Project H.A.M.M.E.R. Článek Project H.A.M.M.E.R.

Project H.A.M.M.E.R.

elisheva

elisheva

10. 9. 2006 22:46
Reklama

Nintendo tajnosnubně vaří novinku pro Wii, kterou sice zatím velmi důsledně drží pod pokličkou a jak se zdá, ta trocha, co stačila uniknout, nám snad jen víc zamotala hlavy. Příběh Project H.A.M.M.E.R. by měl začínat celkem zostra v blíže neurčené budoucnosti, kdy jsou naše planeta a především Spojené státy ohrožovány hordou krutých robotů nemajících v plánu nic lepšího než všechno živé likvidovat. Člověčenstvo už se nachází na kraji svých sil a vše by mohlo dopadnout špatně, nebýt jejich poslední šance – tajného projektu na vytvoření vlastního kyborga – napůl člověka napůl robotického zachránce. Ten by měl pomocí obrovského kladiva (a dalšího již ne tolik atraktivního arzenálu) nakopat plechové zadky všem zlořádům, a to právě ve vaší režii. Nic bližšího o hrdinovi (kromě jeho krycího jména M-09) zatím nevíme, stejně tak ani o jeho protivnících, takže těžko říci, zda jsou například z jiné planety nebo se zkrátka ti pozemští vymkly kontrole. Každopádně je jich opravdu hodně a jsou všichni dost nevrlí.

Zabiják a Nintendo

Samotná hra bude pak nejen o zabíjení na různé způsoby, ale i o řešení spíše jednodušších úkolů v postupu dopředu. Zatím ještě není příliš jisté, jestli půjde o úkoly na bázi logičtějšího uvažování, nebo, podobně jako třeba v Prince of Persia, o šikovnosti. Vzhledem k označení akční adventury bychom se ale mohli dočkat nejlépe kombinace obojího. Nintendo tak celkově trochu překvapilo konceptem hry, která se tváří cosi na způsob hack’n’slash, jelikož jsme od téhle japonské firmy zvyklí spíše na roztomilé, zářivě barevné a především nenásilné hry. Na druhou stranu zas tak velký šok to nebude. Brutálních cákanců krve napříč celou obrazovkou se stejně nedočkáme a jediné, co na nás může vybafnout, budou maximálně odlétávající matky a odhalená rellátka robotích protivníků, což je pořád vcelku mírumilovné. Přesto by to mohlo konečně přesvědčit zaryté odpůrce italských instalatérů a všech jejich přátel, že kromě Metroida dokáže Nintendo ze sebe vymáčknout i něco víc.

S nunchakem pravé Kung-Fu

Největším lákadlem by měla být samotná exkluzivita pro Wii a plné využití jejích ovladačů. Právě za pomoci nunchaku a pohyby jedním z jeho konců byste měli být schopni kontrolovat hrdinovy paže. Bohužel, kdo si naivně představoval (stejně jako já), že se bude silně napřahovat napříč celým pokojem a připadat si jako namakaný borec v Poldi Kladno, je na omylu. Ve skutečnosti půjde zřejmě jen o velmi decentní vrtění ovladačem, čímž byste měli být schopni udávat povel k několika základním úderům. Červený bod na obrazovce pak označuje všechny vámi provedené pohyby a tudíž, když jím opíšete některá předepsaná gesta, kyborg uskuteční chtěné útoky. Například při opsnání kruhu několikrát za sebou se hrdina roztočí s napřaženým kladivem a smete všechno v okolí, popřípadě skloněním ovladače aktivujete silnější úder. Takovéhle řešení je dle mého názoru mírně suché a méně interaktivní, ale na druhou stranu to jistě usnadní učení se s novým systémem a nebude to nikterak fyzicky namáhat hráče (pokud nemají zrovna vymknuté zápěstí). Druhý konec nunchaku by pak sloužil jenom k ovládání chůze a provádění některých jednoduchých úkonů tlačítky. Nejdůležitější tak je, aby gyroskopické ovládání přesně reagovalo na vaše pohyby. S tím byl v poskytnutých ukázkách drobný problém a hraní se někdy zvrhlo ve zběsilé mávání na prázdno, podobně jako je tomu u her s eyetoyem na PS2, kdy kamerka špatně rozezná vaše počínání.

Nejen roboti, ale i budky

Možnosti různých úderů se zatím nezdají být extrémně rozmanité, ale z toho mála, co Nintento vpustilo do světa, nemůžeme zkrátka přesně soudit. Jisté je, že s počtem zabitých robotů rostou zkušenosti, a s tím se zlepšuje i váš kyborg. Jestli to pak rozšíří nejen sílu úderu, ale i možnost dělat nějaké zajímavé kreace s vaším gigantickým miláčkem těžko říct, každopádně by se to u hry tohoto žánru dalo očekávat. Jak se zdá, prostředí je jinak vcelku realistické, do té míry, že si můžete své kladívko ozkoušet na telefonních budkách nebo autech. Sice zmačkání kapoty nevypadá úplně ideálně, ale to je to nejmenší. Během vašeho putování po zpustlých městech potkáte kromě robotů také některé přeživší občany (jestli je musíte zachraňovat je zatím ve hvězdách) a k ruce vám bude i jakási Natasha. Pravděpodobně operátorka z armádního velení, tudíž vašich nadřízených, která funguje jako klasciká nápověda.

Věštící křišťálové koule

Šrámem a mírným zklamáním pro Project H.A.M.M.E.R. je grafická stránka připravovaného titulu. Jak se zdá, autoři se zatím nijak zvlášť nepřetrhli a svět budoucnosti tak spadá v této kategorii spíše mezi průměrné. Trochu škoda, obzvlášť v době, kdy se ostatní konzole snaží přivábit hráče právě na vyšperkovanou grafiku. Je tak otázkou, zda se grafice nevěnovalo tolik pozornosti, nebo na nějaké grafické orgie, byť v typické Nintendo stylizaci, není výkon. Vydání Project H.A.M.M.E.R. je zatím neoznámené a asi i mírně v nedohlednu. Můžeme ale doufat, že čas, který si jej u sebe autoři ještě nechají bude využit plně k odstranení ani ne tak nedostatků, jako spíš našich podezření. Protože pokud se tak stane, mohla by to být celkem slušná pecka, která by přesvědčila i neoblomné váhavce nad koupí Wii. Jestli ovšem hra zůstane podobná tomu, co jsme mohli vidět na E3 a naše nejhorší obavy se potvrdí, bude to asi jeden ze smutných zazděných projektů, který s velkou slávou rychle prostivští na smetště dějin.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama