První trailer představuje NASCAR 21: Ignition. Přináší pouze královskou disciplínu s jízdním modelem rFactor 2, ale jen na staré konzole
Studio Motorsport Games představilo první ročník rebootovaného virtuálního zpracování šampionátu NASCAR. Ten známý podtitul Heat střídá za nový Ignition, běží na Unreal Enginu a používá jízdní a fyzikální model z populárního hardcore simulátoru rFactor 2. Bohužel ale zatím nativně podporuje jen Xbox One a PlayStation 4 (a PC), autoři next-gen patch pro PlayStation 5 a Xbox Series pouze slibují.
- První trailer představuje NASCAR 21: Ignition
- Reboot série přináší Unreal Engine a fyzikální model rFactor 2
- Hra nabídne jen hlavní šampionát bez doprovodných nižších tříd
S novým podtitulem má dojít k úplné změně filozofie série. Autoři chtějí mimo jiné zasáhnout i publikum mimo Spojené státy americké, přesněji řečeno evropské fanoušky motorsportu, kteří NASCAR moc v lásce nemají. Pomoct jim má využití moderních technologií v podobě Unreal Engine a osvědčeného fyzikálního modelu rFactoru 2.
Přechod na nové technologie ale samozřejmě není úplně jednoduchý. Tím autoři ospravedlňují fakt, že ze hry zmizely všechny doprovodné šampionáty a zůstal jen hlavní pohár NASCAR. Dříve byly dostupné i nižší úrovně Xfinity Series nebo NASCAR Truck Series. Studio však tvrdí, že se pro začátek rozhodlo všechny zdroje investovat do pokud možno dokonalého základu a navíc zhruba 90 % hráčů stejně žádný vedlejší šampionát nevyzkouší. Tak snad příští rok.
„Nechtěli jsme aby to bylo jako v Heat, kde všechny auta působily stejným dojmem. Závody v bahně byly trochu jiné, protože jste na nezpevněném povrchu, ale rozhodně to nebylo, jako byste jinak řídili truck, jinak Xfinity a jinak klasický pohár. Přitom ve skutečnosti se každý speciál řídí výrazně odlišně,“ dodává šéf Motorsport Games George Holmquist v rozhovoru s IGN.
Součástí hry bude plnohodnotná kariéra, online závody pro 40 hráčů a propracovaný režim tvorby paintjobů. Studio slibuje, že připravuje nejpokročilejší formát úprav vozidel v historii NASCAR her. Hra má zároveň dokonale zachycovat specifickou atmosféru šampionátu a tvrdých soubojů přímo na trati.
Titul by měl vyjít 28. října letošního roku pouze pro PC, PlayStation 4 a Xbox One. Next-gen patch pro nové konzole by měl přijít “brzy”. Studio zároveň pracuje na herních IndyCar (2023) a evropských cesťácích British Touring Car Championship. Ty mimochodem na začátku tisíciletí zpracovávala série TOCA od britských Codemasters, která se postupně vyvinula v dnešní Grid.