Šéf Battlefieldu Vince Zampella přiznává, že bylo 2042 moc ambiciózní a zapomnělo se na zábavu
Nový ředitel vývoje série Battlefield a stávající hlava studia Respawn Entertainment Vince Zampella se v rozhovoru pro magazín Barron’s překvapivě otevřeně rozmluvil o neúspěchu Battlefieldu 2042. Myslí si, že hra neuspěla protože byla příliš ambiciózní a studio se nesoustředilo na to, aby hra byla zábavná.
- Nový šéf série Battlefield Vince Zampella otevřeně promluvil o problémech Battlefield 2042
- Za neúspěch podle něj může přílišná ambice a nedostatečné soustředění na zábavu
“Myslím si, že se moc vzdálili tomu, co dělá Battlefield Battlefieldem. Pokusili se o pár věcí, které byly asi až moc ambiciózní - snažili se zvýšit množství hráčů a tak dále. Nemyslím si, že strávili dost času prací na tom, co sérii dělá zábavnou. V principu to není špatný nápad. Ale způsob, jakým to celé naplánovali a provedli jim prostě neumožnil udělat věci nejlépe jak to bylo možné,” vysvětluje.
Odkazuje tím na práci studia DICE a kreativního ředitele Larse Gustavssona, který před pár dny studio definitivně opustil. Battlefield 2042 u kritiků i hráčů propadl a nedokázal navázat na obrovský úspěch předchozích pokračování série. Zampella má nyní za úkol značku vrátit na výsluní a dle svých slov se toho snaží dosáhnout změnou strategie vývoje.
Za problémy při vývoji údajně může i přechod na práci z domova v rámci opatření proti šíření koronaviru. Tvrdí to nová ředitelka studia DICE Rebecka Coutaz. “Všichni byli zklamaní - naše komunita, naši hráči i náš tým. Je to tým, který do hry investoval spoustu let života. A když hra nesplnila očekávání hráčů i fanoušků, bylo to těžké. Teď už jsme se s tím smířili, odvedli jsme od té doby spoustu práce a hledíme do budoucnosti,” nechala se slyšet.
Magazín GameSpot připomíná, že v současnosti na značce Battlefield pracují tři studia. Nový tým Ridgeline chystá příběhový titul, svůj Battlefield budou mít i autoři experimentálního režimu Portal Ripple Effect a s vývojem multiplayeru samozřejmě nekončí ani samotné DICE.