
Šéf Ubisoftu Yves Guillemot naznačil, že je pro vývoj her důležité napětí v týmu. Za svá slova je ostře kritizován
Šéf společnosti Ubisoft Yves Guillemot v rozhovoru pro francouzský deník La Presse pronesl poměrně kontroverzní myšlenku. Na dotaz, proč se v herním průmyslu opakovaně objevují případy obtěžování a nevhodného chování na pracovištích, totiž odpověděl, že je pro tvorbu trochu napětí potřeba.
- Yves Guillemot uvedl, že je pro vývoj her důležité určité napětí
- Je za to kritizován
Rozhovor se původně stočil k problémům, které má samotný Ubisoft s nařčenímí ze sexuálního a jiného obtěžování na svých pracovištích. Kvůli němu muselo firmu dříve opustit několik vysoce postavených vývojářů. Guillemot avizuje, že společnost se všemi pobočkami poctivě pracuje na zlepšení prostředí a mělo přijmout opatření, která by měla vyřešit všechny vzniknuvší problémy.
Na otázku týkající se obecných poměrů v průmyslu nabídl zajímavou odpověď. Toxická prosředí ve firmách podle něj vznikají proto, že je vývoj her náročný, přináší spoustu výzev a atmosféra ve studiích často houstne. Přímo uvedl, že “pokud chcete vytvářet, potřebujete trochu tření”. Jen tak můžou jednotliví autoři uspět při prosazování svých nápadů.
Jeho slova se ale v souvslosti se špatnou pověstí Ubisoftu nesetkala s pochopením některých kritiků. Nejhlasitější byla scenáristka starších dílů Assassin’s Creed nebo Shadow of the Tomb Raider Jill Murray. “Pokud jako hlavní hodnotu zastáváte, že je potřeba napětí, a věříte, že se obtěžování rovná napětí, pak vychováváte a hledáte lídry, kteří vaše hodnoty sdílí. Firemní kultura pak není ničím náhodným,” obula se do vyjadřování Ubisoftu.
Magazín Gamesradar připomíná, že rozhovor okomentoval i Stehpen Totilo z byznysového magazínu Axios. Dle něho jsou zaměstnanci Ubisoftu stále frustrovaní současným vedením a myslí si, že management vůbec nechápe, v čem tkví problém. Údajně se měla výrazně zlepšit situace na úrovni šéfů týmů a poboček, z hlediska nejvyššího vedení se ale změnilo málo.