Capcom si kupuje studio Swordcanes. Pomáhalo u her Street Fighter 6 a Final Fantasy 16
Japonská společnost Capcom, která se teď podělila i o aktuální výše prodejních čísel, zveřejnila i oznámení své nejnovější akvizice. V rámci rozhodování, jak dále posílit pozici své herní divize, nakonec zamířila ke studiu Swordcanes, jež pomáhalo u Street Fighter 6 nebo Final Fantasy 16.
- Capcom si po předešlé spolupráci kupuje vývojářské studio Swordcanes
- Na grafiku zaměřené studio jim pomohlo u tvorby Monster Huntera i Street Fightera 6
Společnost Swordcanes pracuje ve vývoji her především v oblasti počítačové grafiky a animace – čímž jde spíše o podpůrné studio. Společnost nad rámec šestého Street Fightera již dříve pracovala s Capcomem na jeho sérii Monster Hunter, kdy pomohla třeba u dílů Monster Hunter Rise: Sunbreak či Monster Hunter Rise.
U jiných týmů vypomohlo však také – což je vidno i z jejich bohatého portfolia. Kromě nejnovější pomoci Square Enix s jejich Final Fantasy 16 šlo o podporu Tango Gameworks u Hi-Fi Rush nebo Bandai Namco u modelování postav pro New Pokemon Snap.
Swordcanes má tak při uvážení všech těchto případů výpomoci již velice bohaté zkušenosti s téměř všemi částmi vývoje. Jejich expertíza získaná ve spolupráci s japonskými studii je spojená jednak s 3D modelováním postav, jednak s tvorbou prostředí a dále s přípravou animací – a to jak ve 2D, tak i 3D.
„Silnou stránkou Swordcanes je technologie výroby 3D počítačové grafiky při vývoji domácích videoher pro spotřebitele, kdy studio v minulosti pracovalo i na významných titulech společnosti Capcom," uvedlo zastoupení Capcomu.
Nákupčí firma se proto rozhodla učinit ze studia svou dceřinou společností, aby trvale posílila jeho vývojové a technologické schopnosti. Současně s tím také ve finanční zprávě prohlásila, že je na dobré cestě dosáhnout už pojedenácté v řadě celoročního růstu provozního zisku.
Capcom i letos hlásí znamenité prodeje. Ke hvězdám ho táhne Resident Evil 4 a Street Fighter 6
Podobně jako každé jiné léto, které tomuto předcházelo, i toto je spojeno se zveřejněním firemních výsledků – včetně firem, jako je Capcom. Nově se tedy podíváme na to, jak si tento ověřený japonský vydavatel a vývojář her prodejně vedl, a to přesněji za 1. čtvrtletí fiskálního roku 2024 neboli za období od 1. dubna do 31. června 2023.