Star Citizen mění engine. Ale neděste se
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Star Citizen mění engine. Ale neděste se

Star Citizen mění engine. Ale neděste se

Jiří Bigas

Jiří Bigas

24. 12. 2016 10:15 12
Reklama

Tohle fakt nevymyslíte. Vánoční okurka? Ani náhodou, pořád se něco děje. A nejsou to žádné malé zprávy! Ještě před pár dny autoři simulátoru Star Citizen ujišťovali, že problémy Cryteku nemají na jejich hru žádný vliv. Koncem září Chris Roberts dokonce tvrdil, že zvolit technologii CryEngine byla dobrá volba, které nelituje. Nyní je ale všechno jinak. No, skoro všechno.

Po pěti letech vývoje spolykal Star Citizen obrovské množství peněz, stal se hitem crowdfundingu, ale současně si jeho autoři na sebe upletli pořádně dlouhý bič ze slibů, které bude jen obtížné splnit. Ne že bychom ji to nepřáli. Ale netrpělivost některých fanoušků s tímto revolučním počinem je znát už déle. A na povrch opakovaně prosakují informace o problematickém a chaotickém vývoji. Třeba jsou to jen pomluvy, to teď neřešme, ale jedno je jisté. Autoři po tolika letech ve vývoji přistoupili k poměrně zásadnímu a překvapivému rozhodnutí - mění engine hry.

Ambiciózní vesmírný simulátor od studia Cloud Imperium Games přesedlá z technologie CryEngine od Cryteku na engine Lumberyard od Amazonu. Platí to pro Star Citizen jako takový i singl známý pod názvem Squadron 42. S Amazonem údajně vývojáři spolupracují už více než rok, prozradil Chris Roberts v oficiálním prohlášení. Lumberyard má poskytnout průlomovou technologii a funkce pro on-line hry včetně integrace Twitche. Přechod na Lumberyard byl ale podle Robertsových slov hladký a jednoduchý, protože obě firmy sdílejí stejnou technologickou vizi.

Nadcházející alfaverze 2.6 už poběží na enginu Lumberyard. Šéf herní divize Amazonu Dan Winters k tomu poznamenal, že Star Citizen i Squadron 42 jsou neuvěřitelně ambiciózní projekty, které je možné realizovat jen s pomocí výjimečné technologie spojené s výkonem cloudu.

Ještě před pár dny studio naznačovalo, že s CryEnginem je zcela soběstačné a problémy Cryteku se jej ani nemohou nijak dotknout. Teď už je zřejmé, že to autoři mysleli jinak, než jsme to chápali my. Když David Swofford říkal Polygonu, že jsou vývojáři Cloud Imperium Games na Cryteku absolutně nezávislí, většina hráčů si to vykládala tak, že engine je plně pod jejich kontrolou. Ne že už je na obzoru náhrada.

Star Citizen je ve vývoji od roku 2011, o rok později vstoupil na Kickstarter a dohromady už od hráčů vybral 139 milionů dolarů, což z něj činí nejúspěšnější crowdfundingový projekt všech dob. Bude ale i tím nejlepším? Nepřijde o to dramatičtější vystřízlivění? Hra každopádně během let nabobtnala o neuvěřitelné množství naslibovaných funkcí, pracuje se na singlové kampani i FPS módu.

Engine Lumberyard od Amazonu je bezplatná AAA cross-platform technologie založená na CryEnginu, což je zásadní informace. Amazon si ji licencoval v roce 2015. Přesto by člověk nehádal, že tato odnož bude pro vývojáře atraktivnější než opěvovaný originál od Cryteku. Můžeme v budoucnu počítat s dalšími hrami, které dají přednost Lumberyardu a přesedlají?

Engine se pyšní silnou podporou serverů od Amazonu a integrací Twitche. Funguje na PC, PS4 a Xboxu One, v omezené míře pak na iOS a Androidu. Podporuje samozřejmě i VR, konkrétně Oculus Rift a HTC Vive.

Cloud Imperium Games se snaží všem hráčům trpělivě vysvětlit, že nemají propadat panice a novinka v podobě technologie Lumberyard bude v jejich prospěch. Zdůrazňují, že díky společným kořenům nejde o tak zásadní krok, jak se může zdát. A tvrdí, že následně nezpůsobí žádné prodlevy ve vývoji, i když to už se bude dokazovat jen obtížně.

Jak už jsme psali před pár měsíci, vývojáři připomněli, že od počátku CryEngine hodně upravovali a měnili v něm spoustu věcí, aby jim vyhovoval a naplnil jejich představy. Tato technologie měla podle nich spoustu předností, ale potřeby jejich odvážné vize je přesahovaly. Mnohé části už tak dříve nahradili vlastními. A dále budou měnit AI, animace nebo síťový kód.

O Lumberyard a jeho možnosti se údajně zajímali už od oznámení technologie. Navíc je k dispozici zdarma. Časem mají samotní hráči vidět výhody, které změna přinese. Tím jsou si autoři jistí. Na každý pád jde o velkou věc, i když mají oba enginy společné kořeny. Chris Roberts tak sice přímo nepopřel nic z toho, co řekl o CryEnginu dříve, ale je zřejmé, že s technologií autoři nebyli dlouhodobě úplně spokojení a zřejmě se jim nedostávalo stoprocentní podpory. Jakkoli o změně mluví jako bezproblémové, nějaké komplikace a úsilí je rozhodně stála. A to by nepodstoupili, pokud by k tomu neměli opravdu vážné důvody. Držme jim palce. A backerům rovněž.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama