„Remaky berou vývojářům duši,“ říká designér původního Halo
Designér původního Halo: Combat Evolved se ostře pustil do nového remaku Halo: Campaign Evolved. Kritizuje změny v úrovních i samotnou podstatu projektu.
- Designér Jaime Griesemer kritizuje Halo: Campaign Evolved
- Změny v úrovních prý často postrácejí smysl
- Remaky jsou podle něj „ubíjející práce bez uznání“, která se dělá hlavně kvůli penězům
Nově oznámené Halo: Campaign Evolved budí mezi fanoušky dost rozdílné reakce. Někomu se líbí moderní grafika a návrat ke kořenům série, jiní ale mají pocit, že Halo Studios zasahují do něčeho, co fungovalo. Kriticky se ozval i Jaime Griesemer, designér, který stál u zrodu původního Halo: Combat Evolved z roku 2001.
Halo poprvé na PlayStationu. Microsoft chystá remake původní hry
Microsoft oznámil Halo: Campaign Evolved, kompletní remake Halo: Combat Evolved. Hra běží na Unreal Enginu 5, nabídne tři nové mise a vůbec poprvé v historii série vyjde také na PlayStation 5.
Podle něj remake mění zásadní prvky, které měly jasný herní smysl. V misi The Silent Cartographer například přibyly rozbitné bedny místo kamenů, které v originále bránily hráčům projet s Warthogem až k bossům. Griesemer vysvětluje, že tato překážka nebyla náhodná a měla donutit hráče bojovat na nohách a dodat střetu napětí. V nové verzi se podle něj ztrácí celé tempo i logika souboje.
Změny si všiml i jinde. Třeba přidané stromy v oblasti slavného skoku „WooHoo Jump“ podle něj narušují původní rytmus úrovně. Griesemer má ale větší problém se samotnou myšlenkou remaků – podle něj jde hlavně o komerční projekty bez duše. „Remake nikdy nezmění minulost,“ napsal s tím, že podobné projekty vývojářům často jen škodí.
„Remaky a remastery jsou práce, která bere vývojářům duši a je mi líto každého, kdo na nich musí dělat,“ napsal Griesemer. „Nemůžete vyhrát, a i když se vám to povede, uznání nedostanete. Je to špatná situace, pokud z toho aspoň nemáte hromadu peněz.“