Rusko prý zvažuje tvorbu vlastního herního enginu, ministerstvo se obává sankcí a zamezení přístupu k americkým nástrojům
Válka na Ukrajině a s ní spojené sankce vůči Rusku se zatím týkaly především klasických průmyslů či energetických zdrojů, je ale možné, že časem se budou státy, v případě neustoupení od agrese, snažit Rusko odříznout od svých produktů úplně. Mezi to se pochopitelně řadí i software, čehož se prý začíná Rusko, především Ministerstvo digitalizace, značně obávat.
- Ruské Ministerstvo digitalizace prý zvažuje tvorbu vlastního herního enginu
- Obává se zamezení přístupu k Unreal Enginu či Unity
Dle magazínu Kommersant se tak členové ministerstva sešli s předními zástupci ruských vývojářských studií a začali vzájemně diskutovat nad vznikem univerzálního enginu pro tvorbu her, který by v případě hrozby nahradil Unreal Engine a Unity. Právě Epic Games, které je americkou firmou, se totiž připojilo k sankcím vůči Rusku a hrozí tak, že firma naprosto zablokuje přístup ruských vývojářů k nástrojům pro vývoj.
Návrh je tak engine, který by dotovala ruská vláda, a který by byl dostupný zdarma pro domácí studia. Dle zdrojů magazínu Kommersant je plán uskutečnitelný, avšak bude stát miliardy rublů/korun ročně, navíc je takový projekt značně riskantní. Engine totiž musí být podporován grafickými kartami a procesory, přičemž v těchto trzích mají samozřejmě monopol americké společnosti jako NVIDIA, AMD a Intel. Návrh navíc padl v době, kdy se velká část vývojářů přesouvá od interních enginů k proprietárním nástrojům jako je právě Unreal Engine, a to kvůli náročnosti podpory a nutným zdrojům.