Šéf Epicu obhajuje Unreal Engine 5: hry neběží špatně kvůli enginu
Epic Games reaguje na kritiku výkonu her běžících na Unreal Engine 5. Podle Tima Sweeneyho není hlavní problém v samotném enginu, ale v tom, jakým způsobem vývojáři přistupují k optimalizaci.
- Sweeney: problém není v enginu, ale ve vývoji
- Studia optimalizují pro slabší PC až na konci
- Epic chystá nové automatizační nástroje
Na akci Unreal Fest v Soulu Sweeney vysvětlil, že mnoho studií začíná vývoj na high-end počítačích, a teprve v závěru se snaží hru přizpůsobit slabším sestavám. To podle něj vede k nedostatečné optimalizaci a následné kritice, že UE5 „běží špatně“. Výjimkou nejsou ani případy, kdy se výkon odhaduje podle konzolí a přenos na PC pak přináší problémy.
Radost pohledět. Fanoušci vytvořili vlastní remaster GTA: San Andreas, grafika odkazuje na Unreal Engine 5
Jak by vypadal remaster GTA: San Andreas, kdyby vývojáři byli o něco odvážnější? Jistou představu nyní nabízí fanouškovská předělávka.
Epic proto plánuje nabídnout vývojářům nové automatizované nástroje pro optimalizaci a školení, která mají posílit povědomí o tom, že ladění výkonu je nutné řešit od začátku projektu. Firma také slibuje přímou technickou pomoc tam, kde to bude potřeba.
I když Sweeney odmítl vinu samotného enginu, připustil, že dlouhé cykly AAA vývoje často znamenají vydávání her na starších verzích UE5, což reputaci nástroje také nepomáhá.