Resistance 2 Článek Resistance 2

Resistance 2

Dalibor Franta

Dalibor Franta

18. 9. 2008 22:00 9
Reklama

Rozměr. To byl vždycky dobrý argument. Takový… nenapadnutelný. Nikdo přece nemůže člověku upřít snahu, dokáže-li svou práci vykázat dostatečnou kvantitou. Dokáže-li upoutat pozornost velikostí svého produktu. Ostatně, kde jinde by to mělo platit lépe, než v herním průmyslu.Úspěšný titul dnes musí být zcela přirozeně dražší, delší, větší a vůbec rozmáchlejší, než konkurence. Protože tak to přece lidi chtějí. Tak si to přece představují, když loví v peněžence patnáct stovek za novou hru. Když trhají rodině od úst tři večere u strýčka McDonalda. Jen blázen koupil by si nové Gears of War, kdyby nedostal trojnásobek čtyřnásobných Locustů. Jen šílenec by platil za Resistence 2 bez 90 metrů vysokého bossa. Rozměr, to je ta mantra – a nikdo si ji posledních pár měsíců neopakuje poctivěji, než Ted Price, pomazaná hlava vývojářského studia Insomniac Games.

If you‘re going to Saaan Fraaan Ciscooo

Resistence 2 bude podle jeho slov celý o novém rozměru. Ostrovní stísněnost Velké Británie vystřídají v prostoru rozmáchlé Spojené státy. Smogem prokvetlý Manchester ustoupí mrakodrápným výšinám Chicaga a San Franciska. Vyrostou a přibudou nám Chiméry a co teprve ten multiplayer… takových lidí najednou! Jenže zatímco průměrné vývojářské studio nechalo by se unést pocitem nadrozměrné nezranitelnosti, nespavci z Burbanku myslí o krok na před. Vědí, že velikost není všechno a podnikají kroky nezbytné k tomu, aby se z pokračování launchové PS3 pecky nestal jen další exponát v muzeu promarněných příležitostí.

Be sure to wear some flowers in your hair

Příběh druhého Resistence navazuje přesně tam, kde se s námi díl první tak trochu tajnosnubně rozloučil. Nathan Hale bloudí s granátem v ruce zasněženým okolím Londýna, když ho neznámá jednotka vojáků naloží do letadla a odveze na americkou vojenskou základnu na Islandu. Až tady se ukáže, že jsou vojáci členy speciální jednotky „The Sentinels“ (Hlídka) poskládané z mužů, jež jsou – podobně jako sám Hale - imunní vůči smrtícímu viru Chimér. Hale se stává její součástí a poté, co odrazí útok nepřítele na základnu, přesouvá se spolu se svou bojovou skupinou Echo zpět do Spojených států, aby bránil rodnou hroudu před hrozící invazí. V čele svých mužů si zabojuje Chicagu, San Francisku, Redwoodském národním parku v Kalifornii, v Twin Falls v Idahu, ale i na palubě Chimérské válečné lodi. Kromě nových lokací, dočkáme se také čerstvé vypravěčské krve. Zmizí totiž nehmotný narátor, naopak se nám rozpovídá dobrý voják Hale – to vše na základě reakcí fanoušků, kteří se v prvním díle nedokázali dostatečně sžít s nemluvným a de facto nezúčastněným (až na to střílení emzáků, jasně) hlavním hrdinou.

If you're going to Saaaan Fraaaan Ciscooo

Velkou změnou je podle Teda Price také přechod k systému dvou zbraní, jak ho známe z většiny současných akčních her, v čele s Halo nebo Gears of War. Hráč už tak nebude moci syslit celý dostupný arzenál, což údajně otevírá prostor pro celou řadu nových herních situací – objeví se například masivně ničivé zbraně na jedno použití, které vnesou do akce prvek drásavého rozhodování. Vzít si na bossa über kanón s minimem munice nebo se spokojit s méně účinnou, za to však všestrannější puškou? Zbraní by mělo být všeho všudy deset. Některé staré už se nevrátí (XR-005 Hailstorm), některé nové naopak arzenál rozšíří (pistole Magnum s explozivní municí, puška Splicer s municí tvořenou deseti řeznými kotouči, atd.). Už tradičně bude mít každá zbraň dva módy střelby.

You're gonna meet some gentle aliens there

Bezpochyby nejlákavější novinky čekají na majitele PS3 v multiplayeru, a to jak v klasickém, tak zejména v kooperativním. Ten se otevře až osmi hráčům najednou (dvěma ve split-screenu) a nabídne novou, alternativní příběhovou linii (třebaže v kulisách singleplayeru). Každý z hráčů si bude moci vybrat jedno ze tří dostupných povolání ( medic, soldier, special ops), získá přístup k XP bodům, trofejím, speciálním odznakům a celé řadě dalších podrobných statistik, jež se budou započítávat do celkového profilu ze všech herních módů. Ovšem i počet osmi hráčů bledne a hasne ve srovnání s klasickým multiplayerem až pro 60 lidí! Jenže velká čísl mohou nést i velké trable. Člověk nemusí být zrovna multiplayerový guru, aby si dokázal představit ten zmatek, který může rozpoutat horda nedisciplinovaných hráčů (GTA4 by mohlo vykládat), Insomiacs však věří, že našli na tento neduh spolehlivý lék. Hráčské pole rozdělí do několika menších jednotek, kterým následně přiradí sadu specifických úkolů. Nejenže tím zaměstnají jejich pozornost, roztáhnou je také do celé šíře hrací plochy, čímž by měli účinně omezit jakýkoliv matoucí kontakt. V praxi se tak na mapě neodehraje jedna maxibitva, ale celá řada menších sub-konfliktů. Zní to chytře a přinejmenším zajímavě.

Není žádných pochyb o tom, že Resistance 2 bude všech směrech větší a ambicióznější, než Fall of Men - ať už je řeč o 90 metrů vysokých Chimérách nebo masivním multiplayeru pro 60 lidí. Nezbývá jen, než doufat, že se s vším tím důrazem na větší rozměr nezapomnělo na starou dobrou hratelnost. Ale komu byste v tomto směru věřili víc, než právě Insomniacům? Těšte se na 28. listopad, těšte se exkluzivně na PS3.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama