Respawn vysvětlují změny v Titanfall
Před týdnem se vývojáři ze studia Respawn rozhodli, že z PC verze svojí hry Titanfall odeberou dva herní módy – Capture the Flag a Pilot Hunter – aby po sedmi dnech zařadili zpátečku, CTF do hry vrátili a vysvětlili, jak že se to s nepopulárními módy vlastně má.
Příspěvek na Resapwn blogu je poměrně výživný, pokud vás ale problematika zajímá, pak naleznete odpovědi na některé z vašich otázek. Hlavním důvodem k odebrání módů ze hry byl fakt, že je hrálo jen velmi omezené množství lidí, s čímž si neuměl poradit matchmakingový systém hry. Férově uznáváme, že s nízkým počtem hráčů si neumí poradit žádná jiná multiplayerová hra, a tak místo hraní často čekáte ve frontě a mnohdy se ani nedočkáte.
Vývojáři tuto situaci samozřejmě vnímají jako potenciální ohrožení celkové reputace hry, i přesto se ale nakonec rozhodli alespoň jeden ze dvou módů do hry vrátit. Po podrobném vysvětlení toho, jak funguje matchmaking, totiž naznačili, že přestali vnímat problém jako fatální selhání a namísto odstřižení jednotlivých hráčů se chytli za nos. I když vývojáři stále tvrdí, že problém s nedostatkem hrajících lidí nedokážou jakkoliv vyřešit, provedli aspoň ty změny, že po pěti minutách neúspěšného hledání bude oblast rozšířena o další kontinenty. Může to samozřejmě vyústit hru s mnohem vyšší latencí, podle dosavadních reakcí je ale pro hráče podstatnější hrát alespoň nějak nežli vůbec.
V obecné rovině pak celý systém tvorby jedné konkrétní hry prochází dalšími změnami na pozadí, inženýři podle vyjádření vývojářů tráví spoustu času sledováním grafů a tabulek a snaží se všechno vybalancovat. Nemělo by se tedy stávat, že se utkají dvě skupiny po šesti a čtyřech hráčích, ale vyrovnaně pět na pět, případně je celý systém promíchá mezi sebou tak, aby měli všichni přibližně stejný skill. Poslední zmínka v blogu se pak týká i zcela nových módů a obsahu vůbec, nejde však nic o konkrétního nežli sliby, že bude nabídka stále pestrá a pro hráče atraktivní.