Šípy, (ne)logika a twerk: tohle jsou hry, jejichž reklamy vidíme úplně všude
i Zdroj: Hrej.cz
Mobilní hraní Novinka Šípy, (ne)logika a twerk: tohle jsou hry, jejichž reklamy vidíme úplně všude

Šípy, (ne)logika a twerk: tohle jsou hry, jejichž reklamy vidíme úplně všude

Petr Jan Berka

Petr Jan Berka

24. 6. 2022 20:15

Pokud sledujete videa, hrajete hru zdarma nebo si jen tak procházíte sociální sítě, stávají se reklamy pevnou součástí vašeho zážitku. Mohou být jednoduché, odkliknutelné po pár sekundách, ale taky dlouhé, kde se musíte koukat na půlminutový trailer nebo vás tvůrci dokonce nutí odehrát level v nabízené hře. Je vidět, že někteří vydavatelé pouštějí spoustu peněz do marketingu, a proto se u těchto her stává, že je vidíme téměř při každé příležitosti.

Reklama

  • Připomeneme si reklamu, která donutila miliony hráčů počítat šípy
  • Taky hru, kde výherce musel mít největší partie
  • A nakonec titul, který měl měřit inteligenci

Arrow Fest/Hry od Rollic Games

Herní studio Rollic Games je naprostým přeborníkem v propagaci vlastních děl. Na druhou stranu lze vidět, že se jeho snaha vyplácí. Moneyland, Arrow Fest či Text or Die se opakovaně umístily mezi nejpopulárnější tituly na Google Play. Základ jejich reklam je vždy stejný.

Jelikož jde o hry jednoduché a jejich pochopení je otázkou sekund, hráč, který daný produkt v ukázce “hraje“ ji většinou naschvál kazí. To vzbuzuje potřebu si ukazovaný produkt zahrát a zároveň si dokázat, že je to tak snadné, jak to vypadá.

Šípy, (ne)logika a twerk: tohle jsou hry, jejichž reklamy vidíme úplně všude
i Zdroj: Google Play / Arrow Fest
Šípy, (ne)logika a twerk: tohle jsou hry, jejichž reklamy vidíme úplně všude
i Zdroj: Google Play / Arrow Fest

Jasným příkladem je Arrow Fest, kde kontrolujete let šípů a společně s ním prolétáváte brankami regulujícími jejich počet. Na konci levelu vám tedy musí alespoň jeden ze šípů zůstat. Jde o relativně jednoduchý princip, který je obohacen o nutnost sledovat reklamy pokaždé, když na vás čeká bonusová odměna.

To se týká i kosmetických doplňků, které se vám sice odemknou, bez zhlédnutí nutného videoobsahu na ně však můžete zapomenout. Jde tedy vidět, že s Rollic Games jsou reklamy pevně spojeny nejen ve světě, ale i ve vlastních hrách. Režim letadlo to naštěstí jistí.

Twerk Race 3D

Pokud vám sbírání šípů přišlo ještě v pořádku, vývojáři z Freeplay se rozhodli vytvořit něco podobného. Hlavním a jedním z mála rozdílů bylo, že namísto matematických činitelů jste sbírali kalorie. Ty se ukládaly do jedné, velice specifické části těla, se kterou jste následně bojovali proti ostatním. Zní to šíleně? To ještě nevíte, že se tato hra od doby svého vydání stále drží mezi nejstahovanějšími tituly na celém Google Play.

Šípy, (ne)logika a twerk: tohle jsou hry, jejichž reklamy vidíme úplně všude
i Zdroj: Google Play / Twerk Race 3D — Running Game
Šípy, (ne)logika a twerk: tohle jsou hry, jejichž reklamy vidíme úplně všude
i Zdroj: Google Play / Twerk Race 3D — Running Game

Svému úspěchu Twerk Race vděčí hlavně marketingu. Její ukázky totiž můžete vidět naprosto všude. Nejčastěji v podobě noob/pro gameplay traileru. Stejně, jako ukazuje výše zmíněné Rollic Games, je tento styl reklamy nejen velice populární, ale očividně funkční u správných respondentů.

Brain Out

Každý jsme viděli takové to okénko, kde máte za úkol uhádnout hádanku a ukázat, že máte IQ přes 80. Přeborníkem v těchto “IQ testech“ je Brain Out, které po vás neustále chce, abyste si dokazovali vlastní inteligenci vyřešením různých hádanek a úkolů.

Ty jsou většinou to nejpodivnější, co mohl někdo vymyslet. Většinou se též stává, že pokud vidíte reklamu na tento titul, musíte level opravdu dokončit, či se o to alespoň pokusit. Jiná cesta k požadovanému obsahu bohužel není.

Šípy, (ne)logika a twerk: tohle jsou hry, jejichž reklamy vidíme úplně všude
i Zdroj: Google Play / Brain Out: Can you pass it?

Oproti ostatním hrám na seznamu má tato alespoň nějakou základní myšlenku a při hraní je vidět i to, že si vývojáři z Focus App dali práci. Levely ale skutečně nefungují jako měřič inteligence. Jejich účelem je hráče zmást a tím mu ukázat svou obtížnost. Kontrola kvality zmrzliny tím, že k ní přiblížím slunce, opravdu nemůže mít vědecké opodstatnění ve fyzikální, ani v inteligenční rovině.

Alespoň u těchto příkladů můžeme vidět, jakou váhu má v herním průmyslu marketing a proč by se na něj nemělo zapomínat. Též můžeme být rádi, že se větší studia začínají dostávat i na telefony a získávat komunitu na tituly, které mají hlavu i patu.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama