SiN Episodes série má přestávku - dlouhou
Nedávné oznámení koupě známého týmu Ritual Entertainment společností MumboJumbo vyvolalo mezi loajálními fandy her od Ritualu (a že ji není málo, těch fandů samozřejmě) docela zděšení. Řada z nich si vůbec nedovedla představit, že jejich zidealizovaní tvůrci FPS a akčních titulů už nebudou dělat další SiNy, ale místo toho se vrhnou na tvorbu casual her pro jejich maminky, sestry, dědečky, babičky a těhotné sousedky. „To je přeci nemůže bavit“ a „oni se postupně rozutečou“, ozývaly se hlasy na fórech.
Skutečnost se však od představ hardcore hráčů trošku liší, trošku hodně. Vyplývá to z rozhovoru se známým game designérem z Ritualu Levelordem na webu Ritualistic. Levelord v rozhovoru vysvětluje, že k prodeji týmu Ritual sice nedošlo ze dne na den, ale nebyla to ani dlouhodobě plánovaná akce. Všechno se prý tak nějak vyvinulo během několika posledních měsíců, kdy došlo k rozhodnutí dále nepokračovat ve vývoji druhé SiN Episody. Vedení Ritualu prý stejně hodně dlouho přemýšlelo o tvorbě casual her vedle těch klasických kvůli dalšímu zdroji příjmů. No a když se naskytla možnost přejít pod křídla společnosti MumboJumbo, tak nikdo z Ritualu dlouho neváhal. Stejně už tou dobou v Ritualu pro MumboJumbo několik casual her připravovali.
Zatím si prý všichni vývojáři tvorbu casual her nesmírně užívají. Mohou se totiž daleko více rozšoupnout, respektive být kreativní, zkoušet nové nápady, nové postupy. Vývoj casual her navíc netrvá dlouho, takže se nemusí několik let věnovat vývoji jedné jediné hry. Dalším plusem je fakt, že se během krátké doby seznámí s celou řadou platforem, s nimiž hodlají pracovat, což zahrnuje PC, konzole, mobily i handheldy. Tolik tedy pro ty co si myslí, že je pro tvůrce z Ritual Ent. nesmírně obtížné, pracovat na menších hrách pro široké herní obecenstvo, namísto her pro tradiční herní publikum.
No a co se série SiN Episodes týče, tak druhý díl zřejmě hráči dlouho neuvidí. První epizoda se prý prodávala celkem dobře. Celkově se jí prodalo přes 150 000 kopií a na sebe si tak vydělala. Bohužel nevydělala tolik, aby to zaplatilo vývoj druhé epizody. Za to prý mohou dva důvody. První epizoda stála tolik kvůli tomu, že museli v rámci jejího vývoje tvůrci vybudovat základní vývojovou platformu a všechny potřebné nástroje, které by pak používali při vývoji epizod dalších, jejichž produkce by tak byla levnější.
No a druhý důvod, proč byl vývoj první epizody tak drahý, už je klasický. Vývoj se protáhl, tím pádem i prodražil a ve výsledku tvůrci přešvihli svůj původní rozpočet. Kdyby se do něj vešli, tak by jim z prodejů první epizody zbyl dostatek financí, na zaplacení vývoje epizody druhé. Nicméně, vývoj druhé epizody stejně začal, ale nakonec musel být přerušen kvůli potížím s financováním. No a v souvislosti s tím nás napadá, proč to sakra práce tvůrci neoznámili. Mohli důvěřivým fanouškům ušetřit několik měsíců marného čekání. Se sérií SiN však ještě úplný konec není. Jak totiž Levelord prozradil, tak až se tvůrci z Ritualu trošku usadí na trhu s casual hrami i v rámci MumboJumbo, tak se k SiN Episodes hodlají určitě vrátit. Kdy to však bude, to samozřejmě neprozradil, poněvadž to sám neví.