Square Enix multiplatformově
Šéf americké centrály společnosti Square Enix, John Yamamoto, prohlásil, že interně akceptují vývoj trhu s videohrami, který v podstatě znamená konec modelu jedné konzole a s ním spojený vývoj exkluzivních titulů: „Není to tak dávno, kdy trhu dominoval PlayStation 2, takže jsme vyvíjeli hry pro PS2 a užívali jsme si skvělých zisků. Ale tahle doba je už nenávratně pryč.“ Aby tedy mohla společnost profitovat, musí se vrhnout do multiplatformových vod a začít vyvíjet hry vedle PS3 i pro Xbox 360 a PC. Všechny iniciativy způsobilo otevření losangeleského studia společnosti a jako důkaz Yamamoto naznačil, že se můžeme těšit na akčně orientovanou, XBLA, WiiWare a PSN záležitost.
Yamamoto zároveň tvrdí, že globální kroky typu slíbení Final Fantasy XIII na Xboxu 360, jsou ostatními vývojáři v Japonsku ignorovány: „Nechtěl bych své tvrzení generalizovat na všechny japonské vývojáře, upřímně, někteří zaznamenávají kontinuální úspěch celosvětově. Ale stále cítím tendence, že se vývojáři v Japonsku silně zaměřují jen na domácí trh.“ Pokud tedy chtějí v Japonsku myslet na pokoření celosvětového úspěchu vývojářů v jiných regionech, budou muset začít oslovovat hráče za hranicemi své země ještě intenzivněji. A možná také reflektovat skutečnosti, jako že už nemáme na trhu jen jednu silnou konzoli, mnohem rychleji.