Rockstar prorůstá do komunity. Do svého týmu připojil autory modů pro GTA 5 a Red Dead Redemption 2
i Zdroj: Rockstar Games
Novinka Rockstar prorůstá do komunity. Do svého týmu připojil autory modů pro GTA 5 a Red Dead Redemption 2

Rockstar prorůstá do komunity. Do svého týmu připojil autory modů pro GTA 5 a Red Dead Redemption 2

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

12. 8. 2023 09:00

Po oznámení všemožných akvizic, které nás v posledních týdnech bombardovaly takříkajíc zleva i zprava, přináší na toto konto vlastní zprávu i Rockstar – ačkoli trochu menší. V pátek společnost uvedla, že si po delší přípravě zakoupila vývojářský tým Cfx.re, tedy tým, který stojí za modifikacemi FiveM a RedM pro GTA 5 a Red Dead Redemption 2.

Reklama

  • Rockstar ohlásil akvizici autorů roleplay modifikací u GTA 5 a Red Dead Redemption 2
  • Cílem je podpořit fungování komunity, což mají ovlivnit i nové podmínky o tvorbě modů
  • Obě strany si dohodu pochvalují

„V posledních několika letech jsme s nadšením sledovali, jak tvůrčí komunita Rockstaru nachází stále nové způsoby, jak rozšířit možnosti GTA 5 a Red Dead Redemption 2, zejména prostřednictvím vytváření specializovaných roleplay serverů,“ uvedl Rockstar na svém webu.

„Jako způsob, jak tyto snahy dále podpořit, jsme nedávno rozšířili naše zásady týkající se modifikací, aby oficiálně zahrnovaly i ty modifikace vytvořené tvůrčí komunitou pro roleplay.“

Společnost Rockstar bude spolupracovat se společností Cfx.re a pomůže najít nové způsoby podpory komunit a zlepšení používaných služeb. Cfx.re se také podělilo o své prohlášení, kde uvedlo, že jde z jejich pohledu o "obrovský krok vpřed v růstu komunity".

„Zatímco naše každodenní operace nedoznají žádných příliš znatelných změn, s podporou firmy Rockstar budeme pokračovat ve zlepšování naší platformy a jsme opravdu nadšeni z toho, co to znamená pro naše uživatele, komunitu a tvůrce," uvedla společnost Cfx.re.

Akvizice týmu podle studia pomůže najít nové způsoby, jak stmelit komunitu a zlepšit služby, které poskytuje vývojářům a hráčům. Hry jako GTA 5 a Red Dead Redemption 2 již mají totiž v tuto chvíli už robustní multiplayerové komponenty, nicméně právě mody jako FiveM a RedM jdou ještě dál a umožňují nasazovat vlastní vozidla, mapy a zbraně.

Dovolují dokonce i obývat herní světy jako prakticky kdokoli nebo cokoliv – což hráče očividně silně oslovuje. Jen za pátek, kdy byla zpráva přinesena, používalo totiž pro vaši představu FiveM přes 170 tisíc hráčů, a to u vlastních serverů.

Jak upozorňuje VGC, tato popularita je pozůstatek z doby pandemie. Na Twitchi vzrostl tehdy totiž enormně zájem o to, jak lze z bezpečí domova zkoušet (nebo alespoň přeneseně sledovat) různé zážitky dalších lidí, využít systému vymáhání práva či jednoduše zkusit další prvky života, jež byly v reálu nedostupné, ale zato velice žádané.

Společnost Rockstar Games navíc už podle uvedené citace změnila také zásady tvorby modifikací, takže jejich následné užití by mělo být o něco snazší. Zejména v kontextu roleplaye se to projevuje výrazně. Vývojáři z Rockstaru vybízejí autory z řad komunitních tvůrců k vytváření "rozumných" zážitků, což znamená takových služeb, které kreativním způsobem posouvají fungování hry.

Společnost Rockstar však nabádá i k obezřetnosti. Ve svém jednání prý nebude tolerovat "vytváření kompletně nových her, příběhů, misí či map", jež by vznikaly primárně s využitím duševního vlastnictví firmy Rockstar – tedy kódu, jež by jim patřil. Je také jasné, že nedovolí žádné peněžní zisky s využitím svých her, a to přímo ani nepřímo. Zapovězeny jsou tak jednak přímo prodeje „vlastní“ hry skrz jakoukoli platformy, tak i využívané loot boxy nebo distribuce kryptoměn. 

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama