
Refusion - představení nové české hry
Z dodaných informací vyplývá, že je Refusion RTS/FPS mix, tedy něco na způsob Savage/Savage 2, nebo připravovaného titulu Field Ops. Hra je postavena na interně vyvinutém enginu, pracovně označovaném jako Sam1, který se prý postará o kvalitní fyziku i grafiku, jež by měla být srovnatelná s tím, co nabízí současná špička FPS řánru. Předprodukční fáze Refusion začala podle tiskové zprávy už na přelomu let 2004 a 2005, přičemž samotná produkce se pak naplno rozběhla až v roce 2006.
Teď bychom si měli trošku představit hru samotnou, která chce RTS a FPS žánry spojit tak, aby byly oba přítomny v neořezané – plnohodnotné podobě. Co se příběhu týče, tak ten se zabývá střetem lidí a mimozemské rasy skoromanů, k němuž dojde v daleké budoucnosti, kdy lidstvo ovládlo známý vesmír a právě se chystá kolonizovat poslední (zdánlivě) osmý kvadrant.
Jenže právě zde narazí na rasu skoromanů, jejíž příslušníci si prošli velkou Velkou válkou a nyní se soustředí na osidlování dalších částí vesmíru. Jednoho dne však na jedné ze svých planet narazí na podivné mechanické bytosti – roboty, které zcela logicky zničí. Krátce poté narazí i na živé bytosti co roboty vyslaly – lidi. Tak začíná boj, který se netýká jenom osmého kvadrantu, ale zřejmě i budoucnosti každé z ras, potažmo celého vesmíru.
Mix FPS a RTS je v Refusion vyřešen tak, že je každý z žánrů zastoupen jiným povoláním. Pokud si hráč zvolí roli Mastera, tak bude stavět budovy, produkovat a ovládat jednotky, starat se o zdroje – čeká jej zkrátka tradiční RTS hratelnost. V roli Fightera zas na hráče čeká FPS boj, kdy bude využívat jednotek produkovaných Masterem a společnými silami se budou snažit o zdecimování nepřítele. Jinak je logické, že hra nabídne podporu multiplayeru v několika módech, v nichž by hráče nemělo obtěžovat žádné čekání na respawn (respawn time). Naopak, hráči budou mít možnost zapojit se kdykoli do jakékoli multiplayer hry, buď v roli Fightera, nebo Mastera. Aby tento otevřený přístup neměl negativní vliv na balanc hry se postará automatický balanční systém, který by měl dohlížet na to, aby byla hra za všech okolností vyvážená (čehož podle nás dosáhnout nelze a o to víc jsme na tento prvek zvědaví). Další informace (podrobnější info o tom co umí engine Sam1 a příběhové pozadí obou ras) najdou zájemci na homepage.