Square Enix hodlá prosazovat multiplatformní strategii. Důvodem je pokles zisku
Japonská společnost Square Enix, která neodmyslitelně patří například k JRPG sérii Final Fantasy, přehodnotila kvůli poklesu zisku svůj obchodní přístup. Nově chce prosazovat agresivní multiplatformní strategii.
- Square Enix hodlá prosazovat multiplatformní obchodní strategii
- Důvodem je pokles zisku
- Transformace společnosti je založena na tříletém plánu, jehož cílem je stabilní a dlouhodobý růst
- Tituly by nově mohly vycházet na všechny hlavní platformy
V důsledku klesajícího zisku oznámila japonská společnost Square Enix přechod na novou obchodní strategii, která se zaměří na multiplatformní herní tituly. Během fiskálního roku 2023/2024, který skončil k datu 31. března 2024, společnost v oblasti segmentu digitální zábavy evidovala 2,6% nárůst prodejů, zisk nicméně klesl o 15,8 %. K propadu zisku došlo i přes vydání JRPG titulů Final Fantasy XVI, Final Fantasy VII Rebirth a akce Foamstars. V souvislosti s výše uvedenými hrami zaznamenala společnost provozní ztrátu ve výši cca 51,9 milionů amerických dolarů.
Oba nejnovější díly série Final Fantasy (Fantasy XVI a Final Fantasy VII Rebirth) vyšly jako exkluzivní tituly pro konzoli PlayStation 5. Dle Square Enix se však nepodařilo naplnit očekávané prodeje. V reakci na klesající zisky japonská společnost oznámila tříletý plán, během nějž dojde k restartu firmy, a to s cílem dlouhodobého růstu. Hlavním bodem plánu je přechod k multiplatformní obchodní strategii, která obsahuje vydávání her na Nintendo, PC, Xbox a PlayStation. Ze zmíněné transformace by tak mohla profitovat také hráčská obec.