Recenze Recenze Barbone Elite r7 3070 Ti 32G, hotového počítače pro všechny hry současnosti

Recenze Barbone Elite r7 3070 Ti 32G, hotového počítače pro všechny hry současnosti | Kapitola 4

Radek Raudenský

Radek Raudenský

29. 6. 2022 15:30

Seznam kapitol

1. SLOŽENÍ A VZHLED 2. KOMPONENTY 3. VLASTNÍ SESTAVENÍ 4. VÝKON, ZÁVĚR

Trvající krize zásobování nejen grafických karet, ale i komponent obecně, je stále velkou překážkou pro snadné vylepšení našeho počítače. Je sice možné posunout se v rámci základní desky, procesoru nebo case, k čemu ale, když před vámi stojí rozhodnutí ponechat si starou sestavu, nebo vyložit obrovské peníze za samostatnou grafickou kartu.

Reklama
Reklama

VÝKON

No jasně, konec omáčky okolo, co když vás čísla a popis vůbec nezajímají – chcete si jenom zahrát hru při vysoké snímkové frekvenci a ne se rýpat v hardwaru? I na to jsme se připravili a přinášíme seznam několika otestovaných her. Ten bude obsahovat vždy několik zásadních informací. Nejprve si ukážeme, na jaké nastavení jsme hru testovali, na což bude navazovat dvoje porovnání, a to počet snímků za sekundu při rozlišení FullHD, tedy 1920x1080, a při rozlišení Ultra WQHD,. To by vám mělo dát poměrně komplexní obrázek o tom, jak by se počítač choval při vámi zvoleném nastavení.

Začneme trochu zlehka, jako první tu máme mojí klasiku League of Legends. To jsme pochopitelně testovali při nejvyšším nastavení detailů  a bez omezených snímků za sekundu. Jak vidíte v přiložených obrázcích, dosažená FPS daleko přesahují zobrazitelnou snímkovou frekvenci. Zatímco na rozlišení 1080p jsme se drželi okolo 300 FPS, u rozlišení 2K jsme se dostali na průměrných 211-240 FPS.

Můžeme se tak přesunout k Rainbow Six Siege. O něco náročnější titul jsme opět nešetřili – celkovou kvalitu jsme tak nastavili na ultra. Ani zde neměla sestava problém. Výsledek testování opět ukázal krásné výsledky, na rozlišení 1080p jsme se drželi okolo 300 FPS, při 2K se sestava držela u 250 FPS.

Zamířili jsme i do battle royale, avšak nikoliv do Fortnite, nýbrž k jeho konkurentovi PUBG. Opět jsme se nijak neostýchali a v nastavení vymaxovali vše možné. Ani PUBG nepřekvapilo, na 1080p se FPS držely okolo 200, při 2K už byl propad znatelnější, ale stále šlo o slušných 100 FPS v průměru.

Vyzkoušel jsem také pražský battle royale Bloodhunt, který trpí na lehké problémy s optimalizací, což je vidět na znatelných výkyvech. Po Praze jsem pobíhal na nejvyšší nastavení, přičemž při 1080p lze sledovat obrovské skoky frekvence, s průměrem někde kolem 150 FPS. U 2K jsme klesli na průměrných 120 FPS, opět lze ale vidět velmi výrazné propady a nárůsty. 

Teď přejděme k náročnějším titulům. Samozřejmě jsem skočil do Hunt: Showdown, kde jsem opět zkoušel nejvyšší nastavení. Hunt je díky CryEnginu mimořádně pohledný, především v práci se světly, ale jeho hardwarová náročnost opravdu vysoká. To se nakonec potvrdilo, u 1080p jsme se drželi nad 100 FPS, při 2K rozlišení už průměr padl k nějakým 90 FPS. Na Hunt jsou to ale velice slušná čísla.

Pokračujeme k Battlefield 5. I když mám k dispozici novějším 2042, vzhledem k problémům, které hru neustále pronásledují jsem se rozhodl vyzkoušet spíše tento díl, který i vizuálně působí lepším dojmem. Pravidla zůstala stejná – ultra nastavení společně s raytracingem. Bohužel se mi nepodařilo vypnout zámek FPS podle monitoru, tudíž na 1080p počítač držel stabilních 60 FPS, u 2K už docházelo k oscilaci, povětšinou se ale dařilo držet na hladinách mezi 70-80 FPS.

Nakonec jsem vsadil na další dvojici moderních titulů, ale pouze ve 2K rozlišení – což ve výsledku nevadí. Ukáže se tak, zda sestava zvládne tyto tituly i při vyšší zátěži. 

Prvním bylo Red Dead Redemption 2, u kterého jsem využil interní benchmark. Náročná pecka z roku 2018, kterou jsem navíc testoval na nejvyšší detaily, se držela na slušné snímkové frekvenci, hodně ale záleželo na lokaci. Nejvíce sestava trpěla u rozlehlé pouště, kde nechybí výhled do velké části mapy, i tak se hra držela nad 60 snímky, průměrně pak na 95 FPS. Nakonec přišel na řadu i Control společně s raytacingem, opět na maximální detaily, kde se gameplay pohyboval okolo 70 FPS.


Všechna získaná data jsem shrnul i do tabulky. Připomínáme, že u všech her platí nejvyšší nastavení grafických detailů (příp. raytracing)

Hra1080p1440p
League of Legends300226
Rainbow Six Siege300250
PUBG200100
Bloodhunt150120
Hunt: Showdown10090
Battlefield 560*75
Red Dead Redemption 2X95
ControlX70

*-Omezení obnovovací frekvence monitoru

Barbone r7 3070 Ti 32G

Verdikt

Co dodat na závěr. Námi testovaný kousek zastupuje vyšší střední třídu herních počítačů, přičemž TSBOHEMIA zvolila sice dražší, ale o to kvalitnější kousky od MSI, které i tak často míří do lepších, vlastnoručně sestavených počítačů. Výkonem ukázala, co dokáže nová generace herních komponentů a úplně bez problémů si zahrajete všechny současné tituly i ve 2K rozlišení se slušným frameratem. Pokud nejste úplný hardwarový nadšenec a na vlastní sestavení počítače si nevěříte, jsou počítače Barbone rozhodně dobrou cestou.

Hodnocení

Co se nám líbí a nelíbí?

Slušné komponenty
Výkon dostatečný pro všechny hry na nejvyšší detaily při rozlišení 2K
Tříletá záruka a tříletý servis
Poctivé sestavení
Cable management
Hodil by se výkonnější zdroj
Předchozí
Další
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Hrej.cz