedlo byl soňácký DropShip na PS2), protože nájezdy za letkou stíhačů útočících na Imperiální Star Destroyer, který se záhy ocitá v plamenech, no to je prostě krása. Nemusíme ani zmiňovat kvalitní hudební doprovod Johna Williamse, který celou hru provází a všechny původní zvuky, které znějí jako ve filmu. Tohle je u LucasArts prostě standart.

Na druhou stranu vypadá trochu divně, když je každá planeta zastoupena jen jednou mapkou, jejíž velikost není zrovna závratná. Očekávali jsme například drobné boje o určitá území podobně jako v Emperor: Battle for Dune. Je však jasné, že by to poznamenalo délku a spád hry. Obzvláště když vezmeme v potaz počet planet v celé Galaxii, který dosahuje ke třicítce. Jinak jsme se při hraní dema setkali i s několika drobnými bugy, kdy třeba nejde úplně přesouvat jednotky na daný orbit nebo naopak jednotky z orbitu odtáhnout jinam. Trochu podivně také působí nemožnost stavět najednou různé jednotky, ačkoliv je každá z nich vyvíjena v jiné továrně apod. To jsou však jen naprosté drobnosti.

Demoverze vám jistě moc dlouho nevydrží a její replayabilita je také minimální, nicméně Star Wars: Empire at War je tu co by Bantha dup a jistě se máme na co těšit. Pokud všechno dopadne tak jak má, konečně se dočkáme ze světa SW plnohodnotné strategie. A jestli ne, tak spálíme všechny hambaté fotky Carrie Fisher!

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz