SimCity Společnost Článek SimCity Societies

SimCity Societies

Jan Horčík

Jan Horčík

24. 6. 2007 22:00 3
Reklama

Je to přístup ne nepodobný The Sims. Před The Sims (tento čas označujeme B.S. - "Before Sims") patřilo SimCity mezi nejdůležitější budovatelské série EA. Po The Sims (A.S. - After Sims) jakoby se dostalo do pozadí. Electronic Arts začali chrlit jeden datadisk za druhým ke svým Simákům a nejnověji dokonce představili pomyslnou odnož celé série nazvanou Stories.

SimCity Societies do značné míry připomíná právě odnož klasického SimCity. Budování města dosáhlo v SimCity 4 komplexnosti, která valnou většinu hráčů odradila. Nepřiměřené hardwarové nároky a stále žádná 3D grafika, po které příznivci série volají a prahnou snad už deset let, hráče poněkud znechutily. A tak Electronic Arts udělali to nejjednodušší, co mohli - a co dělají velmi často. Porozhlédli se, jak to v žánru budovatelských strategií v současnosti vypadá, vyhlédli si vzor v podobě vynikajícího francouzského City Life a rozhodli se jej s mírnými modifikacemi okopírovat.

A protože Will Wright a jeho tým mají plné ruce práce se Spore, rozhodli se v EA poprvé v historii svěřit tak důležitý úkol jakým vytvoření nového pokračování/odnože populární EA série bezpochyby je, svěřit externímu týmu. Tím není nikdo jiný než Tilted Mill, tvůrci poněkud rozporuplného Children of the Nile a nejnovějšího čtvrtého dílu taktéž stařičké série Caesar. Ale hlavně jde o odpadlíky z bývalých Impression Games, kteří mají s budovatelskými strategiemi více než dostatek zkušeností.

Konečně se dostáváme k samotné hře. V čem tedy bude SimCity Societies tolik odlišné od svých předchůdců? Zatímco už první SimCity bylo postaveno na konceptu zón, kdy jste město rozdělili na komerční, industriální a obytné zóny, které se pak vyvíjely nezávisle na vaší vůli, v SimCity Societies už stavíte samotné jednotlivé budovy. Každá budova "vyzařuje" určitý druh sociální energie, například bohatství, kreativitu nebo poslušnost. Energie je klíčovou složkou nového SimCity.

Ukažme si na konkrétním příkladu: řekněme, že v hustě zalidněné industriální oblasti postavíte bar. Kromě toho, že z něj vyzařuje štěstí (a ožralost) a občas z jeho dveří vypadne nějaká ta násoska, rapidním způsobem také snižuje produktivitu místního obyvatelstva a může i zvyšovat kriminalitu. Na druhou stranu toho můžete využít - postavíte v oblasti zkorumpovanou policejní stanici a hnedle vám budou plynout zisky z kriminálních aktivit.

Budoucí sociální inženýři dostanou v Societies do rukou nástroj, se kterým si mohou vyzkoušet spoustu zajímavých experimentů. Díky důrazu na energie bude možné vytvořit různé typy společenství. Pokud budete stavět hodně budov vyzařujících poslušnost, z vašeho města se stane Orwellovská distopie, ve které bude vládnout neviditelný, ale všudypřítomný Velký bratr. Tomu bude odpovídat také vzhled vašeho města, které dostane šedý, nevýrazných nádech. Můžete ale stvořit kolonii umělců, město bude barevné a jásavé, anebo třeba město ekologů, kde bude všechno zelené. Možností je spousta a jednotlivé energie se samozřejmě dají bohatě kombinovat.

Celkem má být ve hře přes 300 různých budov rozdělených do třech základní kategorií: domov, práce a zábava. Klíčová je práce, protože právě z těchto budov vám plynou do městské pokladničky peníze. Zajímavé je, že v Societies narozdíl od původního SimCity není třeba být všemi oblíbeným starostou. Vaši obyvatelé nemusí být vůbec šťastní, ale hlavně musí MAKAT. Peníze jsou klíčovou hodnotou nového SimCity. Skoro to vypadá, že tvůrci se v tomto ohledu inspirovali u některých českých i světových metropolí a měst. K čertu s obyvateli, hlavně když budeme mít plnou kasu...

Ze zmíněných tří stovek budov jich bude ze začátku přístupných pouze několik desítek. Další musíte postupem času odemykat. Zatím není jasné, zda ke hře bude dodáván také editor budov, který se například u série SimCity stal jedním ze základních kamenů úspěchu a vytvořila se kolem něj obrovská komunita nadšenců. Pokud nebude přiložen přímo ke hře, dočkají se hráči s největší pravděpodobností dříve nebo později jeho samostatného vydání, protože jednou z věcí, kterou se EA dobře naučili skrze sérii The Sims je fakt, že síla komunity je neobyčejná. Podrobnější informace o SimCity Societies by se měly objevit v průběhu letošního (poněkud chudšího) E3.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama