Zpět na článek

Diskuze: Sean Murray vypráví o No Man’s Sky

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Legoldos
Legoldos
Level 28 Level 28
21. 8. 2018 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: a co takhle to třeba nabízet za adekvátní cenu? udělali hru která nemá kvality AAA titulu ani zdaleka a chtěli za to plnou cenu? kdyby to snížili nebo kdyby to ze startu stálo 20 euro tak bych neřekl ani popel

kdyby ta hra byla propadák (nevydělali by žádné prachy za preordery a díky lžím atd) tak si myslím že by se na to vysrali a nic by neopravili....opravit to až po tom co si nahrabeš fakt nevyžaduje žádnou přehnanou snahu

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
21. 8. 2018 07:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Legoldos: Ano, to co udělali je špatné, což jsem taky napsal, ale něco posrat a pak to po sobě uklidit, je prostě mnohem lepší, než to posrat a nechat to tam válet. Takhle alespoň lidé, co hru koupili mají téměř to, co bylo slíbeno (navíc práce na hře nekončí) a nováčci mají slušnou hru (která je navíc vcelku unikátní, byla by škoda, kdyby se na ní vyprdli).

Jako je očividné, že ty chceš prostě nadávat na NMS za každou cenu, ale co navrhuješ? Aby se Murrayho jméno navždy proklínalo a do konce života chodil kanály? Aby nikdo nikdy NMS ani další případné hry od Hello Games nekoupil a NMS bylo navždy považováno za ten největší podvod všech dob? Uznal chybu a udělal co mohl pro její napravení, za to má můj respekt. Třeba takový Pičford chybu nikdy nepřiznal, neopravil a ještě z ní obviňoval hráče. Jenom tak pro kontrast.

jedimfp
jedimfp
Level 1 Level 1
21. 8. 2018 06:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

od vydani je to skvela hra a mrzi me ten prehnany hejt

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
20. 8. 2018 18:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, byl to klamavý marketing, ano je to hodně špatné a Murray bude navždy zapsán jako lhář, po boku zm*ů jako Pičford, nebo Molyneux. Ale. Narozdíl od jiných nedokončených her se na to nevykašlali a hru víceméně dodělali a co tak slyším, tak teď je NMS i docela dobrá hra. Za to si zaslouží uznání. Většina by se na to vyprdla (zdravím WB a jejich "máme moc práce s DLC, než abychom opravili Arkham Origins", zdravím EA a první Battlefront, zdravím Pičforda a jeho Colonial Marines).

Abych taky dal zločinecký příklad. Co je lepší? Zloděj, co ti ukradne peníze a zdrhne, nebo zloděj, co ti ukradne peníze a za dva roky je vrátí? Odpověď je myslím jasná.

Pozastavený účet
Pozastavený účet
Level 1 Level 1
20. 8. 2018 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@schmauz: Nějaký argument? Zatím pouze stupidní moralizování a útoky ad hominem, žádné věcné argumenty na obhajobu hry a vývojářů.
Tvé útoky se dají převrátit, aby naprosto stejně pasovaly na tebe, tedy aby to byly stejné argumentační fauly.
Kde bereš tu jistotu, že to nehrál? Jak si představuješ rozdíl mezi "hejtem" a kritikou?
Chápeš, že kdyby tu hru vydali v early acces, tak se tato kauza nikdy, ale nikdy nestane?

Legoldos
Legoldos
Level 28 Level 28
20. 8. 2018 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@schmauz: Aha to ze mam pater a neskacu na slizacke taktiky developeru a vydavatelu znamena ze jsem zatrpkly :D

ja zas nechapu tebe, si asi jeden z tech kteri by se vratili k pritelkyni pote co je podvedla :D

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
21. 8. 2018 21:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No nechci se zase michat do ceho nemam, ale mam dojem ze Legoldos neresil vubec narocnost/nenarocnost nahodneho generovani, ale to, ze vsechny svety pak vypadaj stejne takze vygenerovanej kvadrilion planet je asi jako mit deset rucne (nebo spis napul rucne) delanejch planet, mozna i min. Nevim o jak moc je to lepsi v nextu, protoze prave kvuli predelavce randomgenu je hra ted pro me nehratelna (FPS), ale v Atlas rises sem musel pouzivat hodne predstavivost na predstirani ze sem to jeste nikde nikdy nevidel a ze to je jako nova planeta. Vsechno se to smejvalo dohromady, pamet zachranujou jen waypointy a svoje vlastni nazvy planet, jinak to bylo ctrl c, ctrl v.

Taky me hodne zklamalo jak byly vsechny planety uz obydleny emzakama, to fakt nema smysl kdyz si to clovek veme, proto sem to pak radsi ignoroval abych si uzil zbytek hry :D A to jako emzaci neumej psat nebo uploadovat nazvy planet a zkoumat rostliny? Proste zkolonizujou neznamou planetu, postavej 4 baraky nejlepe dvacet kilaku od sebe a dal uz jen sedi na zidlich a cekaj az nekdo prijde si pokecat. Samy diry v imerzi...

Hra je to ale porad skvela a kdyby Next mel slusny FPS, hral bych ji i ted.

Rastm4N
Rastm4N
Level 1 Level 1
21. 8. 2018 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@schmauz: (A v dáli v ozvěně zaznělo: "DAAAAIKATAAANAAA!")

Khalashnikovf
Khalashnikovf
Level 1 Level 1
21. 8. 2018 05:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hra mě bavila už tehdy. A teď? Parádní hraní, naprostý relax a mnohem více možností co tam lze dělat. Takže za mě dobré až výborné!

Legoldos
Legoldos
Level 28 Level 28
20. 8. 2018 21:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: jenze i dnes tam neni vsechno co naslibovali....a k tomu prikladu, oboji je na hovno, proc se mame spokojit s takovym shitem? kdyz existujou developeri kteri takovehle slizacke praktiky nepouzivaj....proc bychiom meli odpoustet tem co je pouzivaj....nevidim jediny duvod

schmauz
schmauz
Level 1 Level 1
20. 8. 2018 18:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cokovenecek: On tu hru nehrál. Kdyby ji hrál, v dalším příspěvku by to napsal. A jelikož ji nehrál a neví o ní zhola nic, tak prostě jen blbě kecá, jako dalších 90% lidí, kteří po vydájí jen hejtovali, protože to dělali ostatní a hra je vlastně ve skutečnosti vůbec nezajímala. Mimochodem, NMS hejt tu bude dalších 10 let pokaždé, co se o hře napíše, nebo jak to mám chápat? Zatímco já hru hrál 1 den od vydání (koupil jsem limitku a nelituju ani náhodou), velká část hejtrů prostě jen hejtovala, aniž by hru vůbec někdy zkusila. Pořád slyším ty kecy dokola, že tam měl být multiplayer, protože to říkal Murray. Jo, říkal to, posral to, omluvil se. Na hře se dál maká takovým způsobem, že jakákoliv křivda k hráčům už je několikrát zaplácnutá. Ale vždycky se najde někdo, kdo vytáhne dva roky starou kauzu, která už vlastně momentálně není vůbec relevantní a nikoho nezajímá a úplně zbytečně to po stodvacátépáté zhejtí. Fakt už je to zbytečný, je to dva roky, NMS je teď jiná hra, makají na tom, omluvili se, není co řešit.

bukrr
bukrr
Level 1 Level 1
20. 8. 2018 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Patřím mezi ty lidi, kteří jsou za takovýhle přístup rádi a rádi ho vidí. No man´s sky znělo sakra přehnaně už před vydáním, takže jsem osobně nenaskočil na hype train, který by mohli závidět i v Indii. NMS jsem tedy při vydání nekoupil, tudíž jsem nepatřil mezi hráče se zlomeným srdcem, ale to co se tehdy stalo byl hnus ne jen ze strany vývojářů, ale i hráčů. Už jen to, když hráči chtěli vrátit peníze po 50 odehraných hodinách... buďme taky soudní.

Co se týče komunikační odmlky, řekl bych, že to bylo do jisté míre to jediné a správně řešení. V té době se na vývojáře sypala neuvěřitelná masa "hatu" a sypání si popela na hlavu nepomohlo ani za mák.

Samozřejmě se může říct, že tohle všechno jsou jen PR kecy a triky, ale jestli se člověk, který šéfoval 15 lidem při vydání jejich první velký hry nepoučil, tak to musí být naprostý kretén a někdo takový by nebyl schopný normálně fungovat.

Teď je NMS tou hrou, kterou bych si chtěl zahrát a určitě jí aspoň (díky PS share) zkusím. Chválím Hello games!

Pozastavený účet
Pozastavený účet
Level 1 Level 1
20. 8. 2018 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ramin3z: Proč odpouštět studiu pár lidí, kteří očividně nikdy neměli na to, aby vyrobili AAA hru a kteří o své hře lhali i týden před vydáním, aby sliby dané pár dní před vydáním hry splnili 2 roky po vydání?
Tohle je fakt degenerace herního průmyslu.
Kdyby tohle udělal v ČR nějaký malý podnikatel, dostane přinejmenším pěkně vysokou pokutu za klamavou reklamu.
Dostal šanci Batman Arkham Knight, kde byla hra na PC rozbitá, ale vývojáři nelhali o obsahu hry dny před vydáním?
Pamatujete si na Aliens: Colonial Marines? Kde jste byli, když vyšla tato hra, abyste všem morálně vynadali do zlounů, kteří se strefují do chudáků vývojářů? :)

ramin3z
ramin3z
Level 1 Level 1
20. 8. 2018 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Legoldos: A bylo by lepší, aby hru neopravili?

Spousta velkých studií vydá hru a pak ji nechá na pospas osudu. Hra byla rozbitá, ale nyní je opravená. Vývojáři se poučili a svou chybu napravili, toho si vážím. Konec konců Hello Games je nové malé studio, proto je dobré jim odpustit i větší klopítnutí za předpokladu, že jej opraví.

ramin3z
ramin3z
Level 1 Level 1
21. 8. 2018 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Legoldos: Ani nemáš ponětí jak moc těžký je naprogramovat funkční procedurální generátor planety...

Cutscenu ti udělá každý (Game Designer - relativně dost = nejsou příliš drazí $14 za hod.), ale na generátor potřebuješ člověka s vynikajcími znalostmi umělé inteligence a vlastně programování celkově, aby fungoval správně (Program designer - málo = stojej fakt dost $22 za hod). Většinou také dělají fyziku apod., prostě vše, na co potřebuješ velké IQ a znalosti (např. Far cry 2 vs. Far cry 5 - tam je vidět razantní rozdíl ve složení teamu a výsledné kvalitě, příklad procedurální generace můžeš vidět v Shadow of War).

Příběh a multiplayer je doplněný a v době slevy NEXT updatu to stálo 25 éček. Jasný hoď si výkal na Murryho, tam máš (,díky minulosti,) pochopitelný důvod. Hra je však v aktuálním stavu ok.

Končím též, jen si neodpustím "chytrému napověz hloupého kopni".

PS: U Ubisoftu pozoruji trend nahrazování program designera za game designera. Proč asi? Proč každý nový díl Far cry je reskin (s minimem inovací)?

Legoldos
Legoldos
Level 28 Level 28
21. 8. 2018 19:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: No hello games ma kolik lidi? tak 20 ani ne? takovy tym tezko udela hru kvalit AAA titulu na kterem delam 100+ lidi

je mi uplne jedno kolik to stoji, proceduralne generovany vesmir a trapne modely + zadny pribeh/cutsceny/multiplayer atd atd....to je jako starbound a ten snad byl jeste levnejsi a mel vice obsahu kdyz vysel :D

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
21. 8. 2018 16:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Legoldos: 20 eur? Jako vážně? Máš vůbec představu kolik stojí vývoj takové hry? Za 20 eur se prodávají třeba pixel artové plošinovky, které často zvládne udělat jeden člověk. Když už, tak 40 by bylo realističtější. 60 je sice dražší, ale pořád přijatelné.

A kdyby nic nevydělali, tak by to logicky neopravovali, protože by pravděpodobně zkrachovali. Navíc nemá smysl řešit nějaké co by kdyby. Navíc i takhle by bylo rozumnější investovat do něčeho nového, než opravovat hru s tak špatnou pověstí.

Ale jak už bylo řečeno, tobě se nezavděčí nijak, ať udělají cokoliv, je to špatně, prostě je chceš nenávidět a cokoli co řeknu to nezmění. Končím.

Josef Murcek
Josef Murcek
Level 19 Level 19
Hlavní platforma: PC
21. 8. 2018 13:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Úplně nevykašlali, ale měl to dělat Gearbox rovnou sám a ne to outsourcovat do Timegate. Btw. je tu podobnost s Duke Nukem Forever - DLC je lepší než základní hra, jen je pochopitelně kratší.

Valvetro
Valvetro
Level 1 Level 1
20. 8. 2018 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lidské chyby se zásadně nesmí odpouštět a adekvátním trestem je poprava ukamenováním. Obzvlášť v případě běžných lidí, korporátní mazlíčky si musíme vykrmovat, abychom se dočkali pětadvacátého "kallofka".

ramin3z
ramin3z
Level 1 Level 1
20. 8. 2018 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Legoldos: Lidé si mohli počkat na gameplay/recenze, nejít s vlnou hypu. Nepopírám, že vývojáři nelhali, bylo to od nich podlé...
Při přečtení čláku můžeš vidět a trochu pochopit situaci z pohledu tvůrců. Chtěli, aby hra byla zajímavá, avšak vysoká pozornost na malé studio vyústila ve velký nátlak a Murry nechtěl říkat ne na otázky. Věděl, že to tam s updaty přidají, avšak namísto lži měl zdůraznit pravidelné updaty (nakonec to dopadlo katastrofálně).

Mimochodem, pro tvůj konkrétní případ by se hodilo říci, že zloděj se omluvil za krádež (litoval toho) a vrátil za 2 roky vše zpět. Měli bychom lidem odpouštět prohřešky, nikdo neříká zapomeňte (jak by to tu pak vypadalo?).

@Cokovenecek: A opravili dnes tvůrci Aliens: Colonial Marines? Jinak podnikání na uzemí ČR je kapitola sama o sebe, to je jako srovnávat jabka a hrušky...
Hra je brána jako umělecké dílo, podobně jako film. Podívej se na pár neúspěšných filmů a jejich trailery/rozhovory (s režiséry, např. Justice League), taky je nikdo nežaluje.

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
20. 8. 2018 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Legoldos: Tak ja ti to zkusim priblizit. Je to presne podle rceni "mezi slepymi jednooky kral". V tomto pripade sou Hello Games tim jednookym, zatimco ostatni studia se na tu hru vykaslou a nikdy svoje sliby nesplni.

Legoldos
Legoldos
Level 28 Level 28
20. 8. 2018 16:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ramin3z: co je to za argument? nahrabali prachy na nesplnenych slibech. To je asi jako kdybychom meli odpustit zlodeji co ukradl million a vratil 10 000.

Legoldos
Legoldos
Level 28 Level 28
20. 8. 2018 15:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechápu to. Hello games lhali jak kdyz tiskne, nahrabali prachy diky prodanym kopiim a milostive pokracuji v praci protoze na to maji kapital a po 2 letech vydali neco, co se uz blizi te slibene hre a nahrabou jeste vic penez. A najednou je nekteri zacinaji chvalit a oslavovat, ze pry nejsou spatni, jen slapli vedle.

Neuveritelne ze tohle proslo. Se pak nedivte ze se vydavaj nedokoncene hry, kdyz si hraci nechaji takhle srat na hlavu.

Legoldos
Legoldos
Level 28 Level 28
22. 8. 2018 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ramin3z: nemyslím cutsceny z gameplaye omg, všimni si že tam není žádný voice acting ani nic podobného prostě osekali náklady jak se dalo a víš kolik toho prodali? stačí kouknout třeba tady a musí vám být jasné, že ta cena byla naprosto přestřelená za to co ta hra nabízela ze startu
https://www.reddit.com/r/NoMansSkyTheGame/comments/53ym23/nms_sales_792m_revenue/

a vy mi tady brečíte jak moc stojí vývoj atd. dyť ta hra prodala víc jak million kopií, mi chcete říct, že vývoj takové hry stojí třeba víc než Kingdom Come....dovolím si říct, že je to bullshit

ale co, jestli chcete dávat prachy lidem, kteří si zaslouží kopanec do prdele....ok jsou to vaše prachy, ale snad si téhle diskuze někteří všimli a nebudou tlačit peníze developerů co lžou a vytváří hype jen aby co nejvíc nahrabali a zajistili si pohodlnou budoucnost, kdy jen tvoří updaty do nedodělané hry

musím uznat, že si to chytře vymysleli, přestáli pár měsíců kritiky a teď už jen počítají peníze a chválu hráčů, kteří zapomínají proklatě rychle

Valvetro
Valvetro
Level 1 Level 1
21. 8. 2018 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Legoldos: Tak adekvátní cena pro jednoho může být těch pětapadesát, další řekne třicet, někomu je zatěžko dát víc jak za pár rohlíků a někdo (hodně moc) bude mektat i zadarmo. Za dvacet dost často bývají nějaké pixelartové hříčky, tohle má určitě na víc a vývoj zadarmo nebyl. I přes nepovedený start je to hra, která se moc často nevídí a malá blbost to určitě není. Ale hra mohla vyjít ve stavu Next, to zase ano. Autoři udělali maximum aby si své odčinili, tak co se ti na tom nelíbí?

Reklama
Reklama